A logisztika ágazati és kormányzati szakértői is a versenyképesség javítását sürgetik
A logisztikai ágazat versenyképességének javítása, a nyugat-európai országok piacvédelmi intézkedéseinek ellensúlyozása elengedhetetlen ahhoz, hogy az ágazat magyarországi szereplői megőrizzék az elmúlt években elért piaci részesedésüket Európában – fogalmazták meg a felszólalók a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferenciáján csütörtökön Hegyeshalmon.
Szabó Károly vezérőrnagy, a Nemzeti Adó és Vámhivatal vámszakmai szakfőigazgatója elmondta, a logisztikai versenyképesség javításának lehet eszköze a hatósági ellenőrzés is, de ehhez a hatóság és a logisztikai szakma együttműködésére van szükség.
A NAV szerinte kész a minőségi ugrásra, a technikai feltételek adottak a jelenleginél lényegesen nagyobb forgalom ellátására.
Horváth Gábor, a NAV Központi Irányítás Ellenőrzések Felügyeleti Főosztályának vezetője hangsúlyozta: az elektronikus áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) bizonyított, a rendszer a tisztességes adózók versenyképességét is védi a tisztességtelenekkel szemben.
Szerinte hasonló rendszerre uniós szinten is szükség lenne. Megjegyezte: a rendszerrel kapcsolatos uniós kifogásokat megválaszolták a magyar illetékesek.
Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára hangsúlyozta: a digitalizáció az iparban és a logisztikában is alapvető versenyképességi tényező, a kormányzat több programmal is ösztönzi, segíti ezt a folyamatot.
Ezek közül kiemelte az 5G koalíció létrehozását, amely az új technológia hálózati feltételeinek megteremtését szolgálja. Az uniós forrásokra is támaszkodni kell a digitalizáció terjesztésében, ezzel kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, a vissza nem térítendő támogatások rendszerét fel fogják váltani a megtérülő támogatások.
Az MLSZKSZ közleménye szerint Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke kiemelte: egyes európai országok a nemzetközi fuvarozásban burkolt piacvédelmi előírásokat vezettek be, hátrányos helyzetbe hozva ezzel a magyar, illetve a kelet-közép-európai fuvarozókat. A pihenőidővel kapcsolatos szabályok jelentős többletköltséget okoznak a magyar fuvarozóknak, miközben hasonló szabályok nincsenek Magyarországon a külföldi fuvarozókkal szemben.
Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára szerint a piacvédelem terén nagyon nagy a baj, a közúti fuvarozó szakma az életéért küzd.
Az intézkedések okát abban jelölte meg, hogy a magyar és kelet-európai országok piacot vettek el a nyugat-európai országoktól az elmúlt évtizedben: a 2004-es 2,9 százalékról 2016-ra 4,5 százalékra nőtt a magyarok részaránya az uniós fuvarpiacon, ahol Lengyelország részesedése meghaladja a 25 százalékot, Németország részesedése viszont 7,9 százalékra csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Waberer’s a Pannon-Busz-Rent Kft.-ben
A Waberer’s International Nyrt. megjelent a személyszállítási piacon, miután 51…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >