Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak

Szerző: Glázer Szilvia Dátum: 2025. 06. 17. 12:23

„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a valóságot a digitalizált kereskedelem szóösszetétel. Egy online működő webshop és egy digitális önkiszolgáló bolt ugyanazt a folyamatot, az online rendelést bonyolítja.” – mondta Madar Norbert, a PwC digitális kereskedelemért felelős szenior menedzsere a FutureTalks podcast legutóbbi adásában. A szakértőnek számos hangsúlyos meglátása volt: például az, hogy a kereskedelem nem diktálja a trendet, hanem közvetíti. A kereskedelem a sűrű fillérek piaca, ahol nagyon sok tranzakcióból kell megkeresni azt a pénzt, amiből élünk. Nagyon kevés cég tud vízionálisan gondolkodni, jelenleg a magyar kereskedők csak azt látják előre, hogy mi lesz karácsonykor.

Az online térben a legtöbbeket az foglalkoztatja a magyar piacon, hogy a hazai vállalkozások miért kerülnek versenyhátrányba. Madar Norbert szerint mára már eltűnt a lokális előny, nálunk az identitás nem lényeges. A magyarok általában horizontálisan bővítenek, tévesen és más kategóriákat hoznak be, ahelyett, hogy kitörnének a piacról külföldre. A logisztika már nem akadály. Az sem használt a helyzetnek, hogy az elmúlt 10-15 év annyira jól ment a piacon, hogy a hazai szereplők belekényelmesedtek. Most jelenleg rosszabb a helyzet és kijönnek a stratégiai hibák.

A beszélgetésben szó volt továbbá a Temu sikerének titkairól, arról, hogy merre tart az internetes piac és mit vár el a fogyasztó, hogyan kellene átalakulnia a jogszabályi környezetnek, hogy ne legyenek gúzsba kötve az e-kereskedők. Ha kíváncsi ezekre a témákra, akkor nézze meg megutóbbi adásunkat és iratkozzon fel a youtube csatornánkra, ahol kéthetente izgalmas podcastokkal várjuk.

 

Kapcsolódó cikkeink