Lidl: kiemelt szerepben a magyar beszállítók
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl Magyarországon közel 170 áruházzal van jelen, és több mint 5000 munkavállalót foglalkoztat. A cég termékeinek több mint 60 százalékát hazai beszállítóktól szerzi be, a magyar gazdaság elkötelezett támogatója.

Tőzsér Judit
vállalati kommunikációs vezető
Lidl Magyarország
A Lidl Magyarország számára kiemelt fontosságú a hazai beszállítók körének bővítése és szortimentjének színesítése. Ennek érdekében a Lidl 2016-ban „Beszállítói Akadémia” címen indított eseménysorozatot, amelynek állomásai az ország különböző részeit érintik, és égisze alatt 2017-ben is több programra került sor. Az iparágilag tematizált rendezvények során a potenciális új beszállítók az adott beszállítói körre fókuszáló előadásokat hallgathatnak meg, illetve megismerkedhetnek a csatlakozás feltételeivel, és lehetőségük nyílik az adott témában B2B tárgyalásokra, személyes beszélgetésekre a Lidl képviselőivel.
Közel 15 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2017-ben, amelynek mintegy felét exportálta. A cég tavaly is megrendezte a Lidl Wine Expo Hungaryt, ahol 21 borvidék 366-féle bora közül választották ki a nemzetközi szakértők azokat, amelyek 2018-ban kerülnek majd fel Európa-szerte a Lidl áruházak polcaira.
– A rendezvény célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével támogassuk a hazai bortermelőket, aminek eredményeként tavaly 14,9 millió palack bort értékesítettünk, és mintegy 7 millió palack bort exportáltunk a magyar borászatokból Európába az áruházláncon keresztül – mondja Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország Bt. PR-vezetője.
A Lidl Magyarország országos szinten egyedülálló ütemben és mértékben növelte munkavállalóinak bérét: 2018. március 1-jével átlagosan 20%-kal emelte bolti és raktári fizikai munkavállalói munkabérét, így 2016 januárja óta összesen 52%-os béremelést valósított meg.
A Lidl fontos célkitűzése az ökológiai lábnyom csökkentése. Idén fokozatosan csökkenti a műanyag csomagolás mértékét saját márkás termékein. //
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >