A logisztika ágazati és kormányzati szakértői is a versenyképesség javítását sürgetik
A logisztikai ágazat versenyképességének javítása, a nyugat-európai országok piacvédelmi intézkedéseinek ellensúlyozása elengedhetetlen ahhoz, hogy az ágazat magyarországi szereplői megőrizzék az elmúlt években elért piaci részesedésüket Európában – fogalmazták meg a felszólalók a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferenciáján csütörtökön Hegyeshalmon.
Szabó Károly vezérőrnagy, a Nemzeti Adó és Vámhivatal vámszakmai szakfőigazgatója elmondta, a logisztikai versenyképesség javításának lehet eszköze a hatósági ellenőrzés is, de ehhez a hatóság és a logisztikai szakma együttműködésére van szükség.
A NAV szerinte kész a minőségi ugrásra, a technikai feltételek adottak a jelenleginél lényegesen nagyobb forgalom ellátására.
Horváth Gábor, a NAV Központi Irányítás Ellenőrzések Felügyeleti Főosztályának vezetője hangsúlyozta: az elektronikus áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) bizonyított, a rendszer a tisztességes adózók versenyképességét is védi a tisztességtelenekkel szemben.
Szerinte hasonló rendszerre uniós szinten is szükség lenne. Megjegyezte: a rendszerrel kapcsolatos uniós kifogásokat megválaszolták a magyar illetékesek.
Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára hangsúlyozta: a digitalizáció az iparban és a logisztikában is alapvető versenyképességi tényező, a kormányzat több programmal is ösztönzi, segíti ezt a folyamatot.
Ezek közül kiemelte az 5G koalíció létrehozását, amely az új technológia hálózati feltételeinek megteremtését szolgálja. Az uniós forrásokra is támaszkodni kell a digitalizáció terjesztésében, ezzel kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, a vissza nem térítendő támogatások rendszerét fel fogják váltani a megtérülő támogatások.
Az MLSZKSZ közleménye szerint Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke kiemelte: egyes európai országok a nemzetközi fuvarozásban burkolt piacvédelmi előírásokat vezettek be, hátrányos helyzetbe hozva ezzel a magyar, illetve a kelet-közép-európai fuvarozókat. A pihenőidővel kapcsolatos szabályok jelentős többletköltséget okoznak a magyar fuvarozóknak, miközben hasonló szabályok nincsenek Magyarországon a külföldi fuvarozókkal szemben.
Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára szerint a piacvédelem terén nagyon nagy a baj, a közúti fuvarozó szakma az életéért küzd.
Az intézkedések okát abban jelölte meg, hogy a magyar és kelet-európai országok piacot vettek el a nyugat-európai országoktól az elmúlt évtizedben: a 2004-es 2,9 százalékról 2016-ra 4,5 százalékra nőtt a magyarok részaránya az uniós fuvarpiacon, ahol Lengyelország részesedése meghaladja a 25 százalékot, Németország részesedése viszont 7,9 százalékra csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NiT Hungary – Magyarország is csatlakozik az e-CMR egyezményhez
Budapest, 2024.07.10. Magyarország Kormánya hivatalosan is kinyilvánította szándékát az elektronikus…
Tovább olvasom >Az ország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana épül Budapest déli alpiacán
Hamarosan elkészül Magyarország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana a HelloParks fejlesztésében.…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >