Magazin: A cukrász merchandisingpróbálkozásai
Nemcsak gasztronómiai, de marketingszempontból is nagy dobásnak bizonyult a szakmában világszerte elismert New York-i cukrász-pék, Dominique Ansel cronut nevű „hibrid” édessége. A 2013 májusában bemutatott és rövid idő alatt kultikussá vált termék bő évvel később jogi védelmet kapott – ezért is kellett például a budapesti Donut Fabbricának „álnéven”, croissant-fánkként árusítania azt.
Az édesség, melyért két éve órákat álltak sorba a New York-iak, már vesztett valamennyit fényéből, Ansel pedig hasonlóan ütősnek szánt újításokkal próbálkozik (rengeteg remek, innovatív ötlettel, ám a cronutéhoz nem mérhető sikerrel), de maga a cronut név így is mélyen megmaradt a köztudatban.
Annyira, hogy Ansel idejének érezte, hogy a második bőrt is lehúzza a termékről: merchandising típusú reklámeszközöket kínál – hivatalosan a kultikus sütemény második születésnapjára. A cronuthoz köthető, interneten rendelhető tárgyak ára innen nézve meglehetősen borsos: a puff 175 dollárba kerül, de a táskákért, pólókért, telefonvédőkért is minimum 30-35 dollárt kell adni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Újra magyar Gault&Millau
8 év után visszatért, és újra Magyarországon teszteli az éttermeket…
Tovább olvasom >Változik a Balaton: nyolc éve befagyott, most rekordmeleget mérnek
Nyolc évvel ezelőtt a Balaton teljesen befagyott a hosszan tartó…
Tovább olvasom >Szállodai biztonság
A TP-Link és az MSZÉSZ 800 szálloda bevonásával végzett kutatást…
Tovább olvasom >