Luxus lesz a eper a boltokban, piacokon? Ezzel erősít az Aldi, a Lidl, a Spar
Nem kapkodták az akciókat idén eper-ügyben a boltok, bár a szezon évről évre egyre korábban kezdődik.

A hipermarketek ezzel erősítenek
A piacokon jellemzően a 12. hét környékén jelenik meg az import eper, a boltokban pedig legkorábban Valentin-napon hirdettek szamóca-akciókat. Jellemző, hogy a szupermarketek március végén hozzák be a földiepret a kínálatukba, tele voltak az óriásplakátok szamóca- és málnahirdetésekkel. Azonban azóta sokat változott a világ, a pénztárcákat ellaposította a rekordinfláció, a boltokat pedig megtépázta az energiaválság, az árstop, és a keresletcsökkenés. A jelenleg tartó árháborúban nagy szerepe lehet a szezon első gyümölcsének – írja a Pénzcentrum.hu.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara közlése szerint a spanyolországi huelvai Szamóca és Bogyós Gyümölcsök Termelőinek és Exportőreinek Szövetsége (Freshuelva) számításai szerint a szamócaszezon felénél a termelés 30%-kal alacsonyabb, mint az előző szezon azonos időszakában, ezt a számot „nehéz lesz behozni a szezon hátralévő részében”. A termelés visszaesését főként az időjárási anomáliák, az októberi meleg és a téli hónapok túlzott lehűlése és a kevés csapadék okozhatják.
dén nemcsak az árháborúban lehet nagy fegyvertény a szamóca, hanem még a nagy húsvéti akciókkal is egybeesik a szezonja. Az akciós újságok szerint jelenleg – amíg az akciók tartanak – 999 forintba kerül fél kiló eper az Aldiban, a Lidlben és a Sparban is. Nem akciósan adják, viszont az Auchanban és a Tescóban is van már földieper: 1199 és 1299 forintért adnak 500 grammot.
Összehasonlításként 2019-ben még az akciós eper kilós ára volt 1058 forint a Lidlben, most ugyanennyi pénz csak a felére elég. A Tescó földiepernek akkor még a kilós ára volt 1596 forint, ami ma 2598 forint. Vagyis ebben az időszakban alatt 50-60 százalékos növekedés mutatkozik a szuper- és hipermarketek akciós árszintjében, amit az eperszezon kezdetére lőnek be.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >