Magazin: Divatos újdonságok és örök klasszikusok
Kiegyenlítettebbé válik a reklám- és promóciós ajándékok piaca. A megrendelők egyre inkább elfogadják az évek óta megbízhatóan szereplő specialista cégek javaslatait, és talán az átfutási időigény is köztudottá válik. A divatos újdonságok, érdekességek és az örök, klasszikus tárgyak egyaránt keresettek. A karácsonyi ajándékozás is átalakul, szegmentáltabb és több a mindennapokhoz kapcsolható praktikum. Az ínyencségek, kézműves finomságok továbbra is a legkedveltebb ajándékoknak számítanak.
A reklám-, promóciós és ajándéktárgy-iparág folyamatosan fejlődik és fejleszt, így az új termékekben nincs is hiány. A válság megtisztította, konszolidálta ezt a piacot, így többnyire a megbízható, együttgondolkodásra és stratégiai együttműködésre is kész és alkalmas ügynökségek állnak a nagyon sokféle szektorból kikerülő megrendelők rendelkezésére.
A tökéletes szolgáltatás alapja
– A legjobb ár-érték arányt még mindig a szolgáltatás minősége jelenti. Ez az igazi érték. A tökéletes, hibátlan szolgáltatás alapvetés kell, hogy legyen! Ez alatt azt a segítséget értem, amikor a megrendelő nyugodtan hátradőlhet, mert tudja, hogy pontosan azt fogja kapni, ami a legjobb helyre pozícionálja őt a piacon, ami pontosan azt a hatást fogja kiváltani az ügyfeleiben, amit szeretne magáról kommunikálni – fejti ki a témáról bevezető gondolatait Kracsó Alexandra, a Papaya Promotion Kft. tulajdonosa.
– Cégünk mindig az alkalomhoz legjobban illeszkedő terméket kínálja az ügyfelei számára. Fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy forgalmazóként nem a vevői igényeket igazítjuk az adott termékkínálathoz, beszállítói vagy saját készletünkhöz, hanem az igények felmérése után javaslatokat, ötleteket adunk a partnerünk számára, hogy szakmai véleményünk szerint mi lehet a legsikeresebb ajándéktárgy – emeli ki a kooperációs empátia jelentőségét Sauer Győző, az Absolut Gift kereskedelmi igazgatója.
– Ebben a rohanó világban, amikor minden perc sokat jelent és számít, az ajándék beszerzése az ötleteléstől a kivitelezésig átadható egy erre specializálódott, profi cégnek, aki képes mind a készlet, minőség és határidők betartására. Ha elegendő idő áll rendelkezésre, szinte bármi megoldható. Talán emiatt érdekes megfigyelés, hogy partnereink többet költenek évközben és valamivel kevesebbet az év végén az elmúlt évekhez képest, így a forgalom kiegyensúlyozottabb – mutat rá az év végi nyomás enyhülésére Keresztesi Ferenc, a Present Store ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódási pontok
– Promóciókra általában kétféle terméket keresnek: egyrészt kivitelezésében, színvilágában kapcsolható legyen a promóció üzenetéhez, másrészt ár-érték arányban megfelelő legyen. Vagyis partnereink az adott büdzsét a lehető leghasznosabban szeretnék elkölteni. Céges ajándékozásnál szintén fontosak a fentiek, de nagyobb hangsúlyt kap a kitűnő minőség és a magasabb értékhatár – sorolja a lehetséges márka- és üzenetkapcsolódási pontokat Sauer Győző.
Minden évben nehéz kiemelni egy adott terméket az éppen aktuálisan keresettek közül. Mind az ajándéktárgyak, mind az ajándékozók igyekeznek követni a mindennapok ritmusát, szokásait, ezért az Absolut Gift véleménye szerint a legkeresettebb termékek azok, melyek hasznosak és megkönnyítik a napi munkát. Továbbra is kiemelten fontosnak tartják a személyes kapcsolatot, a megbízhatóságot és gyors kiszolgálást a megfelelő árszint mellett.
Kínálati bőség
A Present Store termékeinek java része Európa 7-8 országából és a Távol-Keletről érkezik, bár egyre inkább nagyobb hangsúlyt fektetnek a hazai gyártású cikkek beszerzésére. Különösen igaz ez az idénytermékekre, mint például a karácsonyi szezonra, ahol sok olyan ehető-iható termék is megtalálható választékukban, ami ez idáig kevésbé.
– A slágertermékek kb. 3-5 éves távlatokban mérhetőek, és ezek mellett mindig ott vannak a régi jó klasszikusok, melyek talán soha nem mennek ki a divatból mint a textiltermékek, esernyők, sapkák, tollak stb. Igaz, ezen a téren is mindig van fejlesztés, szebb, jobb másfajta produktumok kerülnek a katalógusainkba. Még mindig sok az USB és egyéb kisebb technikai eszközök forgalma, és újabban a gourmet csomagok is nagyon kelendőek és népszerűek – sorolja a sikerlistát Keresztesi Ferenc.
A szakemberek megegyeznek abban, hogy idén a műszaki termékek közül is kiemelkedik a különböző telefonokhoz kapható, úgynevezett powerbank, mely a mobiltelefonokhoz külső tápegységként plusz töltést biztosít a felhasználók számára. A terméket többféle variációban is lehet kapni, kiválóan alkalmas egy adott esemény szlogenjének vagy egy adott cég logojának megjelenítésére. Praktikus, mert biztosítja a feltöltéstől való viszonylagos függetlenséget.
Zöld választás
A Papaya Promotion tapasztalata szerint erősödő tendencia, hogy a kkv-k is felismerik a „kézzelfogható reklám” erejét, és egyre nagyobb lesz az ajándékozási kedv. A kreativitás, a megszokottól való eltérés egyre erősebben érvényesül, ezért az olyan ötletek valósulnak meg sikeresen, ahol a termék hűen tükrözi a cég piaci pozícióját, illetve a piac felé irányuló kommunikációját.
– Véleményem szerint az idei év nagy slágere lesz a környezetbarát promóciós ajándék, ami tökéletes marketingeszköz arra, hogy a cégek megmutathassák partnereiknek, vásárlóiknak tudatos, felelősségteljes gondolkodásukat, illetve értékrendjüket. A Greenpromo.hu kollekcióban megtalálható hagyományos reklámajándékok környezetbarát, újrahasznosítható, lebomló, vízzel működő, stb. változatai mind szélesebb körben válnak ismertté és keresetté – hangsúlyozza Kracsó Alexandra.
Tartalomhoz a forma
A szakemberek megegyeznek abban, hogy a márka, üzenet, promóció és a rendelkezésre álló keretek határozzák meg az ajándékok jellegét és mennyiségét.
– Mindenképpen utalnia kell az ajándéknak valamilyen formában a vállalatra, aktivitásra, szolgáltatásra, aminek a jegyében készült. Szinte bármit legyártunk vagy gyártatunk, teljesen egyedi tárgyat is, ha idő van rá. Nem mindig az olcsó az olcsó, óvatosan és körültekintően kell kiválasztani a terméket és a reklámtárgyszállító céget is – szögezi le Keresztesi Ferenc.
A Present Store sokféle vevővel és sokféle projectben dolgozik, ennek megfelelően az érték és mennyiségi határok is rendkívül különbözőek. Adnak el 20 Ft-os terméket is, de a közelmúltban készítettek egy egyedi sátrat 1 millió forint értékben.
A Papaya Promotion azt vallja, hogy egy igazán kreatív és intuitív csapat képes megtalálni a többezres reklámajándék-variáció közül azt, amelyik hűen tükrözi a cég adott promóciós üzenetét, illetve arculatát. Ha a partner a promóciós ajándékozást magasabb szinten kívánja megoldani, akkor rábízza egy hozzáértő cégre a beszerzést, akár a brainstormingot is.
– Az ajándék maga az, ami örök. Azt kell felismerniük a cégeknek, hogy az ajándékozás egyfajta presztízs, hiszen még mindig ez az egyetlen kézzelfogható marketingmód arra, hogy a megajándékozott személyesen érezze, egy vállalat vagy márka gondol rá – véli Kracsó Alexandra.
Az Absolut Gift is azt tapasztalta, hogy az elmúlt években megnőtt az igény az egyedileg gyártott termékekre. Ez egy hosszabb folyamat, mely együttgondolkodást, kommunikációt, szakmai tapasztalatot igényel. Sok olyan ötlettel találkoznak, aminek a kivitelezése pont a határidő miatt nem lehetséges.
– Ha az ötlet kitalálásának a pillanatától bevonnak minket a folyamatba, akkor olyan ajándéktárgy valósulhat meg, mely maximálisan átadja az üzenetet és elkészül határidőre. Adottak a vágyak és a lehetőségek, a mi feladatunk, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, az optimális megoldást közöttük. Ha napok alatt kell megoldást találnunk, kompromisszumra van szükség. Forgalmazóként igyekszünk mindig a lehető legoptimálisabb megoldást, ötletet kínálni a partnereink számára – mondja zárszavában Sauer Győző.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >