Magazin: Fast food a szállodában

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 07. 12. 11:01

Észak-Amerika nagyvárosainak sokcsillagos szállodáiban hódít a divat; elegáns éttermekhez (is) szokott vendégeiknek gyorsételeket kínálnak. Az új trend feltehetően jórészt a lapjainkon már sokat emlegetett prémiumizáció eredménye: egyrészt a gyors- és a fast casual étteremláncok némelyike tudatosan felfelé pozicionálja egységeit és kínálatát, másrészt a főként az utcán ebédelő dolgozó amerikaiak kezdik megszokni, hogy ezt a gyors ebédet különlegesen jó minőségben is meg tudják vásárolni a foodtruckokból (furgonokban, buszokban berendezkedett mozgóárusoktól). Az már régen nem újdonság, hogy a legjobb éttermek séfjei csili-vili hamburgereket tesznek az étlapjukra, de most egyre több nagy szálloda egy-egy éttermében áll a teljes kínálat a gyorséttermekben megszokott ételfajtákból. A legtöbb esetben a körítést, azaz a hely enteriőrjét is ehhez alakítják.

Persze a vendégek nem olcsó cheeseburgert vagy pizzaszeletet rendelhetnek – a választék a gyorsételek szofisztikált változataiból áll: kacsazsírban sült krumpli, argentin marhából készült burger vagy taco, lazacos és homáros szendvics, tonhalas taco és tekercs, kimchis garnéla-nachos, és minden hasonló, ami megindítja az ember nyálelválasztását.

Ami a berendezést illeti – két „véglet”: a New York-i Hudson Hotel burgereit és nachosait egy söröző jellegű csarnokban (1. kép) „tálalja” (klasszikus német mintájú perecet és csülköt hiába keresnénk, sör valóban van – a nagy hotelláncok kezdik felfedezni a minőségi craft beereket /nevezzük kézműves söröknek/). Ugyancsak a keleti parti nagyvárosban, a Kimpton-láchoz tartozó Eventi Hotelben a brooklyni folyóparton álló kioszkok fílingjét hozták vissza a halas, a hamburgeres, és a koktélpult köré (2. kép).

Némelyik szállodalánc vezetői demokratizálódásnak nevezik a folyamatot; akárhogy is, az üzlet szaga mindent überel.

Kapcsolódó cikkeink