Ma már a tengerentúlra és Japánba is Sz. Variáns csomagolásban érkeznek a minőségi borok és a porcelánok, de még a habszifonok is
Mit tegyek? Takarítsak ki? – tette fel a kérdést Szakál János, az Sz. Variáns tulajdonos-ügyvezetője ismerősének, amikor megtudta, hogy a svéd bútor-óriás, az IKEA három munkatársa személyesen látogat el hozzá még a ’90-es években.
A kérdésre természetesen jött a válasz is: Legyen rend és az üzemben menjen a munka, dolgozzanak a gépek. S hogy mi lett a sztori vége? Az Sz. Variáns 4 évvel a megalakulása után már az IKEA 54 áruházának gyártotta a mikrobordázott ovális dobozokat. Az akkor még süppedős, bitumenes, szurkos padlós 70 négyzetméteres ipari konyhából kialakított „üvegkalitka irodában” álmodni sem mertek arról, hogy egy napon majd a 30. évfordulót is megünneplik.
A ma már több mint 70 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő családi vállalkozás árbevétele megközelíti a 2 milliárd forintot, valamint Európa-szerte és a tengerentúlon is találkozhatunk az Sz. Variáns díszcsomagolásaival. Nyolc alkalommal nyerték el a Hungaropack nagydíjat, 2022-ben pedig a St. Andrea Szőlőbirtok díszdobozával a nemzetközi WordStar Packaging Awardsot is bezsebelték.
Köszönhető mindez annak is, hogy Kelet-Magyarországon egyedülálló 3D-s UV lakkozást végző felületnemesítő eszközzel is bővült a cég gépparkja. 2006 óta a szakmai körökben is elismert MSZ EN ISO 9001:2015 tanúsítvánnyal rendelkeznek, 2012-ben pedig az FSC minősítést is megkapták. Hosszan sorolhatnánk még a családi vállalkozás erényeit. De vajon mi a siker titka? A 30. évforduló alkalmából Szakál Jánossal, az Sz.Variáns Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével beszélgettünk.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >