Lidl: kiemelt szerepben a magyar beszállítók
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl Magyarországon közel 170 áruházzal van jelen, és több mint 5000 munkavállalót foglalkoztat. A cég termékeinek több mint 60 százalékát hazai beszállítóktól szerzi be, a magyar gazdaság elkötelezett támogatója.

Tőzsér Judit
vállalati kommunikációs vezető
Lidl Magyarország
A Lidl Magyarország számára kiemelt fontosságú a hazai beszállítók körének bővítése és szortimentjének színesítése. Ennek érdekében a Lidl 2016-ban „Beszállítói Akadémia” címen indított eseménysorozatot, amelynek állomásai az ország különböző részeit érintik, és égisze alatt 2017-ben is több programra került sor. Az iparágilag tematizált rendezvények során a potenciális új beszállítók az adott beszállítói körre fókuszáló előadásokat hallgathatnak meg, illetve megismerkedhetnek a csatlakozás feltételeivel, és lehetőségük nyílik az adott témában B2B tárgyalásokra, személyes beszélgetésekre a Lidl képviselőivel.
Közel 15 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2017-ben, amelynek mintegy felét exportálta. A cég tavaly is megrendezte a Lidl Wine Expo Hungaryt, ahol 21 borvidék 366-féle bora közül választották ki a nemzetközi szakértők azokat, amelyek 2018-ban kerülnek majd fel Európa-szerte a Lidl áruházak polcaira.
– A rendezvény célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével támogassuk a hazai bortermelőket, aminek eredményeként tavaly 14,9 millió palack bort értékesítettünk, és mintegy 7 millió palack bort exportáltunk a magyar borászatokból Európába az áruházláncon keresztül – mondja Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország Bt. PR-vezetője.
A Lidl Magyarország országos szinten egyedülálló ütemben és mértékben növelte munkavállalóinak bérét: 2018. március 1-jével átlagosan 20%-kal emelte bolti és raktári fizikai munkavállalói munkabérét, így 2016 januárja óta összesen 52%-os béremelést valósított meg.
A Lidl fontos célkitűzése az ökológiai lábnyom csökkentése. Idén fokozatosan csökkenti a műanyag csomagolás mértékét saját márkás termékein. //
Kapcsolódó cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >