A logisztika jövője: automatizált eszközök a gyorsaságért és biztonságért
Önvezető kamionok, automatizált raktárak, járműkövetés, drónok – ezek nem egy hollywoodi sci-fi film hívószavai, sokkal inkább a jövő logisztikai megoldásai, melyek elterjedésével a nemzetközi és a hazai áruszállítás sokkal hatékonyabbá, biztonságosabbá és gyorsabbá válhat. Április 27-én tartották a Logisztika Napját, ennek apropóján a WebEye telematikai cég adott betekintést azokba a megoldásokba, amelyek átszabhatják a jövő logisztikai folyamatait.
A WebEye becslései szerint a következő 5-10 évben jelentős átalakulás várható a fuvarozási iparágban, amelynek hátterében a mindig és mindenhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ adó hatékonyabb döntési folyamatok állnak.
A jövő logisztikai folyamataira nagy hatással vannak más iparágak innovációi is, így például a járműiparé: a legújabb fejlesztések az önvezető kamionokra, a hálózatba kapcsolt járművekre és a drónos szállításba rejlő lehetőségek kiaknázására irányulnak. Megkerülhetetlen technológia a 3D nyomtatás is, amely fejlődésének és elterjedésének köszönhetően a logisztikai lánc hossza lerövidülhet, a szállítások költsége pedig jelentősen csökkenhet. Erőteljes fejlődés várható a gépek közötti kommunikáció, vagyis az M2M technológia fejlődésében, amely többek között elősegítheti a raktárlogisztikai folyamatok automatizálását és a járművezetőt támogató biztonsági rendszerek elterjedését, a pontosabb és biztonságosabb fuvarteljesítés érdekében.
„Ezek a folyamatok jelentősen befolyásolják majd azt, ami a logisztika kapcsán eszünkbe jut és minden bizonnyal új dimenziókat nyitnak majd meg a gyorsabb és biztonságosabb megoldások irányába. A valós helyzetekben való felhasználásig viszont rengeteget tudunk javítani ezeken tudatos tervezéssel, felügyelettel és a különböző folyamatok során kinyerhető adatokkal.” – mondta Németh Pál, a WebEye nemzetközi divíziójának ügyvezetője.
A legnagyobb európai lefedettséggel rendelkező telematikai cég, a WebEye szerint mind a hazai mind a nemzetközi logisztikai piacon egyre nagyobb szerepe van a járművekből kinyerhető adatoknak. Egy olyan világban, ahol a historikus adatok mellett egyre több valós idejű információ is rendelkezésre áll, adatelemzéssel és az erre alapuló tudatos tervezéssel növelhető például a fuvarkapacitás, de csökkenthető a szervizelések költsége is: „Egyelőre ott tartunk, hogy manuális ellenőrzés helyett előre beállított időpontban kaphatunk riasztásokat, hogy mikor kell szervizeltetni a járműveket. A jövőben nem kizárt, hogy ezeket a riasztásokat a járműalkatrészek valós idejű diagnosztikai állapota határozza meg, így csak akkor kell kivenni a járműveket a munkából, amikor az valóban indokolt és valamit cserélni kell” – tette hozzá Németh Pál.
Kapcsolódó cikkeink
Világrekordra tör a magyar IKEA: Soroksár lesz a világ legnagyobb fulfillment központja
2026-ra a világ legnagyobb online teljesítési (fulfillment) központjává alakul át…
Tovább olvasom >A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Az évtized legnagyobb üzletét kötötte meg az ERSTE Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap a HelloParks két raktárcsarnokának megvásárlásával
A hazai ipari ingatlanpiac valaha volt legnagyobb egyedi ügylete keretében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >Nem áprilisi tréfa: Ezt a különlegességet kóstolhatod meg a hazai McDonald’s-ban
A social média világában szinte naponta tűnnek fel újabb és…
Tovább olvasom >Egy igazán erős húsvét lehet az idei az Univer új termékével
A merész ínyenceknek kedvez az Univer legújabb, limitált kiadású termékével.…
Tovább olvasom >