Ma már a tengerentúlra és Japánba is Sz. Variáns csomagolásban érkeznek a minőségi borok és a porcelánok, de még a habszifonok is
Mit tegyek? Takarítsak ki? – tette fel a kérdést Szakál János, az Sz. Variáns tulajdonos-ügyvezetője ismerősének, amikor megtudta, hogy a svéd bútor-óriás, az IKEA három munkatársa személyesen látogat el hozzá még a ’90-es években.
A kérdésre természetesen jött a válasz is: Legyen rend és az üzemben menjen a munka, dolgozzanak a gépek. S hogy mi lett a sztori vége? Az Sz. Variáns 4 évvel a megalakulása után már az IKEA 54 áruházának gyártotta a mikrobordázott ovális dobozokat. Az akkor még süppedős, bitumenes, szurkos padlós 70 négyzetméteres ipari konyhából kialakított „üvegkalitka irodában” álmodni sem mertek arról, hogy egy napon majd a 30. évfordulót is megünneplik.
A ma már több mint 70 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő családi vállalkozás árbevétele megközelíti a 2 milliárd forintot, valamint Európa-szerte és a tengerentúlon is találkozhatunk az Sz. Variáns díszcsomagolásaival. Nyolc alkalommal nyerték el a Hungaropack nagydíjat, 2022-ben pedig a St. Andrea Szőlőbirtok díszdobozával a nemzetközi WordStar Packaging Awardsot is bezsebelték.
Köszönhető mindez annak is, hogy Kelet-Magyarországon egyedülálló 3D-s UV lakkozást végző felületnemesítő eszközzel is bővült a cég gépparkja. 2006 óta a szakmai körökben is elismert MSZ EN ISO 9001:2015 tanúsítvánnyal rendelkeznek, 2012-ben pedig az FSC minősítést is megkapták. Hosszan sorolhatnánk még a családi vállalkozás erényeit. De vajon mi a siker titka? A 30. évforduló alkalmából Szakál Jánossal, az Sz.Variáns Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével beszélgettünk.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a cél nem a műanyag betiltása, hanem azok biztonságos és fenntartható használatának elősegítése
A cél nem a műanyagok betiltása, hanem azok biztonságos és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >