Magazin: Az információ halála
Hitelesen, hatásosan Krizsó Szilviával!
Be kell valljam, nemrég sokkolt az egyik ügyfelem, aki egy nagy cég felelős vezetője. Ebben a minőségében többször keresik meg, hogy rádióban nyilatkozzon az aktuális trendekről, vállalatuk kínálatáról.
Cége azért keresett meg, hogy mind őt, mind vezetőtársait támogassam abban, hogy minél hitelesebben, hatásosabban, ezáltal hatékonyabban jelenjenek meg a médiában.
Több tréningnapon voltunk már túl, amikor úgy éreztem, vele külön kell foglalkoznom, és coaching keretében megnyitnom, hogy képes legyen érthetően és élvezhetően beszélni.
A közös munka során egyszer csak elmesélte, hogy bevált módszere, hogy az újságíróra ráönt mindent, amit adott témában gondol, hiszen nem élő adásban nyilatkozik, és rá hagyja, hogy a kapott információkból valamit összevágjon. Hab a tortán, hogy még csak meg se hallgatja a végeredményt.
Nem hittem volna, hogy valaki ennyire nincs tisztában a kimondott szavak jelentőségével.
Ha nem mi határozzuk meg, hogy mi hangozzon el és jelenjen meg rólunk, teljesen kiszolgáltatottá válunk. Hogy bízhatjuk rá bárkire is, hogy ő mazsolázzon a mi adatainkból?! Óriási felelőtlenség.
A sajtóban vagy bármely nyilvános fórumon nekünk kell irányítanunk és vezetnünk a beszélgetés folyamát.
Egyetlen megjelenés sem öncélú. Tudnunk kell, hogy hova miért megyünk. Mit szeretnénk elérni, és hogyan. Ha enélkül adunk interjút, tartunk előadást, találkozunk ügyfelekkel, ne csodálkozzunk, ha nem jönnek a várt eredmények.
Minden megjelenés egyben értékesítési folyamat. Emberek embereket vesznek. Ha vevők ránk, kell nekik az is, amit kínálunk. Legyen az termék, szolgáltatás vagy egy támogatandó ügy.
Ha rosszul adunk el, a sikertelenséggel az átadni kívánt információnk is megsemmisül. Pusztába kiáltott szavak lesznek belőle, melyeket senki nem hall meg. És legkevésbé az, akinek legszívesebben a fülébe kiabálnánk.
Legyenek tehát jól megfogalmazott üzenetek. Ezeket többször el kell mondani, akár tükör előtt, akár a telefonunknak vagy egy jó barátnak, társnak. Így kapunk visszajelzést arról, hogy érthető-e és hatásos-e, amit mondunk. Utána még azt is át kell gondolni, hogy mimikánkkal, testbeszédünkkel hogyan tudjuk erősíteni az üzenetet. Ne feledjük el egy pillanatra sem, ahogy kiléptünk a lakásból, irodánkból, máris élő reklámtáblák, a saját üzeneteink hordozói vagyunk. Ha így gondolunk magunkra, soha nem követjük el a hibát, hogy hagyjuk megkopni a felületet.
Krizsó Szilvia
újságíró, kommunikációs tanácsadó
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >