Ma már a tengerentúlra és Japánba is Sz. Variáns csomagolásban érkeznek a minőségi borok és a porcelánok, de még a habszifonok is
Mit tegyek? Takarítsak ki? – tette fel a kérdést Szakál János, az Sz. Variáns tulajdonos-ügyvezetője ismerősének, amikor megtudta, hogy a svéd bútor-óriás, az IKEA három munkatársa személyesen látogat el hozzá még a ’90-es években.
A kérdésre természetesen jött a válasz is: Legyen rend és az üzemben menjen a munka, dolgozzanak a gépek. S hogy mi lett a sztori vége? Az Sz. Variáns 4 évvel a megalakulása után már az IKEA 54 áruházának gyártotta a mikrobordázott ovális dobozokat. Az akkor még süppedős, bitumenes, szurkos padlós 70 négyzetméteres ipari konyhából kialakított „üvegkalitka irodában” álmodni sem mertek arról, hogy egy napon majd a 30. évfordulót is megünneplik.
A ma már több mint 70 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő családi vállalkozás árbevétele megközelíti a 2 milliárd forintot, valamint Európa-szerte és a tengerentúlon is találkozhatunk az Sz. Variáns díszcsomagolásaival. Nyolc alkalommal nyerték el a Hungaropack nagydíjat, 2022-ben pedig a St. Andrea Szőlőbirtok díszdobozával a nemzetközi WordStar Packaging Awardsot is bezsebelték.
Köszönhető mindez annak is, hogy Kelet-Magyarországon egyedülálló 3D-s UV lakkozást végző felületnemesítő eszközzel is bővült a cég gépparkja. 2006 óta a szakmai körökben is elismert MSZ EN ISO 9001:2015 tanúsítvánnyal rendelkeznek, 2012-ben pedig az FSC minősítést is megkapták. Hosszan sorolhatnánk még a családi vállalkozás erényeit. De vajon mi a siker titka? A 30. évforduló alkalmából Szakál Jánossal, az Sz.Variáns Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével beszélgettünk.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >