Luxi helyett influenszeres spórolás: főzés, kertészkedés és akcióvadászat
A K&H nagy sikerű influenszerkampányának legutóbbi fordulójában a résztvevők háromfogásos menüket főztek, spórolási trükköket alkalmaztak, és közben saját bőrükön tapasztalták meg, milyen kompromisszumokkal járhat az időskori megélhetés. Ahogy tavaly, az idén is népszerű volt a sorozat, hiszen több mint 3,5 millió lejátszást regisztrálhattak az influenszerek. Ezen keresztül pedig sokan kaphattak valós képet arról, mennyire fontos az öngondoskodás, ezen belül az időskorra történő takarékoskodás.
Vajon meddig tartana ki a költségvetés, ha hirtelen az átlagnyugdíjból kellene gazdálkodni? A közösségi médiából jól ismert influenszerek most saját bőrükön tapasztalták meg, mit jelent átlagosan havi 224 ezer forintból kijönni. A K&H akciója ismét bebizonyította: a pénzügyi tudatosság nemcsak a jövőről szól, hanem a mindennapi döntésekről is. A kampány nem először borzolja a kedélyeket: a K&H tavaly is hatalmas sikerrel futtatta influenszer kihívását, idén pedig új szintre emelte a játékot, még több fiatalt megszólítva és bevonva a mindennapi pénzügyi gondolkodásba.
Főszerepben a háromfogásos menü
Az utolsó hétre a tartalomgyártók kőkemény feladatot kaptak: háromfogásos ebédet vagy vacsorát kellett elkészíteniük négy fő számára, természetesen nyugdíjaskeretből. Az eredmények színesek voltak: egyikük nagymamája veteményeskertjéből szedett friss zöldségeket, más a boltok akciós polcairól válogatott, és akadt, aki a klasszikus pulykatál receptjét vette elő, füstölt szalonnával és fokhagymával felturbózva.
A menüsorok is igazán változatosra sikerültek: aprólékleves, uborkasaláta, tiramisu, húsleves, krumplis tészta vagy éppen szilvás pite – mindenki igyekezett a lehető legtöbbet kihozni a szűkös keretből. Volt, aki mindössze 4500 forintból oldotta meg a háromfogásos vacsorát, más pedig 13 000 forintból gazdálkodott négy emberre. A kreativitás tehát bőven teret kapott.
Luxus helyett spórolás és trükkök
A kihívás rávilágított arra, hogy a megszokott életvitel mellett mennyire más valóság vár azokra, akik nyugdíjból élnek. A fesztiválok és szórakozóhelyek helyett ingyenes programok, a drága éttermek helyett pedig otthon főzött vacsorák kerültek előtérbe. Az egyik influenszer például 60 forintért jutott hozzá félbarna kenyérhez, amit a fagyasztóban tárolt, hogy mindig csak annyit használjon belőle, amennyire épp szüksége van – tipikus spórolós trükk, amit sok nyugdíjas már régóta alkalmaz.
A nyár közbeni utazások sem voltak egyszerűek: Korfun például a tartalékokból kellett megoldani az étkezéseket és az autóbérlést, így minden egyes kiadás sokkal nagyobb súlyt kapott, mint egy „normál hónapban”. A résztvevők többsége egyetértett abban, hogy a kihívás felnyitotta a szemüket, és megmutatta, milyen tudatosságra van szükség ahhoz, hogy valaki biztonságban élhesse meg a nyugdíjas éveit.
Több mint játék – tanulság egy generációnak
A mostani akciósorozat is igen népszerű volt. Az influenszerek által elkészített tartalmakat több mint 3,5 millió alkalommal játszották le a nézők, több mint 32 ezer lájk érkezett. A K&H nyugdíjas influenszerkampányának tavaly és az idén is az volt az egyik fő célja, hogy elérje a fiatalokat és humorosan nyújtson edukatív tartalmakat számukra. A kampány pedig valódi tapasztalatot adott az influenszereknek és követőiknek arról, mit is jelent átlagnyugdíjból gazdálkodni. A kreativitás, a családi segítség, az akciók levadászása mind hozzájárult ahhoz, hogy a hónap végére ne ürüljön ki teljesen a kassza. Ugyanakkor minden résztvevő egyetértett abban, hogy ez csak rövid távon fenntartható – hosszú távon komoly felkészülést igényel.
A kampány végére a tanulság egyértelmű: ha valaki szeretné megőrizni a megszokott életszínvonalát idős korára, akkor már fiatalon el kell kezdenie a takarékoskodást és az öngondoskodást.
Kapcsolódó cikkeink
A K&H lett az év zöld nagyvállalata
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H: ahol múlt és jövő összeér: megújult a K&H oktogoni fiókja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A fenntartható működés már nemcsak a nagyvállalatok passziója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az euróövezeti GDP 0,1 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző negyedévhez képest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >