Magasabb elvárások a balatoni vendéglátásban
A balatoni vendéglátósok közel hetven százaléka véli úgy, hogy minden évben szükséges valami újdonsággal előrukkolni a menüválasztékot illetően annak érdekében, hogy megtartsák visszajáró vendégkörüket – derül ki a Gustonette és Perdix termékeket forgalmazó Plusfood Hungary Kft. által a balatoni régióban végzett fókuszcsoportos kutatásból. A legnagyobb értéknek azt tartják a vendéglátós szakemberek, ha a forgalmas nyári szezonban is akár percek alatt ropogós étel készíthető a vendégeknek.
Kolbász, rántott sajt, lángos, hekk – egy pár tipikus termék a balatoni nyaralás menüválasztékából. A Plusfood Hungary Kft. Gustonette márkanéven újonnan bevezetett prémium minőségű fagyasztott, panírozott és pácolt csirkehús termékcsaládja kapcsán 200 főt megszólító fókuszcsoportos kutatást végzett a balatoni régióban. A telefonos felmérés arra kereste a választ, hogy a vendéglátóhelyek az idei szezonban terveznek-e újításokat, és ha igen, milyen elvárásoknak kell megfelelniük ahhoz, hogy vendégkörüket megtartsák vagy akár szélesítsék. A kutatásban többek között a Plusfood Hungary arra is kíváncsi volt, hogy a szezonális és állandó jelleggel üzemelő vendéglátó egységek milyen nyitva tartással, mekkora befogadó képességgel, illetve milyen termékkínálattal várják a pihenésüket töltő közönséget.
A menükínálatot célzó kérdések érdekes eredményekhez vezettek. Egybehangzó válaszok születtek arról, hogy komoly igény lenne a garantált és magas minőségi szinten tartott termékek gyors és egyszerű helyi elérhetőségére, valamint a kínálat színesebbé, változatosabbá tételére. A vendéglátóhelyek üzemeltetői szerint a vendégek igényei ma már a strandokon is túlmutatnak az olajos lángosokon és a változó minőségű rántott halféleségeken. A vendéglátósok közel 70 százaléka gondolja azt, hogy menükínálatát szükséges évről évre megújítani ahhoz, hogy akár visszajáró vendégkörét megtartsa és ne csak a szokásos palettával tudja fogadni őket.
„Úgy gondolom, hogy a nyári szezon nem csak a vendéglősöknek, hanem nekünk gyártóknak és forgalmazóknak is évről évre kihívást jelent, hiszen olyan termékpalettával kell megjelennünk, mely ezeknek az igényeknek és elvárásoknak maximálisan eleget tesz” – mondta el Tőkey Tamás, a Gustonette és Perdix termékeket forgalmazó Plusfood Hungary Kft cégvezetője. „Felmérésünkből egyértelműen kiderült, hogy a gyorsan és könnyen elkészíthető panírozott vagy pácolt csirkéből előállított különlegességek nagyon népszerűek a nyári szezonban” – tette hozzá a cégvezető.
A gyorsaság és egyszerű elkészíthetőség a megkérdezettek több mint fele számára a legkiemeltebb érték. Érdekesség az előző évekhez képest, hogy egyre inkább nyitnak a balatoni vendéglősök is az egészségesebb ételek felé, így a sütőben is elkészíthető panírozott és pácolt csirkeféleségek, illetve a saláta köretek irányába.
A Plusfood a Brasil Foods része, mely a világ 10 legnagyobb élelmiszergyártó cégének egyike. Több mint 35 éve mérvadó a korszerű és sikeres csirketermékek körében a nemzetközileg jól ismert Perdix márkanév, valamint az ügyfelek saját márkanevei alatt. A Plusfood csirkekülönlegességei megtalálhatók a piac minden szegmensében a kiskereskedelemtől a vendéglátásig, az étteremláncoktól az ipari felhasználókig. A Plusfood Hungary budapesti értékesítési irodája Közép-Kelet Európában régiós központként működik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >