Magasabb minőség a fókuszban
Húsvéti édességekből valamivel kisebb forgalmat bonyolított le tavaly az élelmiszer-kiskereskedelem, mint a tavalyelőtti évben. Közel 4 milliárd forintért mintegy 844 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban három hónap alatt.
Értéket tekintve 2 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 10 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest.
– Továbbra is a nyúl- és a tojásfigurák dominálnak ezen a piacon. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék, a csokoládényúl mutatója pedig 41 százalék maradt – tájékoztatja lapunkat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal.
Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a tavalyi szezonban, csakúgy, mint tavalyelőtt. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a 2015-ös szezonban.
Stabil az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben.
Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt, 4-gyel pedig a 2013. évit. A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: a 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán 10, tavalyelőtt már csak 9, a múlt évben pedig 6 százalékot ért el.
A többi alapanyag közül kiemelkedik az étcsokoládé 6 százalékos múlt évi stabil mutatója, amely 1 százalékponttal nagyobb, mint tavalyelőtt.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes, értékben mért forgalmából a hipermarket részaránya 3 százalékpontot emelkedve elérte az 50 százalékot a legutóbbi húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >