Magánélet közszemlén
A vevők okostelefonjaikkal vásárlás közben összehasonlíthatják az adott üzlet árait más boltokéval. Ugyanez a technológia visszafelé is működik, így a kereskedőknek is számos lehetőséget nyújt.
Egy nemrégiben alakult kaliforniai vállalkozás, a Shopkick például a telefonok helyérzékelésére alapozva találja meg a közelben tartózkodó potenciális vásárlókat, és küld nekik egyéni ajánlatokat. Sőt, arra biztatja a vevőket, hogy telefonjuk vonalkódolvasójával és kamerájával a boltban található különböző információkat elküldjék, kuponokért vagy más marketingajánlatért cserébe. A kereskedők se elégedettek a hagyományos reklámlehetőségekkel. Nem elég már, ha sokan látnak egy hirdetést, vevőket akarnak, akik törzsvásárlókká válnak. Az új generációs mobiltelefonok pedig már digitális hűségkártyaként is alkalmazhatók.
A Shopkick célja a vásárlási élmény és az interakció növelése az eladótérben. Terveik szerint teljesítményalapon, vagyis a többletforgalom és az új vevők száma alapján állapítják majd meg a díjszabásukat. Kísérleti alkalmazásuk, a CauseWorld, félmillió felhasználót számlál, akik Karma pontokat gyűjthetnek a különböző kereskedőkhöz történő regisztrálásuk segítségével. Ezeket a pontokat aztán jótékony célokra válthatják be, például adakozhatnak a Vöröskereszt javára. Extra pontok gyűjthetők bizonyos termékek vonalkódjának beolvasásával és beküldésével is. A tömegalkalmazáshoz már csak azt kell elérni, hogy az emberek bepillantást engedjenek magánéletük egy részébe vásárlási lehetőségeik maximalizálása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >