Magazin: Európai ECR konferencia az optimizmus jegyében (1. rész)
Az ECR Europe éves konferenciáját idén a 20 éves EuroCommerce szervezettel közösen rendezte meg Brüsszelben, május 14–15-én. A cím optimizmusát, „The Future is Bright” (A jövő fényes), az előadások dinamizmusa is visszatükrözte. Minden témát áthatott a felelősségvállalás, a hosszú távú gondolkodás és a kiterjesztett együttműködés szükségessége.
Az ECR európai szervezetek 17. éves konferenciáját idén az európai kereskedelmi szervezettel, a 20 éves EuroCommerce-szel közösen rendezte meg Brüsszel központjában, a Square Meeting Centre-ben. A mérföldkövet jelentő együttműködés minden tekintetben rekordot döntött. Több mint 30 országból 600 résztvevő, köztük 30 kereskedővállalat vett részt az eseményen, ami ékesen bizonyítja, hogy a zászlóra tűzött széles körű kollaborációt a gyakorlatban is meg lehet valósítani.
Transzparencia és bizalom
Az ECR tagvállalatok vezetői, így nyitó előadásában az Unilever és a Carrefour igazgatói is azt hangsúlyozták, hogy elérkezett a hosszú távú, valódi együttműködések ideje. A hangzatos frázisok és gyártó-kereskedő harmonizált, stratégiai összehangolása után a következő lépés a szélesebb körű, valódi együttműködésé, természetesen a versenyjog kereteit betartva, a versenysemleges területekre koncentrálva.
Ez utóbbi kitételt olyannyira hangsúlyozták, hogy minden résztvevő megkapta az ECR Europe „Anti-trust caution” (Trösztellenes Nyilatkozat) nyomtatványát, amelyben deklarálják, hogy sem a szervezet, sem egyetlen tagja nem fog párbeszédben, aktivitásban vagy irányítása alatt olyan tevékenységbe fogni, ami a versenyjogot sérti. Tagjai nem beszélnek meg, nem közölnek és nem cserélnek érzékeny, kereskedelmi kapcsolatokat – árakat, marketing- és reklámstratégiát, költségeket és bevételeket, kereskedelmi és harmadik féllel kötött kondíciókat, beszerzési, ellátási és disztribúciós politikát, kereskedelmi programokat – érintő információkat.
Mitől fényes a jövő?
Az eseményre érkezőket az ECR Europe frissen kinevezett ügyvezetője, Vincent Carton köszöntötte, majd felkonferálta az ECR Europe két társelnökét: Thomas Hübnert, a Carrefour Europe ügyvezető igazgatóját és Jan Zijderveldet, az Unilever Europe elnökét, akik stand-up komédiásokat megszégyenítő humorral, virtuozitással, ugyanakkor elgondolkodtató tartalommal adták elő prezentációjukat.
Elsőként az FMCG iparág európai jelentőségét emelték ki, mint a kontinens legerősebb iparágát, legnagyobb foglalkoztatóját és globálisan a Föld kincseinek fogyasztási javakká alakítóját. Ugyanakkor azt is hangsúlyozták, hogy az élelmiszer mindig is helyhez és kultúrához kötődik, így lokális jelentősége nem halványul a globalizáció erősödésével sem. Megtudtuk még, hogy az FMCG iparág és vonzásköre Európa legnagyobb összforgalommal rendelkező ágazata, ezért zászlajára tűzte a legjobb tehetségek, frissdiplomások megszerzését, versenyre kelve így a pénzügyi és tanácsadói szektorokkal. A szemünk előtt zajló digitális forradalom kereskedelmi és marketingkihívásai egyben lehetőségek is a vásárlási élmény fokozására, a vevőcsoportok jobb megismerésére és hatékonyabb elérésére. A válság hatására az FMCG-innovációk köre drasztikusan csökkent, ezt a trendet vissza kell fordítani és ismét a változó igényekhez illeszkedő újításokkal kell előállni a vállalatoknak.
Szinte minden előadásban elhangzott, hogy ma 7, holnap már 9 milliárd embert kell eltartania Földünknek, ezért a hosszú távú gondolkodás, a fenntarthatóság tudatos cselekvése, a teljes értékláncon átívelő egyeztetés, a társadalmi integráció, a széles körű tájékoztatás és bevonás, a technikai vívmányok integrációja, az egyéni, közösségi, politikai és gazdasági felelősségvállalás elengedhetetlen.
(Folytatjuk)
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >