Magazin: A hűségépítés magasiskolája

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 03. 17. 12:28

Izgalmas sajtóútra hívta meg a lojalitásprogramjairól ismert TCC (The Continuity Company AG) a régió néhány újságíróját, köztük lapunk képviselőjét is. A rendhagyó esemény célja a vállalat Megoldásalkotó Központjának (Solution Creation Centre – SCC) bemutatása volt, ahol a kereskedelmi láncok és a vásárlók igényeinek kutatása mellett a programok fejlesztése, tesztelése és kiértékelése is történik a legfejlettebb technológia segítségével.

tcc

Cseh, magyar, osztrák, román gazdasági újságírókból álló csapat kapott lehetőséget a TCC 18 hónapja működő londoni fejlesztési központjának megismerésére. A kis csoportot Manfred Litschka, a TCC 25 országért felelős vezetője, Svájc, Közép-Kelet-Európa és a mediterrán régió kereskedelmi igazgatója vezette végig a már nevükben is sokat ígérő – felfedező, felhő, virtuális bolt, innovációs, digitális – termeken, amelyekben az egyes területekért felelős angol kollégák mutatták be tevékenységüket.

Üveggrádicsok

A szokatlan januári verőfényben légies és futurisztikus a TCC csupa üveg fogadó­lounge-a, ahol a vendéglátás mellett számos megbeszélés, brain-storming, bemutató is zajlik. Körben az átlátszó üveg- és plexi­falak térelválasztóként és kiírófelületként is szolgálnak. A legjobb eredményeket elérő programok között az előkelő harmadik helyen a Tesco Hungary neve látható. Az emlékezetes és több szempontból csúcstartó Törp-kampány a nap folyamán még több alkalommal feltűnt a diákon. Manfred Litschka elárulta, hogy Magyarország az általa vezetett 25 TCC-ország közül a top 4-es élmezőnybe tartozik.

A fejlesztési termekhez széles folyosón, kék üvegtáblákon a hűségprogramok egymásra épülő fázisai mint a lojalitásépítés grádicsai vezetnek: Awereness (ismertség), Consideration (megfontolás), Participation (részvétel), Behaviour (viselkedés), Emotion (érzelem), Advocacy (ajánlás). Minden programot ezekre a fázisokra bontva terveznek, kiviteleznek, értékelnek, vizsgálnak meg, és kutatásaikat is ezek szerint tagolják.

A felhőktől a digitálisig

A potenciális kereskedelmi partnerek is ezt az utat járják be. A kötetlen bemutatkozás, ismerkedés után a kör alakú, falait diákkal vagy akár nyugtató éggel körbevetíthető, de felírófelületnek is használható különleges „Felhő teremben” már a partner igényeinek, stratégiájának, terveinek, valamint a TCC globális, régiós és lokális kutatási eredményeinek és tapasztalatainak áttekintése következhet. Egy-egy projekten 4-5 fős TCC-csapat dolgozik általában.

Az ötletek, javaslatok vizuális bemutatása a virtuális boltban történik, ami a 3D-hatású visual store program segítségével a parkolóból indulva vetíti fel egy konkrét egységre alkalmazva az összes lehetséges POS-/POP-eszközt, ami igazán hatásossá, meggyőzővé és láthatóvá teszi az adott promóciót. A displayek, kínálók, termékek fizikailag is megtekinthetők a következő helyiségben, a kereskedelmi szoba kiállításán.

A lehetőségek, kutatási eredmények átbeszélésére a krétarajzzal és űrkorszaki hajlított képernyővel, írható üvegfalblokkokkal is felszerelt innovációs szoba biztosítja az inspiráló közeget.

A túra a digitális teremben zárul, ahol az internetes és mobillehetőségek széles körű, kreatív felhasználását mutatják be a TCC szakemberei az E-pontgyűjtéstől az in-store és online játékokon át a kiterjesztettvalóság-­alkalmazásokig.

K. I.

Kapcsolódó cikkeink