Magánélet közszemlén

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 05. 20. 08:00

A vevők okostelefonjaikkal vásárlás közben összehasonlíthatják az adott üzlet árait más boltokéval. Ugyanez a technológia visszafelé is működik, így a kereskedőknek is számos lehetőséget nyújt.
Egy nemrégiben alakult kaliforniai vállalkozás, a Shopkick például a telefonok helyérzékelésére alapozva találja meg a közelben tartózkodó potenciális vásárlókat, és küld nekik egyéni ajánlatokat. Sőt, arra biztatja a vevőket, hogy telefonjuk vonalkódolvasójával és kamerájával a boltban található különböző információkat elküldjék, kuponokért vagy más marketingajánlatért cserébe. A kereskedők se elégedettek a hagyományos reklámlehetőségekkel. Nem elég már, ha sokan látnak egy hirdetést, vevőket akarnak, akik törzsvásárlókká válnak. Az új generációs mobiltelefonok pedig már digitális hűségkártyaként is alkalmazhatók.

A Shopkick célja a vásárlási élmény és az interakció növelése az eladótérben. Terveik szerint teljesítményalapon, vagyis a többletforgalom és az új vevők száma alapján állapítják majd meg a díjszabásukat. Kísérleti alkalmazásuk, a CauseWorld, félmillió felhasználót számlál, akik Karma pontokat gyűjthetnek a különböző kereskedőkhöz történő regisztrálásuk segítségével. Ezeket a pontokat aztán jótékony célokra válthatják be, például adakozhatnak a Vöröskereszt javára. Extra pontok gyűjthetők bizonyos termékek vonalkódjának beolvasásával és beküldésével is. A tömegalkalmazáshoz már csak azt kell elérni, hogy az emberek bepillantást engedjenek magánéletük egy részébe vásárlási lehetőségeik maximalizálása érdekében.

Kapcsolódó cikkeink