Magazin: Bustaurant

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 08. 14. 11:51

Éttermek városi közlekedési eszközben – ebben ma már semmi új információ nincs! Sőt, mozgó változataik néhány éve már kifelé kezdtek menni a divatból. Ám az USA-ban megújulni látszik ez a speciális vendéglátóhely-fajta, ami egyértelműen a kisbuszokban kialakított nagyvárosi mobilkonyhák óriási sikerének tudható be (Trade magazin, 2010/3). Az biztos, hogy az ebédjüket gyakran parkokban, utcákon fogyasztó amerikaiak nagyon vevők a furgonokból, konténerekből árusított gyorsételekre, szendvicsekre és hasonlókra. Nyomon követik „kedvenceik” mozgását a twitteren vagy a facebookon, így stabil vevőivé válnak a hagyományos, etnikai vagy vegetáriánus ételeket, esetleg édességeket kínáló vállalkozásoknak. Az elmúlt évben számtalan híradás szólt arról is, hogy nemcsak a nagynevű szakácsok szállnak be a „mozgó üzletbe”, de szakmabeliek már eleve kisbuszokra is hangszerelnek magas szintű vendéglátást. Innen már csak egy ugrás volt a buszéttermek újrafelfedezése, amelyek legtöbbje nemcsak az ott kiépített asztalhoz telepedőket szolgálja ki, de ellátja az utcai árusítóhely funkcióját is. Utóbbi kategóriába tartozik Los Angeles-i, öreg kétemeletes buszból átalakított World Fare BUStorant (1), amely fúziós konyhát kínál vendégeinek és vevőinek, vagy éppen az öreg iskolabuszból átalakított San Francisco-i Le Truc (2) is.

Kapcsolódó cikkeink