Magazin: Előtérben a funkcionalitás a cereáliáknál
Míg a gabonapelyheknél a nagy alapterületű, modern eladási csatornák játsszák a főszerepet, az impulzívabb szeleteknél a lakóhely közeli boltok szerepe jelentősebb. Az újdonságok kifejlesztésében egyre lényegesebb szempont az egészségtudatos táplálkozás, a speciális igényeknek való megfelelés.
A tavalyi év nyertese a müzli- és a gabonaszelet-kategória volt, tudjuk meg Takács Klaudiától, a Nestlé Hungária Kft. Associate Marketing Managerétől.
– Mindegyik két számjegyű növekedést ért el, de a gabonapehely-kategória is tudott valamelyest növekedni – értékben itt továbbra is piacvezetők vagyunk – teszi hozzá.
Mivel a gabonapelyheket általában tervszerűen, rendszerint nagybevásárlások alkalmával vásárolják, a modern csatornák érzékelhetően felülreprezentáltak. Ehhez hozzájárulnak a kedvező árakciók és a magas disztribúció.
A szeletes termékek impulzív jellegéből kifolyólag a szupermarketek, helyi láncok és a kisboltok súlya jelentős, ezt a trendet a széles termékpaletta mellett az alacsony egységár is támogatja.
– A hiper- és szupermarketek mellett egyre nagyobb értékesítést realizálnak a diszkontok, amelyek a boltméretből és a boltok elhelyezkedéséből, illetőleg a saját márkás termékek kínálatából fakadóan egyre inkább csábítóak – állapítja meg Takács Klaudia. – A kereskedelmi, illetve a saját márkák is nőnek.
Közösségkovácsoló Gabonakör
Az elmúlt évtizedek tapasztalata, hogy nő a vásárlói tudatosság: egyre többen keresnek magas minőségű alapanyagokból készült, megfizethető árú termékeket.
A Nestlé a termékfejlesztései során folyamatosan azon dolgozik, hogy a családok számára minél magasabb tápértékű, egészségesebb összetételű reggelizőtermékeket kínáljon, méghozzá versenyképes áron. Gabonapelyheit válogatott alapanyagokból gyártja, amelyek fogyasztásával a szervezet fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal és teljes értékű gabonával gazdagodik.
– Ehhez kapcsolódik az innovációs tevékenységünk is: a termékcsomagolások és a receptúrák fejlesztésére, a promóciós újdonságokra, a kiszerelésméretek optimalizálására, valamint a gyártási folyamatok komplexitásának csökkentésére összpontosítunk. Emellett új ízesítések, ízkombinációk fejlesztésén is dolgozunk – foglalja össze Takács Klaudia.
Idei első újdonságuk a gluténmentes Nestlé Corn Flakes, amelynek egy adagja (30 gramm) 125 ml zsírszegény tejjel fogyasztva tartalmazza a napi ajánlott bevitel 45 százalékát B2-vitaminból, valamint 30 százalékát B6-vitaminból és folsavból. Az első félévben további újdonságok várhatók a Nestlétől, tudjuk meg.
Az új trendek és a social média térnyerése mellett a Nestlé tapasztalatai szerint megkérdőjelezhetetlen a „hagyományos” ATL-eszközök szerepe. Egyes kutatások szerint az átlagos magyar tévénéző több mint 300 percet, vagyis 5 órát tölt a képernyő előtt naponta.
– Ugyanakkor természetesen mi is fontosnak tartjuk a közösségimédia-jelenlétet, és lelkesen építjük mindkét Facebook-oldalunkon a gabonapehely-kedvelők közösségét. A Gabonakör Facebook-oldal már több mint 52 ezer, a NESTLÉ FITNESS Facebook-oldal pedig majd’ 32 ezer rajongóval büszkélkedik, és elmondhatjuk, hogy mára már igazi közösséget kovácsoltunk a rajongóinkból – újságolja büszkén Takács Klaudia. – A BTL-eszközök közül fontosnak tartjuk a kóstoltatást és kiemelt sportesemények támogatását, amelyek passzolnak a márkáink arculatához.
Egyre keresettebb EMCO-specialitások
A sokszereplős müzlipiacon a Glatz Hungary által forgalmazott EMCO család elsősorban a specialitások szegmensében képviselteti magát. A hagyományos és ropogós EMCO müzlik kedvelt ízesítéssel, dobozos és zacskós változatban is jelen vannak a piacon, magas értékű összetételük miatt a prémiumkategóriát képviselik.
– Igazán egyedi választékot kínálunk a specialitások között: a gluténmentes és bio változatoknak nagy sikere van a hazai és nemzetközi bolthálózatokban, valamint a speciális üzletekben is – mondja Habuda-Salyámosy Rita, a Glatz Hungary Kft. marketingmenedzsere. – A glutén-, illetve lisztérzékenyek egyre komplettebb kínálatot találnak az EMCO márkanév alatt. A sikeren felbuzdulva bővíteni fogjuk a specialitások választékát, új ízeket és termékkategóriát szeretnénk bevezetni a közeljövőben. Több új terméket mutatunk be az alapválasztékban is, az étcsokoládés ropogós müzlit, valamint az áfonyával vagy mogyorós karamellel ízesített zabpelyhet.
A kommunikációban megpróbálják a fogyasztókat közvetlenül elérni, kóstoltatással, motiváló ajándék fémdobozzal, csábító displaykihelyezéssel, valamint erős árakciókkal. Az elmúlt évben látványosan fejlődött forgalmuk, árulja el a marketingmenedzser.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >