Lidl: fapados diszkontból PIACVEZETŐ ÁRUHÁZLÁNC
A Lidl Magyarország idén ünnepli 20. születésnapját hazánkban. Az áruházlánc a 2023-as üzleti évben több mint 1100 milliárd forint árbevételt ért el, és negyedik éve az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor piacvezető szereplője(ld. Trade magazin kiskereskedelmi toplista), emellett közel 10 000 munkavállalójával a 9. legnagyobb munkáltató Magyarországon.
Szinte napra pontosan 20 éve, 2004. november 18-án kezdte meg működését a Lidl Magyarországon, 12 üzlettel és ma 3,5 millió fogyasztó számára az első opció, ha bevásárlásról van szó. A 200-adik üzlet tavaly nyílt meg a fővárosban a Budaörsi úton, idén pedig már több mint 261 ezer m2 eladótér-területtel 210 áruház várja a vásárlókat. Ezzel együtt a logisztikai hálózat is fokozatosan bővült, így ma már mintegy 200 ezer m2 alapterületű raktárhálózat biztosítja az áruházak folyamatos feltöltését.
A hazai gazdaság meghatározó szereplője
Hasonló lendület látható a cég gazdasági teljesítményét illetően is.
„A 2004. novemberi nyitást követő első teljes üzleti évben 58 milliárd forintos árbevételt produkált áruházláncunk. 2014-ben ez a szám már több mint 258 milliárd forint volt, tavaly pedig 1151 milliárd forint árbevételt értünk el. Büszkék vagyunk arra, hogy a Trade magazin kereskedelmi toplistája alapján negyedik éve az első helyen állunk az FMCG szektorban az éves forgalom alapján, és jelenleg több mint 20%-os piaci részesedéssel rendelkezünk a hazai kiskereskedelmi szektorban” – mondta el Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke. Rámutatott, hogy a Lidl Magyarország gazdasági szerepe ezen jóval túlmutat. Az elmúlt 5 évben (2019–2023) összesen mintegy 1219 milliárd forinttal járult hozzá a Lidl a nemzetgazdaságban megtermelt hozzáadott értékhez, amelyből 682,3 milliárd forint közvetlen hozzáadott érték, 537 milliárdot pedig közvetett indukált hatások eredményeztek: ide tartozik például, hogy az áruházlánc hazai vállalkozásoktól is vásárol árukat, illetve munkavállalói fizetésük jelentős részét itthon költik el. A diszkontlánc emellett 765,8 milliárd forintos közvetlen adóbefizetéssel és a foglalkoztatáson, beszállítói hálózaton és beruházásokon keresztül további mintegy 207 milliárd forint értékű közvetett befizetéssel járult hozzá a költségvetéshez, ami összességében a 2023-as GDP több mint 1,3%-a.
A legnagyobb élelmiszer-exportőr
A Lidl Magyarország számára stratégiai fontosságú, hogy működése minden területén hozzájáruljon a hazai gazdaság sikereihez, így termékkínálatában is kiemelt szerepet kapnak a magyar beszállítóktól érkező árucikkek.
„Vállalatunk a hazai cégek számára komoly üzleti lehetőséget, valódi partnerséget kínál. A 2013-ban elindított „Lidl a magyar beszállítókért” programunknak köszönhetően ma már 487 hazai beszállítóval működünk együtt, ami 10 év alatt 73%-os növekedést jelent, és több mint 4500 hazai terméket kínálunk vásárlóinknak, ami 143%-os bővülés egy évtized alatt. Magyar beszállítói partnereink velünk együtt fejlődnek, a sikereknek köszönhetően pedig nem csak új termékek és munkahelyek jöttek létre, de hosszú távú gondolkodásunk azt is lehetővé teszi, hogy a beszállítóink erre építve új beruházásokat tudtak és tudnak indítani. Az elmúlt években számos új üzem épült ennek köszönhetően, hogy az egyre növekvő keresletet ki tudjuk szolgálni” – tájékoztatott Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója, aki hozzátette: „Emellett a magyar termékek exportját is segítjük: jelenleg mintegy 167 magyar beszállító termékeit exportáljuk 28 ország Lidl-áruházaiba.” A piacvezető áruházlánc az élelmiszer-kiskereskedői szektoron belül érték alapon a legnagyobb élelmiszer-exportőrként működik közre a magyar termékek nemzetközi piacra jutásában, a 2023-as gazdasági évben 338,2 millió euró, vagyis 135 milliárd forint értékben kerültek hazai termékek a külpiacokra.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >IT-biztonsági megoldás közép- és nagyvállalatoknak a Yetteltől
Elsősorban közepes méretű és nagyvállalatok számára vezetett be fejlett IT-biztonsági…
Tovább olvasom >Kompromisszummentes a vegán étkezés a Vegajóval
Egészségesebb élet, boldogabb állatok, zöldebb bolygó – csupa olyan hívószavak,…
Tovább olvasom >