Magazin: A METRO-nál 30 százalék a promóciós értékesítés aránya

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 06. 22. 12:12

A METRO-nál a promóciós termékek aránya 30 százalék körül mozog, tudjuk meg Krubl Yvette kommunikációs vezetőtől, aki hozzáteszi:

– Tavalyhoz képest nem változott, hiszen már tavaly is az alacsony árak domináltak a piacokon, elmozdulni innen 2012-ben sem lesz könnyű.

Annál jobb egy promóciós eszköz, minél több oldalról hat a fogyasztóra – ebben a promócióban a hatást a vásárló saját bőrén érzi

A METRO igen széles palettával rendelkezik a BTL-eszközök között, így megtalálható az akciós katalógus, weblap, Facebook-oldal, e-DM, SMS, személyes vevőgondozás a területi értékesítőkön keresztül, áruházi rádió, kóstoltatás, pontgyűjtő akciók, eladáshelyi reklámok. Ezt egészítik ki az ATL-aktivitások: óriásplakát, kiemelt szezonokhoz kapcsolódóan rádió és tv-reklámok, illetve a METRO Vevőakadémián tartott események.

A METRO három célcsoport mentén építi fel promóciós kommunikációját, így mindhárom célcsoport számára személyre szabott termékekkel és szolgáltatásokkal jelentkezik.
Természetesen a szezonalitás, egy-egy kiemelt esemény mindig meghatározza a kínálatukat: a vendéglátós partnerek esetében az alapanyagok terén (spárga-, dinnyeszezon stb.),
a független kiskereskedőknél pedig a továbbértékesítendő termékek szabják meg egy-egy promóció időzítését (karácsonyi, húsvéti szezonális termékek).

– Minden partnerünkkel hosszú távú megállapodásaink vannak, akár gyártókról beszélünk, akár az ügynökségről, akik az akciós kommunikációs anyagainkat készítik – beszél a promóciók lebonyolításáról a kommunikációs vezető. – Minden promóció lezárása után elemezzük az értékesítési adatokat, amelyek tapasztalatait beépítjük a következő promócióba, illetve folyamatosan saját kutatásokat is végzünk vevőink körében. A következő időszak promócióinak előkészületei már nálunk is gőzerővel folynak, de ezek legyenek meglepetések.

Kapcsolódó cikkeink