Luxus lesz a eper a boltokban, piacokon? Ezzel erősít az Aldi, a Lidl, a Spar
Nem kapkodták az akciókat idén eper-ügyben a boltok, bár a szezon évről évre egyre korábban kezdődik.

A hipermarketek ezzel erősítenek
A piacokon jellemzően a 12. hét környékén jelenik meg az import eper, a boltokban pedig legkorábban Valentin-napon hirdettek szamóca-akciókat. Jellemző, hogy a szupermarketek március végén hozzák be a földiepret a kínálatukba, tele voltak az óriásplakátok szamóca- és málnahirdetésekkel. Azonban azóta sokat változott a világ, a pénztárcákat ellaposította a rekordinfláció, a boltokat pedig megtépázta az energiaválság, az árstop, és a keresletcsökkenés. A jelenleg tartó árháborúban nagy szerepe lehet a szezon első gyümölcsének – írja a Pénzcentrum.hu.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara közlése szerint a spanyolországi huelvai Szamóca és Bogyós Gyümölcsök Termelőinek és Exportőreinek Szövetsége (Freshuelva) számításai szerint a szamócaszezon felénél a termelés 30%-kal alacsonyabb, mint az előző szezon azonos időszakában, ezt a számot „nehéz lesz behozni a szezon hátralévő részében”. A termelés visszaesését főként az időjárási anomáliák, az októberi meleg és a téli hónapok túlzott lehűlése és a kevés csapadék okozhatják.
dén nemcsak az árháborúban lehet nagy fegyvertény a szamóca, hanem még a nagy húsvéti akciókkal is egybeesik a szezonja. Az akciós újságok szerint jelenleg – amíg az akciók tartanak – 999 forintba kerül fél kiló eper az Aldiban, a Lidlben és a Sparban is. Nem akciósan adják, viszont az Auchanban és a Tescóban is van már földieper: 1199 és 1299 forintért adnak 500 grammot.
Összehasonlításként 2019-ben még az akciós eper kilós ára volt 1058 forint a Lidlben, most ugyanennyi pénz csak a felére elég. A Tescó földiepernek akkor még a kilós ára volt 1596 forint, ami ma 2598 forint. Vagyis ebben az időszakban alatt 50-60 százalékos növekedés mutatkozik a szuper- és hipermarketek akciós árszintjében, amit az eperszezon kezdetére lőnek be.
Kapcsolódó cikkeink
A vásárlók bevonásával készült az ALDI Kasszasztori reklámkampányának folytatása
Újabb részekkel folytatódik az ALDI Kasszasztori reklámkampánya. A 2021-ben indult…
Tovább olvasom >1199 forintért árulja a Lidl az év Cukormentes Tortáját
Augusztus 28-tól mindössze 1199 forintért kínálja a Lidl Magyarország a…
Tovább olvasom >Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb leépítéseket és szerkezetváltást jelentett be a Kroger
Az amerikai Kroger élelmiszerlánc újabb költségcsökkentő intézkedéseket hajt végre: közel…
Tovább olvasom >Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >November vége után is megmaradhat az árrésstop
Ahogyan arról mi is írtunk, meghosszabbította a kormány az élelmiszerek…
Tovább olvasom >