Magazin: Bor, ami összeköt – Régiós borbrandek sikere
Idén második alkalommal mutatták be a Balaton régiós borbrand új évjáratát – a régió vezető termelőinek egységes arculattal, egészen azonos címkével rendelkező termékeit, amelyeken csupán a borászok neve különbözik. A borok kivétel nélkül megfelelnek egy egységes szakmai kritériumrendszernek. A BalatonBor jóval több egy (pontosabban idén 24) bornál: egy régió szimbóluma, közösségi brandje, a balatoniak számára fontos értékeket közvetítő zászlóshajója. A projekt ízelítőt ad egy itthon még szokatlanul új régiómarketingből, illetve az ezt megalapozó régiós identitásból és kultúrából is.
Bizonyos értelemben régiós borbrand az Egri Bikavér is. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a közelmúltban jelentette be egy az egri várban, egri borászok részvételével tartott sajtótájékoztatón, hogy a világszerte ismert vörösbor hungarikummá vált. Nyitrai Zsolt, Eger és térsége országgyűlési képviselője kezdeményezi, hogy készüljön egy nívós, az Egri Bikavér történetét, múltját, jelenét bemutató, magyar, angol és lengyel nyelvű kiadvány.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >