Magazin: Európai ECR konferencia az optimizmus jegyében (1. rész)

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 08. 02. 12:08

Az ECR Europe éves konferenciáját idén a 20 éves EuroCommerce szervezettel közösen rendezte meg Brüsszelben, május 14–15-én. A cím optimizmusát, „The Future is Bright” (A jövő fényes), az előadások dinamizmusa is visszatükrözte. Minden témát áthatott a felelősségvállalás, a hosszú távú gondolkodás és a kiterjesztett együttműködés szükségessége.

Az ECR európai szervezetek 17. éves konferenciáját idén az európai kereskedelmi szervezettel, a 20 éves EuroCommerce-szel közösen rendezte meg Brüsszel központjában, a Square Meeting Centre-ben. A mérföldkövet jelentő együttműködés minden tekintetben rekordot döntött. Több mint 30 országból 600 résztvevő, köztük 30 kereskedővállalat vett részt az eseményen, ami ékesen bizonyítja, hogy a zászlóra tűzött széles körű kollaborációt a gyakorlatban is meg lehet valósítani.

Transzparencia és bizalom

Az ECR tagvállalatok vezetői, így nyitó előadásában az Unilever és a Carrefour igazgatói is azt hangsúlyozták, hogy elérkezett a hosszú távú, valódi együttműködések ideje. A hangzatos frázisok és gyártó-kereskedő harmonizált, stratégiai összehangolása után a következő lépés a szélesebb körű, valódi együttműködésé, természetesen a versenyjog kereteit betartva, a versenysemleges területekre koncentrálva.

Ez utóbbi kitételt olyannyira hangsúlyozták, hogy minden résztvevő megkapta az ECR Europe „Anti-trust caution” (Trösztellenes Nyilatkozat) nyomtatványát, amelyben deklarálják, hogy sem a szervezet, sem egyetlen tagja nem fog párbeszédben, aktivitásban vagy irányítása alatt olyan tevékenységbe fogni, ami a versenyjogot sérti. Tagjai nem beszélnek meg, nem közölnek és nem cserélnek érzékeny, kereskedelmi kapcsolatokat – árakat, marketing- és reklámstratégiát, költségeket és bevételeket, kereskedelmi és harmadik féllel kötött kondíciókat, beszerzési, ellátási és disztribúciós politikát, kereskedelmi programokat – érintő információkat.

Mitől fényes a jövő?

Az eseményre érkezőket az ECR Europe frissen kinevezett ügyvezetője, Vincent Carton köszöntötte, majd felkonferálta az ECR Europe két társelnökét: Thomas Hübnert, a Carrefour Europe ügyvezető igazgatóját és Jan Zijderveldet, az Unilever Europe elnökét, akik stand-up komédiásokat megszégyenítő humorral, virtuozitással, ugyanakkor elgondolkodtató tartalommal adták elő prezentációjukat.

Elsőként az FMCG iparág európai jelentőségét emelték ki, mint a kontinens legerősebb iparágát, legnagyobb foglalkoztatóját és globálisan a Föld kincseinek fogyasztási javakká alakítóját. Ugyanakkor azt is hangsúlyozták, hogy az élelmiszer mindig is helyhez és kultúrához kötődik, így lokális jelentősége nem halványul a globalizáció erősödésével sem. Megtudtuk még, hogy az FMCG iparág és vonzásköre Európa legnagyobb összforgalommal rendelkező ágazata, ezért zászlajára tűzte a legjobb tehetségek, frissdiplomások megszerzését, versenyre kelve így a pénzügyi és tanácsadói szektorokkal. A szemünk előtt zajló digitális forradalom kereskedelmi és marketingkihívásai egyben lehetőségek is a vásárlási élmény fokozására, a vevőcsoportok jobb megismerésére és hatékonyabb elérésére. A válság hatására az FMCG-innovációk köre drasztikusan csökkent, ezt a trendet vissza kell fordítani és ismét a változó igényekhez illeszkedő újításokkal kell előállni a vállalatoknak.

Szinte minden előadásban elhangzott, hogy ma 7, holnap már 9 milliárd embert kell eltartania Földünknek, ezért a hosszú távú gondolkodás, a fenntarthatóság tudatos cselekvése, a teljes értékláncon átívelő egyeztetés, a társadalmi integráció, a széles körű tájékoztatás és bevonás, a technikai vívmányok integrációja, az egyéni, közösségi, politikai és gazdasági felelősségvállalás elengedhetetlen.

(Folytatjuk)

Kátai Ildikó

Kapcsolódó cikkeink