Magazin: A gyorsétteremláncok alkalmazkodóképessége

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 24. 12:23

Évi 15 milliárd dollár (3000 milliárd Ft) árbevételével, közel 12 ezer üzletével a Burger King a világ 3. legnagyobb forgalmú gyorsétteremlánca. A cég Magyarországon 20 éve van jelen – jövőre 30. üzletük megnyitását tervezik. A hazai master franchise jogokkal rendelkező Fusion Zrt. tulajdonosai között a „magyar vonalat” Kiss János, a Hyatt szállodalánc volt elnök-helyettese képviseli.

A Zrt. vezérigazgató-helyettese, Dara Zsolt kérdésünkre elmondta, semmi nem indokolja a BK nyílt franchise lánccá alakítását. Gyorséttermeik árbevétele 2011-ben meghaladta az előző évi 6 milliárd forintot. A recesszió a céget az értékesítési módszerek megváltoztatására ösztönözte – számos promóciót szerveztek, emellett az erős árversenyben is fel kellett venni a kesztyűt. Nemcsak a konyhatechnológia területén vezettek be innovációkat, a Kitchen Mider elnevezésű szoftver alkalmazásával például lehetővé vált az ételek előkészítésének ütemezése az előző heti, ugyanabban az időpontban zajló forgalom alapján.

A világhálózatban egyébként is jól teljesítő hazai lánc minden területen dicsekedhet magyar fejlesztésekkel is, amelyek közül némelyiket más európai BK-ekben is alkalmaznak. Az üzletek pultjain illetve vendégterében elhelyezett Get in Touch érintőképernyős kommunikációs rendszer például havonta százezernél is több fogyasztói visszajelzést gyűjt össze. Dara Zsolt beszámolt újszerű fogásokról – például a mini burrito igen sikeres próbálkozásnak bizonyult –, kreatív csomagolóeszközökről, többek között a drive trhru-k vendégei számára praktikus pohár formájú krumpliskartonról, ugyanakkor megemlítette, hogy a közeljövőben nálunk is megjelennek BK okostelefon-alkalmazások is.

A szakember nem tartja fontosnak, hogy a Burger King itthon is kiemelt versenyterületként kezeljen minden, az étteremláncok rivalizálásában egyébként az USA-ban stratégiainak számító szegmenst. A BK is bővíti reggeli ételválasztékát, ám a gyorséttermek által adaptált külföldi termékpaletta szerinte még nem inspirálja eléggé a magyar reggelizési kultúrához szokott fogyasztót, a kis pékségekkel pedig nem látja indokoltnak a „harcot”. Ugyancsak nem kíván a BK beszállni a gyorséttermi „kávézóház” versenyébe, Dara Zsolt elmondta, hogy a magyarországi lánc az idei év során bevezette a Lavazza prémium kávéját és céljuk, hogy a kiváló minőségű kávét mindenki számára elérhetővé tegyék.

A cégnél nem gondolkoznak alkoholos italok újrabevezetésén sem a lánc magyarországi egységeibe

Támogatási filozófiánk alapja – hangsúlyozta –, hogy próbáljunk valamit visszaadni a közegnek, ahol működünk. Ennek megfelelően támogatjuk az újonnan nyitott vidéki üzleteinknek helyet adó városok (Tatabánya, Szeged, Székesfehérvár) néhány iskoláját, az Egy Szív Alapítványnak gyűjtünk folyamatosan, egyébként pedig most dolgozunk új CSR-stratégiánkon.

Kapcsolódó cikkeink