Magazin: A hűségépítés magasiskolája
Izgalmas sajtóútra hívta meg a lojalitásprogramjairól ismert TCC (The Continuity Company AG) a régió néhány újságíróját, köztük lapunk képviselőjét is. A rendhagyó esemény célja a vállalat Megoldásalkotó Központjának (Solution Creation Centre – SCC) bemutatása volt, ahol a kereskedelmi láncok és a vásárlók igényeinek kutatása mellett a programok fejlesztése, tesztelése és kiértékelése is történik a legfejlettebb technológia segítségével.
Cseh, magyar, osztrák, román gazdasági újságírókból álló csapat kapott lehetőséget a TCC 18 hónapja működő londoni fejlesztési központjának megismerésére. A kis csoportot Manfred Litschka, a TCC 25 országért felelős vezetője, Svájc, Közép-Kelet-Európa és a mediterrán régió kereskedelmi igazgatója vezette végig a már nevükben is sokat ígérő – felfedező, felhő, virtuális bolt, innovációs, digitális – termeken, amelyekben az egyes területekért felelős angol kollégák mutatták be tevékenységüket.
Üveggrádicsok
A szokatlan januári verőfényben légies és futurisztikus a TCC csupa üveg fogadólounge-a, ahol a vendéglátás mellett számos megbeszélés, brain-storming, bemutató is zajlik. Körben az átlátszó üveg- és plexifalak térelválasztóként és kiírófelületként is szolgálnak. A legjobb eredményeket elérő programok között az előkelő harmadik helyen a Tesco Hungary neve látható. Az emlékezetes és több szempontból csúcstartó Törp-kampány a nap folyamán még több alkalommal feltűnt a diákon. Manfred Litschka elárulta, hogy Magyarország az általa vezetett 25 TCC-ország közül a top 4-es élmezőnybe tartozik.
A fejlesztési termekhez széles folyosón, kék üvegtáblákon a hűségprogramok egymásra épülő fázisai mint a lojalitásépítés grádicsai vezetnek: Awereness (ismertség), Consideration (megfontolás), Participation (részvétel), Behaviour (viselkedés), Emotion (érzelem), Advocacy (ajánlás). Minden programot ezekre a fázisokra bontva terveznek, kiviteleznek, értékelnek, vizsgálnak meg, és kutatásaikat is ezek szerint tagolják.
A felhőktől a digitálisig
A potenciális kereskedelmi partnerek is ezt az utat járják be. A kötetlen bemutatkozás, ismerkedés után a kör alakú, falait diákkal vagy akár nyugtató éggel körbevetíthető, de felírófelületnek is használható különleges „Felhő teremben” már a partner igényeinek, stratégiájának, terveinek, valamint a TCC globális, régiós és lokális kutatási eredményeinek és tapasztalatainak áttekintése következhet. Egy-egy projekten 4-5 fős TCC-csapat dolgozik általában.
Az ötletek, javaslatok vizuális bemutatása a virtuális boltban történik, ami a 3D-hatású visual store program segítségével a parkolóból indulva vetíti fel egy konkrét egységre alkalmazva az összes lehetséges POS-/POP-eszközt, ami igazán hatásossá, meggyőzővé és láthatóvá teszi az adott promóciót. A displayek, kínálók, termékek fizikailag is megtekinthetők a következő helyiségben, a kereskedelmi szoba kiállításán.
A lehetőségek, kutatási eredmények átbeszélésére a krétarajzzal és űrkorszaki hajlított képernyővel, írható üvegfalblokkokkal is felszerelt innovációs szoba biztosítja az inspiráló közeget.
A túra a digitális teremben zárul, ahol az internetes és mobillehetőségek széles körű, kreatív felhasználását mutatják be a TCC szakemberei az E-pontgyűjtéstől az in-store és online játékokon át a kiterjesztettvalóság-alkalmazásokig.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >