Magazin: A szakma is elismerte a Coop tevékenységét – interjú
2011 a külső szakmai elismerések idejét hozta el a Coop-csoport történetében. Számos nevezetes esemény színesítette a dolgos hétköznapokat. A kitűzött középtávú tervek megvalósulása és a siker stabil útján hordozzák a vásárlók, dolgozók, beszállítók, tulajdonosok több millió fős „jó szomszédságát”. Az elért eredményekről és a 2012-es év kilátásairól Murányi Lászlót, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.
M. L.: – Igen, az elmúlt évben a napi 1,5 millió vásárlót kiszolgáló Coop üzletlánc a magyar tulajdonú kereskedelmi hálózatok közül elsőként nyerte el a Business Superbrands elismerést, amely a B2B területén a vállalkozói szféra, a partnerhálózat és a beszállítók felé tanúsított kiemelkedő magatartást díjazza, a tisztesség, a siker és a kölcsönösség ismérvei alapján. Az elismerés független, külső, szakértői zsűri döntése alapján született.
Hagyományteremtő céllal 2006-ban indult el az első „Coop Rally”, amelynek legfontosabb célja volt a minőségi magyar termékek középpontba állítása. Már az első évben kiérdemelte az FMCG-szektor és a kormányzat támogatását, 2011 decemberében pedig a Magyar Public Relations Szövetség által meghirdetett „CSR Best Practice 2010” pályázatán a Mintaértékű CSR Projekt kategóriában ismerték el.
A Coop üzletlánc weboldala hasznos, megbízható és felhasználóbarát tartalmával elnyerte a MATISZ (Magyar Tartalomipari Szövetség) „Felhasználóbarát honlap” minősítését. A Coop internetes oldalán képi, szöveges és videoösszefoglalók is találhatók. Üzletkereső, akciós tájékoztató, nyereményjáték-böngésző és saját márkás termékismertető segíti a tájékozódást. A Coop Klub Törzsvásárlói programot is megismerhetik az ide klikkelők, tájékozódhatnak a pontegyenlegükről, sőt online kuponletöltésre is van lehetőségük.
Szintén online innováció a Coop belső hírszolgálata is, amely több mint három éve sikeresen működik a hálózaton belül. A weboldalhoz hasonlóan színes és tartalmas belső heti hírlevél 2008 augusztusa óta csak elektronikus formában kerül kiküldésre a több ezer érintett munkatárshoz. Gyors, rugalmas és fókuszált tájékozódást ad a Coop berkein belül történő eseményekről, aktuális hírekről, ugyanakkor kitekintést biztosít a versenytársak tevékenységére és a gazdasági élet fő eseményeire is. Az elmúlt évben már néhány esetben ezúton tájékoztattuk üzleti partnereinket is.
Miben nyilvánul meg a Coop egyedisége?
M. L.: – A Coop-csoport ereje az egyedülálló, régiós felépítésben rejlik. A központi stratégia mellett a régiók saját prioritásokkal, elképzelésekkel rendelkeznek, és a legsikeresebbek országos kiterjesztésre kerülnek.
Egy-egy helyi beszállító a régiós központon keresztül léphet be, tanulhat bele termékeivel a Coop sajátos rendszerébe. Ha helyileg sikeres, stabilan megfelelő minőséget és mennyiséget képes beszállítani, akkor kapacitása bővítésével lehetősége van, hogy az országos hálózatba is bekerüljön. A folyamat nagyban hozzájárul az élhető vidék, a mezőgazdaság, a hazai élelmiszer-feldolgozás fejlesztéséhez, a gazdaságilag és társadalmilag fontos munkahelyteremtéshez.
A régiók bár külön-külön is erősek, de együttműködve a csoport még hatékonyabb. A régiók összefogása hívta életre a Coop Segély Alapítványt 2010-ben, amely a hátrányos helyzetű csoportok, személyek társadalmi esélyegyenlőségének elősegítésére, valamint az árvizek és egyéb természeti csapások károsultjainak megsegítésére fordítja figyelmét. Továbbá az alapítvány több ezer „különleges ellátást igénylő” gyermek étkeztetéséhez járult hozzá 2011-ben, akik országos lefedettséggel rendelkező közintézményrendszerekben élnek. Az eddigi tevékenysége során az alapítvány 100 millió forintot meghaladó támogatást nyújtott az arra rászorulóknak.
Hogyan látja a 2012-es évet?
M. L.: – A szabályzók változásával, költségnövekedéssel számolunk, miközben a reálkereset csökkenését jelzik az elemzők. A kiskereskedelmi forgalom várhatóan stagnálni fog. Ilyen gazdasági körülmények között a szinten maradás, pozíciónk megőrzése, üzletpolitikánk és a megkezdett programjaink folytatása, vásárlóink igényeinek legszélesebb körű kiszolgálása a legfontosabb célunk.
A 2012-es év kiemelt eseménye a londoni olimpia lesz…
M. L.: – A Coop, mint a magyar kereskedelmi piac meghatározó szereplője, versenyzője, pontosan tudja, mit jelent igazán éles versenykörnyezetben nap mint nap helytállni. Az üzleti életben, ahogyan a sportban is, egyaránt felértékelődött a tradicionális értékek megőrzése, a csapatmunkával, sok küzdéssel és kitartással elért kimagasló teljesítmények tisztelete. Fontos az összefogás, a csapatszellem. A siker csak következetes munkával, folyamatos építkezéssel, megújulással garantálható. Ezen hasonló értékek felvállalásával kapcsolódik össze a Coop az olimpiával.
A Coop üzletlánc 1996 óta a Magyar Olimpiai Csapat arany fokozatú főtámogatója, így minden olimpiai évben kiemelt figyelmet fordítunk az olimpiai eszme és a magyar olimpikonok népszerűsítésére, különleges események és a hozzá kapcsolódó rendezvények megszervezésére. Idén sem lesz ez másképp. Az olimpiai játékokra való fókuszálás a másfél milliós példányszámú Coop akciós újságban megjelenő olimpiai interjúsorozattal kezdődik. Az interjúsorozat célja, hogy egy-egy versenyzőn keresztül népszerűsítsük az olimpiához kapcsolódó egyetemes értékeket, bemutassuk, hogy az eredmények mögött mennyi munka áll, és hogy a mai versenykörnyezetben, amikor egyre több ország versenyzője vesz részt a nyári olimpiai játékokon, milyen nagy eredménynek számít maga a Londonba való kijutás is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >