Magazin: A Panyolai garancia a minőségre
Tudatos üzletfejlesztés, állandó előretekintés, permanens növekedés – elsősorban ezekhez az erényekhez köti
a Panyolai Szilvórium Zrt. elmúlt évtizedes sikeres működését Lakatos Gergely, a dinamikusan fejlődő szatmári vállalkozás vezérigazgatója. A fiatal,
30 éves szakember minőségről, piacról, hagyományokról beszélt lapunk olvasóinak.
– 2002-ben alakult cégünk ma az iparág meghatározó szereplői közé tartozik, 5 százalék körüli részesedésünk a legjobbak között biztosít nekünk helyet egy olyan piacon, ahol 130 főzde próbál országos disztribúciós hálót kiépíteni. Nagy mennyiségben vagyunk képesek magas minőségű terméket előállítani; 2015-ben 250 ezer palack pálinkát értékesítettünk. A céget az elmúlt öt évben még tudatosabban építjük, ennek és szervezettségünknek köszönhetően átlagosan évi 15 százalékos növekedést érünk el. Ősszel tovább bővítjük kapacitásainkat, ehhez új főzőberendezéseket vásároltunk.
Talán szárazon hangzik, de az eredmény szempontjából fontos: döntéseink mikro- és makrogazdasági szempontból egyaránt átgondoltak, és fegyelmezett tervszerűséggel dolgozunk. Folyamatosan törekszünk piaci pozícióink javítására, de alapvető célunk a stabilitás. Konzekvensen előtérbe helyezzük a minőséget; kézműves terméket készítünk, és kizárólag hagyományos kisüsti technológiát használunk. Meggyőződésem, hogy a siker kulcsa a minőséget minden más szempont elé helyező szemléletünkben kereshető.
Három éve forgalmunk 90 százaléka a horecában realizálódott, mára a kiskereskedelemben értékesített termékeink aránya 30 százalékra nőtt, ami ugyancsak a Panyolai súlyát illusztrálja.
Termékeink diverzifikáltságát meghatározza a potenciális fogyasztók nagy száma – ez persze több munkát jelent, de ebben a piaci pozícióban természetes, hogy main-
stream termékeket széles célcsoportnak ugyanúgy kínálunk, mint különlegeseket szűk rétegeknek. Ha fejlődni akarunk, minden évben elő kell rukkolni újdonságokkal, legyen szó ízekről, kiszerelésről, promóciós eszközökről – csak a minőség az, aminek állandónak kell maradnia. Ez a következetesség alakítja ki a fogyasztóban a márkához kötődő biztonságérzetet, amire később is építeni lehet. Márpedig – tudásom szerint – még soha nem okoztunk csalódást egyik termékünkkel sem.
Ami a termékfejlesztést illeti: a már bevált értékekre és a közízlésre építve készítünk különleges minőségű italokat, de már elvből sem megyünk el a „mellékajtók” mellett: szívesen próbálunk ki új ízeket, még akkor is, ha ezek sokszor vélhetően csak múló divatok. Az újdonságok közül viszont nagy fantáziát látunk a remek pálinka-alapanyagnak tűnő Irsai Olivérben – már most elárulom, ez egyike lesz az ősszel piacra kerülő három új termékünknek, amelyek kialakításával minden fogyasztói kategóriának kedvezünk: a hagyományos, a mézes és az ágyas termékek kedvelőinek egyaránt.
Márkafejlesztési munkánk része PR- és CSR-tevékenységünk is. Együttműködünk a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetséggel, mert fontosnak tartjuk a minőségi gyártók és a minőségi vendéglátósok kooperációját. Kulturális okokból támogatjuk a Nemzeti Vágtát, és hosszú távú érdekeket látunk a B2B fiatal vállalkozókkal való kapcsolatrendszerének kiépítésében. Saját környezetünkben a panyolai önkormányzat támogatása kap alapvető prioritást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >