Magasabb vámtarifákkal igyekszik megfékezni a határokon átnyúló e-kereskedelmet Törökország
Drasztikus adóváltoztatásokat vezet be a török kormány annak érdekében, hogy csökkentse a külföldi online webáruházakból érkező online fogyasztói megrendelések arányát. A behozatali vámok jelentősen emelkednek, miközben a mentességi küszöb csökken és bizonyos termékkategóriákra különadó kerül bevezetésre.
Egyre nagyobb teret hódít az e-kereskedelem Törökországban. Az online költés tavaly több mint kétszeresére nőtt – közölte a Kereskedelmi Minisztérium idén tavasszal.
Idén is jelentős növekedés várható Törökországban, ahol csaknem 560.000 e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatot tartanak nyilván. Az ankarai kormányzat őket akarja megvédeni az egyre népszerűbbé váló külföldi webáruházaktól.
A behozatali vámok és mentesség
Erdoğan török elnök rendelete értelmében augusztus 21-től a jelenlegi 18%-ról 30%-ra emelkedik az európai csomagok importvámja, míg az EU-n kívülről érkező csomagokra kivetett 30%-os importvám most a duplájára, 60%-ra emelkedik. Ez vonatkozik a postai úton vagy expressz szállítmányként egy törökországi magánszemélyhez érkező árukra.
Ezenkívül a mentességi küszöb 150 euróról 30 euróra csökken. Ez azt jelenti, hogy a török fogyasztóknak a külföldről érkező kisebb online rendelések után is adót kell fizetniük, ami megnöveli a nemzetközi rendelések költségeit, és lendületet ad a hazai online költéseknek.
Fix extra adó
A kulcsok változásán és a mentességek csökkentésén túlmenően egy extra adó is bevezetésre kerül. A különleges fogyasztási adóról szóló törvényben meghatározott kategóriába tartozó árucikkeket, így például a luxustermékeket, 20%-os extra fix adó sújtja.
Temu és AliExpress
Törökország kereskedelmi minisztere, Omer Bolat a közelmúltban már tett utalásokat a Temu és az AliExpress nevű platformokon keresztül történő online vásárlást érintő közelgő szabályozásról. Mivel ez a tendencia Brüsszelben is aggodalmat ébresztett, az Európai Unió azt tervezi, hogy az Unión kívülről érkező csomagok esetében eltörli a 150 euróig terjedő importvámmentességet várhatóan 2028 márciusával.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >