Magazin: A burzsoázia diszkrét lustasága
Teljes értékű életidőnk nagy kincs, ezért a kényelmi termékekkel kínált gyors megoldások többletértéket hordoznak – írtuk szűk 10 éve lapjainkon –, azóta ez a termékkategória az élelmiszeripar egyik masszív oszlopává nőtte ki magát. A gazdagabb társadalmakban a gasztronómiát is mind jobban érintő, virágzó trend azonban néhol szembemenni látszik egy másik, ugyancsak erős makro-
trenddel, a fenntartható fejlődés szükségletével.
Alaposan „eltermékfejlesztette” magát az egyébként biotermékekre specializálódó luxusszupermarket-lánc, a texasi bejegyzésű Whole Food is, amikor hámozott narancsot kínáltak műanyag dobozokban. El kell ismerni, a narancsevés kellemetlen velejárója a gyümölcs héjának leszedése, főleg, hogy egyes vélemények szerint annak külső felülete tele van vegyszerekkel, ám a polgári kényelem ilyenfajta szolgálása még a jóléthez szokott amerikaiaknál is kiverte a biztosítékot. 17 ezer twitterező válaszolt egy Nathalie Gordon nevű hölgynek az internetet bejárt fotó mellé írt posztjára: „Bárcsak a természet talált volna valami jó megoldást a narancs becsomagolására, hogy nekünk ne kelljen ennyi műanyagot használnunk erre a célra!” A Whole Food pár napon belül elnézést kért, és visszavonta a terméket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >