Lindt: fogyasztói igények Valentin napkor
A 21. századra egyértelmű trendváltás történt a korábban hagyományosnak hitt párkapcsolatokban. Ma már nem egyértelmű mire vágyik a mai modern, dolgozó nő: kirívó luxusra vagy apró, de megkapó figyelmességre. A Lindor, a Lindt csokoládé felülmúlhatatlan desszertje, 2008-ban készített felmérését minden évben újabb mozzanatokkal, megfigyelésekkel egészítik ki hazánkban és világszerte párkapcsolati szakértők.
Újromantika – újfajta romantika
A párkapcsolatokban megjelenő markáns változások egyértelműen nyomon követhetők, a Lindor éppen ezért évről-évre újabb aspektusból próbálja kutatni, megmutatni az okokat, miérteket.
Emily Dubberley, szociológus és párkapcsolati szakértő, a fentieket azzal magyarázza, hogy a szerelmet és a romantikát is utolérte a 21. századi életstílus: „A régi elveken alapuló romantika az alázatos női lelket vette alapul, amely mindenkor alárendelte magát a férfinak. Ezzel szemben ma a nők többsége dolgozik és sokszor jóval többet keres párjánál. A nők többsége ma egyenrangú párkapcsolatra vágyik. Ez korunk romantikájára is rányomja bélyegét, ahol a gondolat és a figyelmesség számít igazán a nőknek, nem pedig a pénz.”
Az Újromantika feltételezi, hogy a mai rohanó hétköznapokban már nem csupán a drága, szimbólumokkal teli, régimódi romantika varázsolja el a nőket, sőt! A cég felméréséből az is kiderül, hogy a karrierjüket építő, ám valódi érzelmekre vágyó nők számára sokkal vonzóbb és meghatóbb az egyszerű, de közvetlen figyelmesség. A túlságosan nagy gesztusok inkább gyanakvást, mint felhőtlen örömöt hoznak a női lélekben, – az eredeti angol felmérés szerint a nők 78%-ában. Manapság többet ér egy apró, de valóban szívhez szóló ajándék, mint a méregdrága, személytelen meglepetések. A nők leginkább arra vágynak, hogy a férfi egyedi, közös emlékeket felidéző meglepetést találjon, ami csak neki szól. Ilyen lehet egy apró gesztus: közös képekből készített fotóalbum nézegetése, romantikus séta a Duna partján, finom borok kóstolgatása közben egy meghitt beszélgetés. Ezek az apróságok mutatják meg igazán, mennyire tisztel, becsül, szeret a másik felünk – véli a nők 98%-a.
Az ellenpélda – túlzó gesztus?
Akad példa a mai felgyorsult világban is nemes, már-már túlzó gesztusokra. 2007-ben egy 21 éves Brooklyn-i webdesigner, Patrick Mober, a mára már legendává vált multimédiás kereséséről lett híres. Egy piros-pozsgás utas után kutatott, akit az 5-ös számú városi vonaton pillantott meg. Szerelem volt első látásra. Gyorsan összeállított egy weboldalt (www.nygirlofmydreams.com), mire csodák-csodájára egy 8 milliós városban kevesebb, mint 48 órán belül így találta meg álmai nőjét hatalmas visszhangot kiváltva. Állítólag a románc még mindig tart köztük, valóra váltva ezzel a nők romantikus álmait.
Vagy talán mégsem. Napjainkban a szerelem egyre szerényebb formában mutatkozik meg két ember között, s a Moberhez hasonló túlzó és látványos gesztusok már kevésbé vonzóak a mai modern, magabiztos nők számára.
Lehet másképp is
Idén a Valentin és Nőnapra fókuszálva a boldogságkeresés egy másik aspektusát vette górcső alá a Lindor. A felgyorsult hétköznapokban alapvető fontosságú, hogy ne csak a másik felünktől várjuk a megváltást, boldogságot, hanem mi magunk is észrevegyük a szép, elbűvölő, vidámságot keltő apróságokat. Erről így mesél V. Kulcsár Ildikó, újságíró, a kapcsolatok szakértője:
„Néhány évvel ezelőtt két hónapot tölthettem az olasz fővárosban, hogy ott írjam a „Kölykök, dilik, szerelem” című könyvem Rómában játszódó fejezeteit. Nemcsak arra volt módom, hogy egy kicsit megismerjem e gyönyörű-megismerhetetlen várost, hanem tanultam is. Életörömöt, derűt, az apróságok megbecsülését… Elmondok egy történetet. Reggelente lelkesen indultam a Campo De’ Fiorira, Róma legősibb piacára, hogy friss zöldséget, salátát, olajbogyót, miegyebet vigyek a reggelihez. Imádtam a hajnali piac hangosságát, jókedvét és persze azt, hogy meg tudtam magam értetni a kofákkal, bár soha nem tanultam olaszul. (Hasznosítható volt az egyetemen belém vert latin-alap…) Az egyik reggelen kiléptem a lakásunkból, és az emeletről rettentő lármát hallottam. Megálltam, fölfelé lestem, hogy megtudjam, mi történik ott. A következő percben megjelent a lépcsőfordulóban egy hatalmas kerek donna, körülötte három olasz bambino ordítozott, verekedett, keserítette az anya életét… Gurult lefelé a kerek asszonyság, majd amikor mellém ért, szélesen elmosolyodott, és boldogan mutatott fel a lépcsőház üvegplafonjára. „Signora, il sole!” A hölgy nem volt szép, nem volt fiatal, nem látszott gazdagnak és „trendinek”, ráadásul a fiai egy percre sem hagyták abba a verekedést, ő mégis örült. Annak, hogy ragyog az olasz „sole”, azaz süt a nap! És úgy érezte, hogy az örömét meg kell osztania velem, egy vadidegen nővel…Tegyük most át e történetet Magyarországra! Tegyük fel, hogy kilépek holnap reggel a házamból, mondjuk, akkor indul munkába a szomszédom is, ráadásul a nap is süt. Megörülök a fénynek, és rákiáltok a szomszédra: nézd, süt a nap! Mit csinál a magyar szomszéd? Feltehetően kihívja a mentőket, mert aki hétfő reggel képes örülni annak, hogy süt a nap, az megbolondult… Ennek a jelentéktelen, ám számomra feledhetetlen történetnek üzenete volt. Igenis lehet örülni minden apróságnak! Annak, hogy süt a nap, hogy a hétvégén kinyílt az orchideám, pedig két hónappal ezelőtt ki akartam dobni, annak, hogy a gyerekem (kivételesen) jókedvűen indult iskolába. Annak, hogy a férjem (kivételesen) kávét főzött, és az ágyban ihattam meg, annak, hogy elmaradt egy nemszeretem értekezlet, annak, hogy a múlt héten eljutottam uszodába, holnap találkozni fogok a legjobb barátnőmmel, a felnőtt gyerekem pedig (önként) összepakolta a régi ruháit, és bedobta a Vöröskereszt gyűjtőládájába. Apróságok? Hogyne! Örömet szereztek? Igen. Mi kell ehhez? Nem pénz, nem hatalom, nem is menő állás. Ehhez csak az a képesség kell, amely lehetővé teszi, hogy észrevegyük magunk körül a szépet, a jót, a szeretnivalót. E képesség neve: derű. És a derűre való képesség tudatosan fejleszthető!”
Most akkor számít a pénz vagy sem?
Ezt ki-ki döntse el maga. A fentiekhez a Lindor csak annyit fűzne hozzá, hogy reméli, hogy a tanulmány segít tisztázni, mit is jelent korunk romantikája és segít feloldani azt a feszültséget a párkapcsolatokban, amely amiatt keletkezhet, hogy néhányan abban a hitben élve, hogy szerelmüket a pénz, a drága ajándékok, s a túlzó gesztusok kápráztatják el, óriási költségekbe hajszolva magukat, miközben ez nem okoz valódi örömet a női lélekben. A Lindor felmérése alapján egyértelműen kijelenthetjük, hogy apró, figyelmes gesztusokkal sokkal inkább életben lehet tartani a romantikát rohanó hétköznapjainkban. S ehhez akár elég lehet kedvesünket meglepni kedvenc csokoládéjával. Miért is ne a lágyan olvadó Lindor csokoládégolyóval?
A Lindor csokigolyóról
A hétköznapok apró örömeihez, akár elég lehet egy lágyan olvadó különleges desszert is. A Lindor csokigolyó titkos recept alapján készült el először 1949-ben, s bár folyamatosan finomítanak rajta, az eredeti recept alapvetően nem változott. A Lindt Svájci Csokoládé Mestere számára a külső megjelenés ugyanolyan fontos, mint a tökéletes tartalom. A Lindor csokigolyó születése óta, szemet gyönyörködtető, új kreációk születnek – köztük talán a legszebb vágykeltő ajándék Valentin napra a piros Lindt Swarovski szív, valódi Swarovski kristályokkal. A kisebb kiszerelésű piros Lindor fém szív is megható, romantikus ajándék szeretteinknek. Az étcsoki kedvelőinek és férfiaknak elegáns, vonzó, fekete változatban is kapható a szívdesszert kis és nagy kiszerelésben egyaránt. A legnépszerűbb Lindor termék a 100g kiszerelésű Lindor desszert, amely négyféle ízben kapható: tejcsokis, 60%-os étcsokis, mogyorós, és vegyes kiszerelésben.
Ma már világszerte milliók ajándékozzák meg kedvesüket – többek között – Lindor csokigolyóval Valentin napra, egy remek vacsora megkoronázásaként vagy egyszerűen egy hirtelen ötlettől vezérelve.
A Lindt csokoládék széles választéka megtalálható a Rózsakert Bevásárlóközpontban lévő Lindt szaküzletben, ahol egyedi elképzelések szerint szívhez szóló ajándékkosarak elkészítése is kérhető.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >