Magazin: Előny az állattartóknál
A húsvéti időszak erőteljesebb húsipari marketingakcióit követően is folytatódik a Kiváló Minőségű Sertéshús védjeggyel rendelkező termékek népszerűsítése. A programot azért indították el, hogy a fogyasztók és a hústermék közötti bizalom kialakulását egy minőségtanúsítási rendszerrel segítsék, s ma már a magyar sertésállomány harmada valamilyen formában része az akciónak.
Mint ismert, január elsejével a sertéstőkehús áfája 27-ről 5 százalékra csökkent. Ez a magyar költségvetés számára 25 milliárd forint kiesést jelent, amely biztosan a fogyasztóknál marad, mert a tapasztalatok szerint az áfacsökkentést a kereskedők átadták a fogyasztóknak. Ez jelentős mértékben segítette az egyébként Európa-szerte nem könnyű helyzetben lévő ágazatot.
A Magyar Turizmus Zrt. (MT) Agrármarketing Centrum már tavaly elkezdte sertésmarketing-akcióit. Ennek folytatása volt az FM, az MT, valamint a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) által húsvét előtt indított, Magyarország 60 legnagyobb SPAR és INTERSPAR áruházában tartott háromnapos termékkóstoltató kampány.
Lipcsey György, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese közölte: a március 23–26. között megrendezésre került akció keretében mintegy 80 ezer vásárló ismerkedhetett meg termékekkel. A nagy sikerre való tekintettel a közeljövőben további fogyasztásösztönző akciókat terveznek, amelyek egymásra épülnek.
Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára bejelentette, hogy a Földművelésügyi Minisztérium a védjegytanúsítási rendszer működtetéséhez 150 millió forintot, a sertéshúsmarketing céljaira pedig 200 millió forintos keretet biztosít 2016-ban.
Horváth Ferenc, a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont vezetője elmondta: a kiskereskedelmi láncok közül elsőként a SPAR Magyarország Kft. kapta meg a KMS védjegy használatának jogát. Ez biztosítja a vevőket arról, hogy jó minőségű terméket vásárolnak.
Németh Antal, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke arról beszélt, a minősítő védjegy célja az is, hogy a tisztességes versenyfeltételek fenntartása mellett bővítse a hazai piacot, és növelje az itthon előállított sertéshústermékek arányát.
– Az ezzel a jelzéssel ellátott sertéshúsok és sertéshúskészítmények megbízható, felelős magyar gazdaságból származnak, előállításukat rendszeres, szigorú és folyamatos ellenőrzés kísérte, útjuk pedig az élőállattól a vásárlásig nyomon követhető – hangsúlyozta ki. – Eddig 650 hazai sertéstartó és feldolgozóüzem, illetve kereskedelmi és vendéglátó-ipari egység csatlakozott a KMS eredetigazolási programhoz. Ennek köszönhetően évi mintegy 1,3 millió sertésből előállított hús és húskészítmény vált jogosulttá a védjegy használatára. //
Kiemelt figyelmet kapnak a marhahústermelők
A kormány agrárpolitikájának központi eleme az állattenyésztés fejlesztése, ennek érdekében jelentős számú intézkedést hoztak, átalakították az agrártámogatásokat, az élő és a hasított szarvasmarha áfáját 27-ről 5 százalékra csökkentették 2015 elején.
A Földművelési Minisztérium közleménye szerint tavaly 12 százalékkal több szarvasmarhát vágtak le, mint egy évvel korábban. A hazai szarvasmarha-állomány csökkenő tendenciát mutatott, ezt 2011-ben sikerült megfordítani, 2010 és 2015 decembere között az állomány 20 százalékkal, 139 ezerrel bővült. Tavaly decemberben már 821 ezer szarvasmarhát tartottak a gazdálkodók, ezen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >Moore Hungary: Csaknem két hét maradt még a döntésre a csoportos társasági adózás választásáról
November 20-ig nyújthatnak be kérelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál…
Tovább olvasom >Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >