A Lidl Magyarország tavaly 20 százalékkal több magyar bort értékesített
A Lidl Magyarország tavaly 14,9 millió palack magyar bort értékesített, mintegy 20 százalékkal többet az előző évinél – mondta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. beszerzési ügyvezetője Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette, hogy az eladás bővülése közel azonos volt a belföldi és az európai piacon, 5 milliárd forint értékben 7,9 millió palackot adtak el Magyarországon és 7 millió palackot exportáltak.
A Lidl Magyarország 9,7 millió euró (mintegy 3 milliárd forint) értékű borexportja 10 százaléka a teljes magyar bor- és mustexportnak – mondta.
Nepp Zoltán tájékoztatása szerint külföldön a Királyleányka, a Tokaji Furmint és a Szürkebarát volt a legnagyobb palackszámban értékesített magyar bor tavaly.
Az idei Lidl Wine Expo Hungary-re mintegy 1200 tételből 366 féle bort állítottak ki. Az idén ötödik alkalommal megrendezett bormustrára – amelynek célja a magyar borok Európán belüli népszerűsítése – 120 borászatból érkeztek borok.
A program eredményeként már 320 magyar szállító mintegy 2500 terméke található meg a cég termékpalettáján, azok 19 ország Lidl áruházainak polcain jelennek meg – jegyezte meg Nepp Zoltán.
Hozzáfűzte: az idei Lidl magyar borexpón 10 európai ország – köztük Németország, Írország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Románia, Horvátország – képviselői ismerkedhettek a kínálattal.
A kiváló minőséget képviselő kisebb családi és kézműves pincészetek megjelenését a mustrán a Lidl Magyarország kiemelten fontosnak tartja – tette hozzá.
Font Sándor (Fidesz) országgyűlési Képviselő, az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnöke arról beszélt, hogy az utóbbi években új alapokra helyezték a magyar szőlőtermelés és borelőállítás fejlődését. Kiemelte az ültetvények területének növelését, a kisebb, 1000 hektoliter alatti mennyiséget előállító borászatok működésének egyszerűsített feltételeit, a szakmai önigazgatás korszerűsítését.
Font Sándor az MTI-nek elmondta: az ágazat bevétele az idén a 100 milliárd forintot is meghaladhatja, miután tavaly a megtermelt bormennyiség már mintegy 30 százalékát exportálták. A kivitel elérte a 103 millió eurót (több mint 30 milliárd forintot), csaknem 25 százalékkal nőtt.
Hozzátette: 2017-ben mintegy 3,1-3,2 millió hektoliter igen jó minőségű bor került a pincékbe, ez is jó hatással lehet az eladásokra, miként az is, hogy Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban több, mint 20 százalék volt a szőlő terméskiesése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >