Magazin: A tavalyi év legsikeresebb MagyarBrandjei

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 07. 30. 11:45

2013-ban hamarosan ismét összemérik erejüket a magyar márkák. A MagyarBrands díjra idén már negyedik éve pályázhat minden magyar vonatkozású márka 2013. június 30-ig.

A MagyarBrands idén is azon hazai márkákat díjazza, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek határainkon belül és kívül, emellett a hazai és nemzetközi piacon olyan értékeket képviselnek, amelyek a vásárlók számára a megbízhatóságot és a minőséget jelentik. Az értékelést – a korábbi évekhez hasonlóan – a számszerűsíthető kritériumok mellett, független szakértőkből álló bizottság végzi. Az értékelés szempontjai között szerepel a tradíció, a menedzsment és a tulajdonosi összetétel vagy a hazai foglalkoztatás éppen úgy, mint a márka ismertsége, reputációja, identitása.

Az itthon jól ismert, népszerű márkák számára rendkívül fontos, hogy a nagyvilágban is hírét vigyék a magyar termékek, szolgáltatások nagyszerűségének. A 2012-es MagyarBrands Toplista első tíz helyezettje ebben is élen jár.

1. HERENDI

A hungarikumnak számító kézműves remekeket készítő 187 éves Herendi Porcelán­manufaktúra termékeit a világ minden táján megtaláljuk. Az angol uralkodócsalád szinte minden tagja kapott már ajándékba herendi porcelánt. Viktória királynő nevéhez fűződik Herend leg­ismertebb motívuma is, a Viktória-minta.

2. PICK

Az 1896-ban alapított családi vállalkozás több mint 100 éves munkáját több nemzetközi díjjal is elismerték már. 2001-ben az Egyesült Államokban, Birminghamben a PICK elnyerte a Kristály Korona-díjat, amely a vállalat üzleti sikereit és társadalmi felelősségvállalását ismeri el. Még ugyanebben az évben az Európai Minőség Díj pályázaton „Recognised for Excellence” minősítést szerzett. 2007-ben az Európai Bizottság védett eredetűnek minősítette a PICK szalámit, majd a márka meghódította a japán piacot is, így 2008-ban külképviseletet nyitottak Tokióban.

3. GUNDEL

A Gundel Étterem a legtöbb külföldi vendég számára egyet jelent a magyar gasztronómiával. Nem véletlen ez, hiszen Gundel Károly zseniálisan ötvözte a magyar hagyományokat a nagyvilág trendjeivel. Ennek köszönhetően a Gundel Ház túlélte a háborúkat, az államosítást és a válságokat. Titkuk a vendégszeretet, a tradíció, a legjobb alapanyagok és a folyamatosan megújuló konyha.

4. ZWACK

A legendás Zwack család több mint kétszáz éve őrzi hagyományait a magyar és a nemzetközi piacokon. A vállalat világszerte értékesített szeszesital-mennyisége több mint 18 millió liter. A Forbes magazin „valóban kiemelkedő vállalatnak” minősítette. Ez nagyon is helytálló megállapítás, ha végigtekintünk Magyarország legismertebb vállalatának történetén. Apró üzemből a Zwack nemzetközi hírű céggé nőtte ki magát, ám a számtalan külföldi elismerés és a hazai sikerek ellenére is megőrizte családias jellegét.

5. ZSOLNAY

A Zsolnay márkanév már több mint 150 éve a hagyomány, az egyediség, a művészi érték és az állandó megújulás jelképe. Világhírűvé válásában szerepet játszott, hogy története során folyamatosan tudott kora számára újat, meghatározót adni. Ennek legújabb példáját tavaly év végén láthattuk, amikor a Zsolnay Porcelánmanufaktúra első alkalommal mutatkozott be új fejlesztésű pirogránit falpanel kollekciójával Európa vezető formatervezési eseményén, a londoni 100% Design kiállításon.

6. HERZ

A Herz márkanév jól ismerten cseng a magyar fogyasztók fülében. A Herz az 1888-as gyáralapítást követően rövid időn belül nemzetközi hírnévre tett szert. Az 1896-os Milleniumi Kiállításon nagydíjat nyert, majd 1900-ban a Párizsi Világkiállításon megszerezte az első nemzetközi elismerést, amellyel megalapozta a Herz márkanév külföldi ismertségét is. A hazai piacokon a folyamatos vásárlói megkereséseknek köszönhetően ismét előkerült Herz Ármin régi receptkönyve, és létrejött a HERZ Classic termékcsalád. Újra az eredeti recept szerint készül a HERZ szalámi, és ismét megvásárolhatók a jól ismert és kedvelt termékek is a piacon, mint a csemege és paprikás változatban is kapható Budapest szalámi, valamint a kitűnő, egyedi fűszerezésű HERZ Pároskolbász.

7. HOLLÓHÁZI

A Hollóházi Porcelán Magyarország egyik legnagyobb múlttal rendelkező porcelán­ipari vállalata. A hollóházi termékek bár gyárban készülnek, mégis igazi népművészeti alkotások. A forma- és motívumkincs apáról fiúra, kézről kézre öröklődött.

Az új vonalú, modern, művészi igényű hollóházi porcelán díszműárut és háztartási edényárut úgy belföldön, mint külföldön nagy érdeklődés övezi. A gyár Japántól az Amerikai Egyesült Államokig, a Skandináv-félszigettől Ausztráliáig a világ több pontjára exportál.

8. KALOCSAI PAPRIKA

A Kalocsai Fűszerpaprika a hagyományos kalocsai tájkörzetben a fűszerpaprika-feldolgozás és a forgalmazás legrégebbi képviselője. A vállalat által gyártott paprika a német fűszerpaprika-piacon évtizedek óta csúcstermékként szerepel, sőt, azt is el lehet mondani, hogy a fűszerpaprikából egyedüli előállítóként gyárt márkaterméket megfelelő termékbiztonsággal. A vevők és a fontosabb személyiségek Kalocsához való kötődését erősítendő a cégnek saját lovagrendje van, a Kalocsai Szent István Paprika Lovagrend.

9. OTP

1949-ben jött létre az Országos Takarékpénztár Nemzeti Vállalat, a mai OTP Bank jogelődje. A bank mára a régió meghatározó pénzügyi szolgáltatócsoportjává fejlődött. A külföldi terjeszkedés jelentősen hozzájárult a bank kiemelkedő teljesítményéhez, így mára már jelen van Bulgáriában, Romániában, Horvátországban, Szerbiában, Ukrajnában, Oroszországban és Montenegróban is.

10. IBUSZ

Az IBUSZ több mint százéves múltjával, egyedülálló irodahálózatával a magyarországi idegenforgalom meghatározó szereplője. Az IBUSZ márkanév ismertsége Magyarországon 99 százalékos, ami azt jelenti, hogy hazánkban szinte nincs olyan ember, aki ne ismerné az IBUSZ nevét. Határainkon túl pedig – elsősorban azokban az országokban, amelyekben külképviseleteket tartott fenn – egybeforrt az IBUSZ név a magyar turizmussal.

Kapcsolódó cikkeink