Magazin: Előtérben a funkcionalitás a cereáliáknál
Míg a gabonapelyheknél a nagy alapterületű, modern eladási csatornák játsszák a főszerepet, az impulzívabb szeleteknél a lakóhely közeli boltok szerepe jelentősebb. Az újdonságok kifejlesztésében egyre lényegesebb szempont az egészségtudatos táplálkozás, a speciális igényeknek való megfelelés.
A tavalyi év nyertese a müzli- és a gabonaszelet-kategória volt, tudjuk meg Takács Klaudiától, a Nestlé Hungária Kft. Associate Marketing Managerétől.
– Mindegyik két számjegyű növekedést ért el, de a gabonapehely-kategória is tudott valamelyest növekedni – értékben itt továbbra is piacvezetők vagyunk – teszi hozzá.
Mivel a gabonapelyheket általában tervszerűen, rendszerint nagybevásárlások alkalmával vásárolják, a modern csatornák érzékelhetően felülreprezentáltak. Ehhez hozzájárulnak a kedvező árakciók és a magas disztribúció.
A szeletes termékek impulzív jellegéből kifolyólag a szupermarketek, helyi láncok és a kisboltok súlya jelentős, ezt a trendet a széles termékpaletta mellett az alacsony egységár is támogatja.
– A hiper- és szupermarketek mellett egyre nagyobb értékesítést realizálnak a diszkontok, amelyek a boltméretből és a boltok elhelyezkedéséből, illetőleg a saját márkás termékek kínálatából fakadóan egyre inkább csábítóak – állapítja meg Takács Klaudia. – A kereskedelmi, illetve a saját márkák is nőnek.
Közösségkovácsoló Gabonakör
Az elmúlt évtizedek tapasztalata, hogy nő a vásárlói tudatosság: egyre többen keresnek magas minőségű alapanyagokból készült, megfizethető árú termékeket.
A Nestlé a termékfejlesztései során folyamatosan azon dolgozik, hogy a családok számára minél magasabb tápértékű, egészségesebb összetételű reggelizőtermékeket kínáljon, méghozzá versenyképes áron. Gabonapelyheit válogatott alapanyagokból gyártja, amelyek fogyasztásával a szervezet fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal és teljes értékű gabonával gazdagodik.
– Ehhez kapcsolódik az innovációs tevékenységünk is: a termékcsomagolások és a receptúrák fejlesztésére, a promóciós újdonságokra, a kiszerelésméretek optimalizálására, valamint a gyártási folyamatok komplexitásának csökkentésére összpontosítunk. Emellett új ízesítések, ízkombinációk fejlesztésén is dolgozunk – foglalja össze Takács Klaudia.
Idei első újdonságuk a gluténmentes Nestlé Corn Flakes, amelynek egy adagja (30 gramm) 125 ml zsírszegény tejjel fogyasztva tartalmazza a napi ajánlott bevitel 45 százalékát B2-vitaminból, valamint 30 százalékát B6-vitaminból és folsavból. Az első félévben további újdonságok várhatók a Nestlétől, tudjuk meg.
Az új trendek és a social média térnyerése mellett a Nestlé tapasztalatai szerint megkérdőjelezhetetlen a „hagyományos” ATL-eszközök szerepe. Egyes kutatások szerint az átlagos magyar tévénéző több mint 300 percet, vagyis 5 órát tölt a képernyő előtt naponta.
– Ugyanakkor természetesen mi is fontosnak tartjuk a közösségimédia-jelenlétet, és lelkesen építjük mindkét Facebook-oldalunkon a gabonapehely-kedvelők közösségét. A Gabonakör Facebook-oldal már több mint 52 ezer, a NESTLÉ FITNESS Facebook-oldal pedig majd’ 32 ezer rajongóval büszkélkedik, és elmondhatjuk, hogy mára már igazi közösséget kovácsoltunk a rajongóinkból – újságolja büszkén Takács Klaudia. – A BTL-eszközök közül fontosnak tartjuk a kóstoltatást és kiemelt sportesemények támogatását, amelyek passzolnak a márkáink arculatához.
Egyre keresettebb EMCO-specialitások
A sokszereplős müzlipiacon a Glatz Hungary által forgalmazott EMCO család elsősorban a specialitások szegmensében képviselteti magát. A hagyományos és ropogós EMCO müzlik kedvelt ízesítéssel, dobozos és zacskós változatban is jelen vannak a piacon, magas értékű összetételük miatt a prémiumkategóriát képviselik.
– Igazán egyedi választékot kínálunk a specialitások között: a gluténmentes és bio változatoknak nagy sikere van a hazai és nemzetközi bolthálózatokban, valamint a speciális üzletekben is – mondja Habuda-Salyámosy Rita, a Glatz Hungary Kft. marketingmenedzsere. – A glutén-, illetve lisztérzékenyek egyre komplettebb kínálatot találnak az EMCO márkanév alatt. A sikeren felbuzdulva bővíteni fogjuk a specialitások választékát, új ízeket és termékkategóriát szeretnénk bevezetni a közeljövőben. Több új terméket mutatunk be az alapválasztékban is, az étcsokoládés ropogós müzlit, valamint az áfonyával vagy mogyorós karamellel ízesített zabpelyhet.
A kommunikációban megpróbálják a fogyasztókat közvetlenül elérni, kóstoltatással, motiváló ajándék fémdobozzal, csábító displaykihelyezéssel, valamint erős árakciókkal. Az elmúlt évben látványosan fejlődött forgalmuk, árulja el a marketingmenedzser.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >