Magazin: Ehető QR-kódok
Az okostelefonok elterjedésével a QR-kódok felhasználási lehetőségeinek csak a fantázia szab határt. Egyszer valaki agyából kipattant az ötlet: ehető papírra kell őket nyomtatni, és azóta egyre több élelmiszeren látni őket.
Egy mesterséges intelligenciát kutató német csoport játékos célokra használja fel az eszközt. Kifejlesztettek egy – Qkies néven piacra került – terméket, ennek dobozában a tortapor mellett (amiből aprósütemények készíthetők) 20 QR-kód található. A vásárló saját weboldalán elkészít egy üzenetet (bulimeghívót, családi fényképalbumot, bármit, amit az internet elbír), egy speciális 21. kóddal bejelentkezik a vállalkozás honlapjára, és ott a QR-kódjait saját weboldala felé linkeli. A süteményekkel „együtt sült” kódot aztán a megajándékozottak telefonjukkal dekódolják, és az interneten megnézhetik az üzenetet. (Nem csodálkoznánk, ha ázsiai éttermekben a szerencsesütik tartalma is így lenne már olvasható!)
A kaliforniai Harney étteremben a sushikra rakott QR-kódok célja nem a szórakoztatás; üzenetük a hal eredetét mondja el – ennek célja a vendégek megnyugtatása arról, hogy a termékek nem túlhalászásból származnak, hanem a fenntartható fejlődés elvei alapján végzett, felelősségteljes halászatból.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >