Magazin: Az egészségtrendek pozitív hatásai
Egy a tavaly nyár 3 hónapja alatt készített felmérés szerint az USA-ban a vendéglátóhelyeken jelentősen, az előző év hasonló időszakához képest 5 százalékkal visszaesett a szénsavas üdítőitalok forgalma, az alkoholos italoké pedig 4 százalékkal. Mindezt írhatnánk akár az egészségtrendek számlájára is, ám a dzsúszok és a smoothie-k 7-7 százalékos esését biztosan nem. Ezzel szemben a felszolgált kávékülönlegességek és mélyhűtött frissítők, valamint a palackos vizek és a jeges teák száma nőtt – 8-8, illetve 5-5 százalékkal.
Ugyancsak az egészségtrendeknek köszönhető, hogy hat amerikai nagyvállalat novemberben meghirdette: 5 éven belül 25 százalékkal csökkentik termékeik sótartalmát. Közülük a nálunk legismertebb Heinz kecsapjai és egyes paradicsomszószait illetően vállalta a kötelezettséget. Röviddel ezután más óriáscégek is csatlakoztak hozzájuk – a magyar fogyasztók számára ismertek közül a Kraft, a Mars Food, a McCain Foods, a Starbucks, a Subway és az Unilever csökkenti bizonyos készítményeinek sótartalmát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A tömegturizmus ellen zajlanak tüntetések Spanyolországban
Spanyolország több nagyvárosában, köztük Barcelonában és Málagában, ezrek vonultak az…
Tovább olvasom >Vidéki vendéglátóhelyek támogatása
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek,…
Tovább olvasom >Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a…
Tovább olvasom >