Magazin: Az alkohol csillogása
Az alkoholos italokkal foglalkozó ismert brit szaklap, a Drinks International hosszú idő óta évente elkészíti a világ legnagyobb márkáinak forgalmi adatok alapján összeállított sorrendjét. Idén történt először, hogy az egyébként a 2010-es eladási adatokat is tartalmazó, márciusban nyilvánosságra hozott lista a különféle brandek 2012-beli értéke alapján rangsorol (A munkában a márkák értének becslésére specializálódó Brand Finance ügynökség volt a kiadvány segítségére.)
Az adatokból „szemezgetve” az azok alapjául szolgáló bonyolult pénzügyi mátrixot meg sem kíséreltük megfejteni, kommentárként is csak annyit fűznénk a sorrendhez, hogy az előkelő helyen álló mindkét kínai márkanév mögött egy, az európai italok közül talán leginkább a vodkához hasonlító párlat, a baiju áll, ami – lehet, hogy ezzel Ázsiában azért vitatkoznának – Budapestről nézve nagyon hasonlít a kissé alacsonyabb alkoholtartalmú koreai sojuhoz.
Első táblázatunkban az egymilliárd dollárnál magasabb értékű brandeket jelezzük. Második táblázatunkban – adatok híján – a két kínai brand nem szerepel (de nem nehéz elképzelni, hol állnának benne).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >