Magazin: Ehető QR-kódok
Az okostelefonok elterjedésével a QR-kódok felhasználási lehetőségeinek csak a fantázia szab határt. Egyszer valaki agyából kipattant az ötlet: ehető papírra kell őket nyomtatni, és azóta egyre több élelmiszeren látni őket.
Egy mesterséges intelligenciát kutató német csoport játékos célokra használja fel az eszközt. Kifejlesztettek egy – Qkies néven piacra került – terméket, ennek dobozában a tortapor mellett (amiből aprósütemények készíthetők) 20 QR-kód található. A vásárló saját weboldalán elkészít egy üzenetet (bulimeghívót, családi fényképalbumot, bármit, amit az internet elbír), egy speciális 21. kóddal bejelentkezik a vállalkozás honlapjára, és ott a QR-kódjait saját weboldala felé linkeli. A süteményekkel „együtt sült” kódot aztán a megajándékozottak telefonjukkal dekódolják, és az interneten megnézhetik az üzenetet. (Nem csodálkoznánk, ha ázsiai éttermekben a szerencsesütik tartalma is így lenne már olvasható!)
A kaliforniai Harney étteremben a sushikra rakott QR-kódok célja nem a szórakoztatás; üzenetük a hal eredetét mondja el – ennek célja a vendégek megnyugtatása arról, hogy a termékek nem túlhalászásból származnak, hanem a fenntartható fejlődés elvei alapján végzett, felelősségteljes halászatból.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MVI éves statisztikai helyzetjelentés a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) évente közzéteszi a vendéglátásról szóló…
Tovább olvasom >Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >Body art hamburger – A nap videója
Van-e a hamburgernek neme? Jörg Düsterwald testfestő-performanszművész szerint nő!
Tovább olvasom >