Magazin: A tavalyi év legsikeresebb MagyarBrandjei
2013-ban hamarosan ismét összemérik erejüket a magyar márkák. A MagyarBrands díjra idén már negyedik éve pályázhat minden magyar vonatkozású márka 2013. június 30-ig.
A MagyarBrands idén is azon hazai márkákat díjazza, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek határainkon belül és kívül, emellett a hazai és nemzetközi piacon olyan értékeket képviselnek, amelyek a vásárlók számára a megbízhatóságot és a minőséget jelentik. Az értékelést – a korábbi évekhez hasonlóan – a számszerűsíthető kritériumok mellett, független szakértőkből álló bizottság végzi. Az értékelés szempontjai között szerepel a tradíció, a menedzsment és a tulajdonosi összetétel vagy a hazai foglalkoztatás éppen úgy, mint a márka ismertsége, reputációja, identitása.
Az itthon jól ismert, népszerű márkák számára rendkívül fontos, hogy a nagyvilágban is hírét vigyék a magyar termékek, szolgáltatások nagyszerűségének. A 2012-es MagyarBrands Toplista első tíz helyezettje ebben is élen jár.
1. HERENDI
A hungarikumnak számító kézműves remekeket készítő 187 éves Herendi Porcelánmanufaktúra termékeit a világ minden táján megtaláljuk. Az angol uralkodócsalád szinte minden tagja kapott már ajándékba herendi porcelánt. Viktória királynő nevéhez fűződik Herend legismertebb motívuma is, a Viktória-minta.
2. PICK
Az 1896-ban alapított családi vállalkozás több mint 100 éves munkáját több nemzetközi díjjal is elismerték már. 2001-ben az Egyesült Államokban, Birminghamben a PICK elnyerte a Kristály Korona-díjat, amely a vállalat üzleti sikereit és társadalmi felelősségvállalását ismeri el. Még ugyanebben az évben az Európai Minőség Díj pályázaton „Recognised for Excellence” minősítést szerzett. 2007-ben az Európai Bizottság védett eredetűnek minősítette a PICK szalámit, majd a márka meghódította a japán piacot is, így 2008-ban külképviseletet nyitottak Tokióban.
3. GUNDEL
A Gundel Étterem a legtöbb külföldi vendég számára egyet jelent a magyar gasztronómiával. Nem véletlen ez, hiszen Gundel Károly zseniálisan ötvözte a magyar hagyományokat a nagyvilág trendjeivel. Ennek köszönhetően a Gundel Ház túlélte a háborúkat, az államosítást és a válságokat. Titkuk a vendégszeretet, a tradíció, a legjobb alapanyagok és a folyamatosan megújuló konyha.
4. ZWACK
A legendás Zwack család több mint kétszáz éve őrzi hagyományait a magyar és a nemzetközi piacokon. A vállalat világszerte értékesített szeszesital-mennyisége több mint 18 millió liter. A Forbes magazin „valóban kiemelkedő vállalatnak” minősítette. Ez nagyon is helytálló megállapítás, ha végigtekintünk Magyarország legismertebb vállalatának történetén. Apró üzemből a Zwack nemzetközi hírű céggé nőtte ki magát, ám a számtalan külföldi elismerés és a hazai sikerek ellenére is megőrizte családias jellegét.
5. ZSOLNAY
A Zsolnay márkanév már több mint 150 éve a hagyomány, az egyediség, a művészi érték és az állandó megújulás jelképe. Világhírűvé válásában szerepet játszott, hogy története során folyamatosan tudott kora számára újat, meghatározót adni. Ennek legújabb példáját tavaly év végén láthattuk, amikor a Zsolnay Porcelánmanufaktúra első alkalommal mutatkozott be új fejlesztésű pirogránit falpanel kollekciójával Európa vezető formatervezési eseményén, a londoni 100% Design kiállításon.
6. HERZ
A Herz márkanév jól ismerten cseng a magyar fogyasztók fülében. A Herz az 1888-as gyáralapítást követően rövid időn belül nemzetközi hírnévre tett szert. Az 1896-os Milleniumi Kiállításon nagydíjat nyert, majd 1900-ban a Párizsi Világkiállításon megszerezte az első nemzetközi elismerést, amellyel megalapozta a Herz márkanév külföldi ismertségét is. A hazai piacokon a folyamatos vásárlói megkereséseknek köszönhetően ismét előkerült Herz Ármin régi receptkönyve, és létrejött a HERZ Classic termékcsalád. Újra az eredeti recept szerint készül a HERZ szalámi, és ismét megvásárolhatók a jól ismert és kedvelt termékek is a piacon, mint a csemege és paprikás változatban is kapható Budapest szalámi, valamint a kitűnő, egyedi fűszerezésű HERZ Pároskolbász.
7. HOLLÓHÁZI
A Hollóházi Porcelán Magyarország egyik legnagyobb múlttal rendelkező porcelánipari vállalata. A hollóházi termékek bár gyárban készülnek, mégis igazi népművészeti alkotások. A forma- és motívumkincs apáról fiúra, kézről kézre öröklődött.
Az új vonalú, modern, művészi igényű hollóházi porcelán díszműárut és háztartási edényárut úgy belföldön, mint külföldön nagy érdeklődés övezi. A gyár Japántól az Amerikai Egyesült Államokig, a Skandináv-félszigettől Ausztráliáig a világ több pontjára exportál.
8. KALOCSAI PAPRIKA
A Kalocsai Fűszerpaprika a hagyományos kalocsai tájkörzetben a fűszerpaprika-feldolgozás és a forgalmazás legrégebbi képviselője. A vállalat által gyártott paprika a német fűszerpaprika-piacon évtizedek óta csúcstermékként szerepel, sőt, azt is el lehet mondani, hogy a fűszerpaprikából egyedüli előállítóként gyárt márkaterméket megfelelő termékbiztonsággal. A vevők és a fontosabb személyiségek Kalocsához való kötődését erősítendő a cégnek saját lovagrendje van, a Kalocsai Szent István Paprika Lovagrend.
9. OTP
1949-ben jött létre az Országos Takarékpénztár Nemzeti Vállalat, a mai OTP Bank jogelődje. A bank mára a régió meghatározó pénzügyi szolgáltatócsoportjává fejlődött. A külföldi terjeszkedés jelentősen hozzájárult a bank kiemelkedő teljesítményéhez, így mára már jelen van Bulgáriában, Romániában, Horvátországban, Szerbiában, Ukrajnában, Oroszországban és Montenegróban is.
10. IBUSZ
Az IBUSZ több mint százéves múltjával, egyedülálló irodahálózatával a magyarországi idegenforgalom meghatározó szereplője. Az IBUSZ márkanév ismertsége Magyarországon 99 százalékos, ami azt jelenti, hogy hazánkban szinte nincs olyan ember, aki ne ismerné az IBUSZ nevét. Határainkon túl pedig – elsősorban azokban az országokban, amelyekben külképviseleteket tartott fenn – egybeforrt az IBUSZ név a magyar turizmussal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >