Luxus lesz a eper a boltokban, piacokon? Ezzel erősít az Aldi, a Lidl, a Spar
Nem kapkodták az akciókat idén eper-ügyben a boltok, bár a szezon évről évre egyre korábban kezdődik.

A hipermarketek ezzel erősítenek
A piacokon jellemzően a 12. hét környékén jelenik meg az import eper, a boltokban pedig legkorábban Valentin-napon hirdettek szamóca-akciókat. Jellemző, hogy a szupermarketek március végén hozzák be a földiepret a kínálatukba, tele voltak az óriásplakátok szamóca- és málnahirdetésekkel. Azonban azóta sokat változott a világ, a pénztárcákat ellaposította a rekordinfláció, a boltokat pedig megtépázta az energiaválság, az árstop, és a keresletcsökkenés. A jelenleg tartó árháborúban nagy szerepe lehet a szezon első gyümölcsének – írja a Pénzcentrum.hu.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara közlése szerint a spanyolországi huelvai Szamóca és Bogyós Gyümölcsök Termelőinek és Exportőreinek Szövetsége (Freshuelva) számításai szerint a szamócaszezon felénél a termelés 30%-kal alacsonyabb, mint az előző szezon azonos időszakában, ezt a számot „nehéz lesz behozni a szezon hátralévő részében”. A termelés visszaesését főként az időjárási anomáliák, az októberi meleg és a téli hónapok túlzott lehűlése és a kevés csapadék okozhatják.
dén nemcsak az árháborúban lehet nagy fegyvertény a szamóca, hanem még a nagy húsvéti akciókkal is egybeesik a szezonja. Az akciós újságok szerint jelenleg – amíg az akciók tartanak – 999 forintba kerül fél kiló eper az Aldiban, a Lidlben és a Sparban is. Nem akciósan adják, viszont az Auchanban és a Tescóban is van már földieper: 1199 és 1299 forintért adnak 500 grammot.
Összehasonlításként 2019-ben még az akciós eper kilós ára volt 1058 forint a Lidlben, most ugyanennyi pénz csak a felére elég. A Tescó földiepernek akkor még a kilós ára volt 1596 forint, ami ma 2598 forint. Vagyis ebben az időszakban alatt 50-60 százalékos növekedés mutatkozik a szuper- és hipermarketek akciós árszintjében, amit az eperszezon kezdetére lőnek be.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: az Aldi baromfivirslit hív vissza allergén jelenléte miatt
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. kezdeményezte a Baromfivirsli csirkemellel 280…
Tovább olvasom >Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >