Magazin: A burzsoázia diszkrét lustasága
Teljes értékű életidőnk nagy kincs, ezért a kényelmi termékekkel kínált gyors megoldások többletértéket hordoznak – írtuk szűk 10 éve lapjainkon –, azóta ez a termékkategória az élelmiszeripar egyik masszív oszlopává nőtte ki magát. A gazdagabb társadalmakban a gasztronómiát is mind jobban érintő, virágzó trend azonban néhol szembemenni látszik egy másik, ugyancsak erős makro-
trenddel, a fenntartható fejlődés szükségletével.
Alaposan „eltermékfejlesztette” magát az egyébként biotermékekre specializálódó luxusszupermarket-lánc, a texasi bejegyzésű Whole Food is, amikor hámozott narancsot kínáltak műanyag dobozokban. El kell ismerni, a narancsevés kellemetlen velejárója a gyümölcs héjának leszedése, főleg, hogy egyes vélemények szerint annak külső felülete tele van vegyszerekkel, ám a polgári kényelem ilyenfajta szolgálása még a jóléthez szokott amerikaiaknál is kiverte a biztosítékot. 17 ezer twitterező válaszolt egy Nathalie Gordon nevű hölgynek az internetet bejárt fotó mellé írt posztjára: „Bárcsak a természet talált volna valami jó megoldást a narancs becsomagolására, hogy nekünk ne kelljen ennyi műanyagot használnunk erre a célra!” A Whole Food pár napon belül elnézést kért, és visszavonta a terméket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MTÜ: ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek
December 4-ig pályázhatnak egymillió forintos támogatásra azok a vidéki éttermek,…
Tovább olvasom >Rekord számú vendégmegkeresést kezeltek a Tourinform irodák az idei év első három negyedévében
A Tourinform irodák idén szeptemberig több mint 1,5 millió vendégmegkeresést…
Tovább olvasom >Csillagos csiga
Leveles tésztába göngyölt, karamellizált fahéjjal és almával készített csigájával egy…
Tovább olvasom >