Magazin: A burzsoázia diszkrét lustasága
Teljes értékű életidőnk nagy kincs, ezért a kényelmi termékekkel kínált gyors megoldások többletértéket hordoznak – írtuk szűk 10 éve lapjainkon –, azóta ez a termékkategória az élelmiszeripar egyik masszív oszlopává nőtte ki magát. A gazdagabb társadalmakban a gasztronómiát is mind jobban érintő, virágzó trend azonban néhol szembemenni látszik egy másik, ugyancsak erős makro-
trenddel, a fenntartható fejlődés szükségletével.
Alaposan „eltermékfejlesztette” magát az egyébként biotermékekre specializálódó luxusszupermarket-lánc, a texasi bejegyzésű Whole Food is, amikor hámozott narancsot kínáltak műanyag dobozokban. El kell ismerni, a narancsevés kellemetlen velejárója a gyümölcs héjának leszedése, főleg, hogy egyes vélemények szerint annak külső felülete tele van vegyszerekkel, ám a polgári kényelem ilyenfajta szolgálása még a jóléthez szokott amerikaiaknál is kiverte a biztosítékot. 17 ezer twitterező válaszolt egy Nathalie Gordon nevű hölgynek az internetet bejárt fotó mellé írt posztjára: „Bárcsak a természet talált volna valami jó megoldást a narancs becsomagolására, hogy nekünk ne kelljen ennyi műanyagot használnunk erre a célra!” A Whole Food pár napon belül elnézést kért, és visszavonta a terméket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Balatoni Turizmus Szövetség: kiemelkedő forgalomnövekedést hozhat a húsvéti hosszú hétvége a Balaton régióban
A szállodák előfoglalási adatai szerint a Balaton régió turizmusában kiemelkedő…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Addikció – A nap képe
Mosd ki a szádat szappannal – büntették sokévtizede a csúnyán…
Tovább olvasom >