A logisztika jövője: automatizált eszközök a gyorsaságért és biztonságért
Önvezető kamionok, automatizált raktárak, járműkövetés, drónok – ezek nem egy hollywoodi sci-fi film hívószavai, sokkal inkább a jövő logisztikai megoldásai, melyek elterjedésével a nemzetközi és a hazai áruszállítás sokkal hatékonyabbá, biztonságosabbá és gyorsabbá válhat. Április 27-én tartották a Logisztika Napját, ennek apropóján a WebEye telematikai cég adott betekintést azokba a megoldásokba, amelyek átszabhatják a jövő logisztikai folyamatait.
A WebEye becslései szerint a következő 5-10 évben jelentős átalakulás várható a fuvarozási iparágban, amelynek hátterében a mindig és mindenhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ adó hatékonyabb döntési folyamatok állnak.
A jövő logisztikai folyamataira nagy hatással vannak más iparágak innovációi is, így például a járműiparé: a legújabb fejlesztések az önvezető kamionokra, a hálózatba kapcsolt járművekre és a drónos szállításba rejlő lehetőségek kiaknázására irányulnak. Megkerülhetetlen technológia a 3D nyomtatás is, amely fejlődésének és elterjedésének köszönhetően a logisztikai lánc hossza lerövidülhet, a szállítások költsége pedig jelentősen csökkenhet. Erőteljes fejlődés várható a gépek közötti kommunikáció, vagyis az M2M technológia fejlődésében, amely többek között elősegítheti a raktárlogisztikai folyamatok automatizálását és a járművezetőt támogató biztonsági rendszerek elterjedését, a pontosabb és biztonságosabb fuvarteljesítés érdekében.
„Ezek a folyamatok jelentősen befolyásolják majd azt, ami a logisztika kapcsán eszünkbe jut és minden bizonnyal új dimenziókat nyitnak majd meg a gyorsabb és biztonságosabb megoldások irányába. A valós helyzetekben való felhasználásig viszont rengeteget tudunk javítani ezeken tudatos tervezéssel, felügyelettel és a különböző folyamatok során kinyerhető adatokkal.” – mondta Németh Pál, a WebEye nemzetközi divíziójának ügyvezetője.
A legnagyobb európai lefedettséggel rendelkező telematikai cég, a WebEye szerint mind a hazai mind a nemzetközi logisztikai piacon egyre nagyobb szerepe van a járművekből kinyerhető adatoknak. Egy olyan világban, ahol a historikus adatok mellett egyre több valós idejű információ is rendelkezésre áll, adatelemzéssel és az erre alapuló tudatos tervezéssel növelhető például a fuvarkapacitás, de csökkenthető a szervizelések költsége is: „Egyelőre ott tartunk, hogy manuális ellenőrzés helyett előre beállított időpontban kaphatunk riasztásokat, hogy mikor kell szervizeltetni a járműveket. A jövőben nem kizárt, hogy ezeket a riasztásokat a járműalkatrészek valós idejű diagnosztikai állapota határozza meg, így csak akkor kell kivenni a járműveket a munkából, amikor az valóban indokolt és valamit cserélni kell” – tette hozzá Németh Pál.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint szállítmányozás – A logisztika határai és lehetőségei a Magyar Szállítmányozók Napján
„Meg kell érteni a jelent, és gondolkodni kell a jövőről.”…
Tovább olvasom >Panelbeszélgetés a telephelyszínválasztás stratégiai szerepéről az Ipar Napjai keretében
Május 15-én, csütörtökön 10:00 órától kerül sor a II. HAD…
Tovább olvasom >A DSV befejezte a Schenker felvásárlását: a DSV lett a világ legnagyobb logisztikai szereplője
Miután teljesültek a mintegy 106,7 milliárd dán korona (hozzávetőleg 14,3…
Tovább olvasom >További cikkeink
További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez
Hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez…
Tovább olvasom >250 forintos kuponok közel 200 Tescóban = több millió forintnyi kapaszkodó 3600 gyermeknek
Egy bántalmazó kapcsolatban nevelkedett háromgyermekes család életének újrakezdését is támogathatják…
Tovább olvasom >