Lóhúsbotrány – Der Spiegel: 1600 tonna mélyhűtött készételbe került kevert hús
Csaknem 1600 tonna, lóhússal kevert marhahúst tartalmazó mélyhűtött készétel került forgalomba az utóbbi hónapokban az Európai Unióban a lóhúsbotrány középpontjában álló francia cég révén – írta a Der Spiegel című német hetilap vasárnap egy brüsszeli kimutatásra hivatkozva.
A Der Spiegel szerint az Európai Bizottság adatai alapján 2012 novemberétől 2013 januárjáig összesen 1596 tonna lóhússal kevert marhahúskészítményt tartalmazó mirelit készételt szállított le a megrendelőknek a Tavola nevű luxemburgi vállalkozás, amely a lóhúsbotrány középpontjában álló francia Comigel leányvállalata.
Németországba a teljes mennyiség nagyjából 10 százaléka, összesen 144 tonna jutott. A termékekből szinte az összes vezető német élelmiszer-nagykereskedelmi cég vásárolt, és így csaknem valamennyi országos élelmiszerbolt-hálózat arra kényszerült, hogy kivonjon lasagne- és cannelloni-készítményeket a forgalomból.
A januárban kirobbant botrány nyomán indított németországi vizsgálatok kimutatták, hogy a francia cégtől függetlenül is keveredett lóhús hivatalosan marhahúst tartalmazó termékekbe. A hét végén két brandenburgi cég közölte, hogy bizonyos marhahúskészítményei lóhúst is tartalmaznak, így egyes gulyás- és ravioli-konzervek is eltűntek a polcokról.
Az RTL televízió berlini és lipcsei utcai dönerárusok termékeit vizsgáltatta be, vasárnapi beszámolója szerint a húsz minta közül egy tartalmazott lóhúst.
Német politikusok a botrány nyomán a húskészítmények címkézésére és a termékhamisításra vonatkozó szabályok szigorítását sürgetik. A szövetségi kormány mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi minisztere hétfőn egyeztet a tartományi szakminiszterekkel egy úgynevezett nemzeti akciótervről, amelyben a lóhúsbotrány tanulságaiból következő intézkedéseket foglalják majd össze.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >