Magasabb vámtarifákkal igyekszik megfékezni a határokon átnyúló e-kereskedelmet Törökország
Drasztikus adóváltoztatásokat vezet be a török kormány annak érdekében, hogy csökkentse a külföldi online webáruházakból érkező online fogyasztói megrendelések arányát. A behozatali vámok jelentősen emelkednek, miközben a mentességi küszöb csökken és bizonyos termékkategóriákra különadó kerül bevezetésre.
Egyre nagyobb teret hódít az e-kereskedelem Törökországban. Az online költés tavaly több mint kétszeresére nőtt – közölte a Kereskedelmi Minisztérium idén tavasszal.
Idén is jelentős növekedés várható Törökországban, ahol csaknem 560.000 e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatot tartanak nyilván. Az ankarai kormányzat őket akarja megvédeni az egyre népszerűbbé váló külföldi webáruházaktól.
A behozatali vámok és mentesség
Erdoğan török elnök rendelete értelmében augusztus 21-től a jelenlegi 18%-ról 30%-ra emelkedik az európai csomagok importvámja, míg az EU-n kívülről érkező csomagokra kivetett 30%-os importvám most a duplájára, 60%-ra emelkedik. Ez vonatkozik a postai úton vagy expressz szállítmányként egy törökországi magánszemélyhez érkező árukra.
Ezenkívül a mentességi küszöb 150 euróról 30 euróra csökken. Ez azt jelenti, hogy a török fogyasztóknak a külföldről érkező kisebb online rendelések után is adót kell fizetniük, ami megnöveli a nemzetközi rendelések költségeit, és lendületet ad a hazai online költéseknek.
Fix extra adó
A kulcsok változásán és a mentességek csökkentésén túlmenően egy extra adó is bevezetésre kerül. A különleges fogyasztási adóról szóló törvényben meghatározott kategóriába tartozó árucikkeket, így például a luxustermékeket, 20%-os extra fix adó sújtja.
Temu és AliExpress
Törökország kereskedelmi minisztere, Omer Bolat a közelmúltban már tett utalásokat a Temu és az AliExpress nevű platformokon keresztül történő online vásárlást érintő közelgő szabályozásról. Mivel ez a tendencia Brüsszelben is aggodalmat ébresztett, az Európai Unió azt tervezi, hogy az Unión kívülről érkező csomagok esetében eltörli a 150 euróig terjedő importvámmentességet várhatóan 2028 márciusával.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >