Luxusipar: csökkent az LVMH nyeresége és bevétele az idei első fél évben
A világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA nyeresége 14 százalékkal, a bevétele pedig 1 százalékkal csökkent az idei első fél évben a tavalyi azonos időszakkal összevetve.

A bevétel 42,24 milliárd euróról 41,68 milliárd euróra csökkent
A francia cég honlapjára fölkerült adatok szerint az adózott eredménye 7,27 milliárd euró volt az idei második negyedévben, elmaradt az egy évvel korábbi 8,48 milliárd eurótól. A folytatódó tevékenységből származó nyereség 8 százalékkal, 10,65 milliárd euróra esett.
A bevétel 42,24 milliárd euróról 41,68 milliárd euróra csökkent. A bevételek árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus növekedése 2 százalék volt. Elemzők véleményének az átlagában nagyobb, 42,22 milliárd euró bevétel és jelentősebb, 7,45 milliárd euró profit szerepelt.
Az LVMH divat- és bőráruk szegmensében a bevétel 2 százalékkal, 20,77 milliárd euróra csökkent. A kiskereskedelmi üzletek (Sephora, DFS és a Le Bon Marche) bevétele 3 százalékkal, 8,63 milliárd euróra emelkedett. Az alkoholos italok értékesítése 12 százalékkal, 2,81 milliárd euróra, az órák és ékszerek értékesítése 5 százalékkal, 5,15 milliárd euróra esett vissza.
A parfümökből és kozmetikumokból származó bevétel 3 százalékkal, 4,14 milliárd euróra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Kínai luxuspiac: fordulóponton az iparág?
A luxusipar nagyágyúi, mint az LVMH és a Kering, jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >