Lidl Magyarország: felelős, fenntartható, fejlődő
Az áruházlánc nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minden területen felelős vállalatként működjön. Összhangban hosszú távú értékteremtésével törekszik a fenntarthatóság növelésére.
A Lidl a Schwarz csoport tagja, melynek nemzetközi átfogó műanyagcsökkentési stratégiája, a REset Plastic részeként az áruházlánc 2018-ban kötelezte el magát a fenntarthatóbb műanyaghasználat mellett. Vállalta, hogy 2025-ig 20%-kal csökkenti műanyag-felhasználását, saját márkás termékeinek csomagolásának 100%-át pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi. E törekvések mentén az áruházlánc már számos csomagolását átalakította, ahol lehetséges, elhagyta a műanyagot, csökkentette a mennyiségét, növelte az újrahasznosíthatóságot vagy újrahasznosított műanyagot használt fel.
A vállalat további célként tűzte ki maga elé, hogy 2021 végéig saját márkás kozmetikai termékkínálatának nagy része az összetételnek köszönhetően mikroműanyag-mentes lesz, melynek jelölésére bevezette az „Összetétel mikroműanyagok nélkül” címkét.
Kevesebb műanyag, zöldebb világ
Ugyancsak a stratégia részét képezi az a célkitűzés, hogy a Lidl Magyarország 2025-ig a saját márkás termékeinek csomagolásában átlagosan legalább 20%-ban újrahasznosított anyagot használjon fel, valamint, hogy 2021 végéig kivonja a saját márkás csomagolóanyagaiból a fekete műanyagot, ezáltal jelentősen növelve a csomagolás újrafeldolgozhatóságát.
A diszkontlánc zöldség-gyümölcs kínálatában is folyamatosan optimalizálja a csomagolást, aminek eredményeképpen 2020-ban éves szinten több mint 24,94 tonna műanyagot takarított meg a vállalat. Tavaly számos W5 tisztítószer flakonja is megújult, amelyek a fejlesztések által nemcsak újrahasznosíthatóak, de 100%-ban újrahasznosított műanyagból is készülnek. A lédig termékek környezetkímélőbb tárolására és szállítására alternatív megoldásként a vállalat újrahasználható zsákot kínál vásárlóinak, idén májusban pedig olyan saját márkás cipőt dobott piacra, melynek felső textilrésze 100%-ban újrahasznosított PET-palackokból készült, új életet adva ezáltal a régi műanyagoknak. Az időszakos kínálat részét képező termékek különlegessége, hogy ennek az újrahasznosított műanyagnak a 25%-át olyan hulladékok, régi műanyag palackok képzik, melyeket Ázsia tengerparti régióiban, strandokon, szigeteken és a part menti területeken gyűjtöttek össze.
– A Lidl Magyarország a fenntarthatóságot a teljes értéklánc mentén értelmezi, az alapanyagok megtermelésétől a vásárlókkal való kapcsolatig. Kiemelten fontosnak tartjuk a fenntartható alapanyag-beszerzést, a magyar beszállítók támogatását, a műanyaghasználat csökkentését, felelős munkáltatóként a folyamatos bérfejlesztést – hangsúlyozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország első Fenntarthatósági Jelentése 2020-ban elnyerte a Deloitte Magyarország Zöld Béka Díját, ami a legjobb fenntarthatósági jelentésért jár. A Jelentés a vállalat honlapján érhető el. Az áruházlánc fenntarthatóság növeléséért tett vállalásai, intézkedései és programjai Fenntarthatóság aloldalukon követhetőek nyomon. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >