Lidl: 15 éve Magyarországon

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 11. 12. 10:24

A Lidl Magyarország 2004. november 18-án nyitotta meg első 12 áruházát és logisztikai központját Székesfehérváron. 2006-ban és 2009-ben további két logisztikai központ megnyitására került sor Hejőkürtön és Szigetszentmiklóson. Mára az áruházlánc üzleteinek alapterülete meghaladja a 300 000 négyzetmétert, alkalmazottainak száma időközben több mint 6000 főre, hazai áruházainak száma országszerte pedig 182-re emelkedett. Az elmúlt néhány évben a diszkont élelmiszer-kereskedelmi hálózatok között a Lidl átvette a vezető szerepet, fejlődése töretlen a napi fogyasztási cikkek kis- és nagykereskedelmének rangsorában a 4. helyen áll.

Mi a Lidl sikerének titka?

A Lidl Magyarország elmúlt tizenöt évének legnagyobb eredménye, hogy felépült 182 áruház. Az áruházlánc sikerét sok összetevő együttes eredménye adja, mint például a jól átgondolt termékkínálat, az átlátható struktúra, a termékek logisztikai központokban történő előkészítése, a célirányos áruszállítás, a költségtudatos gazdálkodás, melyek a Lidl hatékony működésének alapvető pilléreit képezik. De mindez azonban nem valósulhatott volna meg a hűséges Lidl-vásárlók, a most már több ezer lelkes és elkötelezett munkavállaló és a vállalattal együtt fejlődő több száz magyar beszállító partner nélkül.

Az áruházlánc az elmúlt 15 év alatt számtalan újítást valósított meg, olyan innovatív ötleteket vezetett be, melyek a vásárlók kényelmét és elégedettségét szolgálják. Ilyen például a helyben sütött pékáru, amellyel 2010-ben a Lidl az elsők között jelent meg a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi áruházak között. Vagy az áruházak modernizálása, melyek a fenntartható fejlődés jegyében megvalósult környezettudatos és környezetbarát megoldások révén járulnak hozzá az áruházak működésének hatékonyságához, a munkafolyamatok optimalizálásához, ezáltal pedig a vásárlók elégedettségének növeléséhez.

Partnerségben a magyar beszállítókkal

A magyar termékek népszerűsítése és az export növelésére irányuló aktivitások mindig is fontos szempontot képviseltek a Lidl Magyarország életében. A 2013-ban elindított „Lidl a magyar beszállítókért” programmal az áruházlánc azt a célt tűzte ki, hogy tovább növelje kínálatában a magyar termékek arányát, támogassa a magyar termelőket a hazai és a nemzetközi jelenlét erősítésében egyaránt, ezáltal a magyar gazdaság fejlődését és versenyképességét. Jól mutatja a program eredményességét, hogy mára az áruházlánc több mint 300 hazai vállalkozással működik együtt, áruházaiban közel 60%-os a magyar termékek aránya, így összesen 2500 hazai termék közül válogathatnak a vásárlók.

A Lidl 2014-ben – „Lidl a magyar beszállítókért” programjának keretében – indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja hogy a hazai áruházakban minél szélesebb magyar borkínálatot tegyen elérhetővé, valamint a magyar borászatok, családi pincészetek exportlehetőséghez jussanak a Lidl hálózatán keresztül. A rendezvénysorozatnak köszönhetően jelentősen bővült a borértékesítés, ezt támasztja alá az a kiemelkedő eredmény is, hogy a kezdeti
6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat itthon és külföldön. Ennek a fejlődésnek köszönhetően a Lidl az elmúlt évben már 11 millió palack magyar bort exportált, ami a teljes hazai borexport mintegy 27 százalékát jelenti, ezzel pedig az ország legnagyobb borexportőrévé vált.

Vásárlói igények szem előtt tartása

A Lidl Magyarország 2004-es hazai piacra lépése óta széles, magas minőségű, ugyanakkor kedvező árú kínálattal áll a vásárlók rendelkezésére. Felelős vállalatként évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására, valamint a vásárlók táplálkozással összefüggő egészségtudatosságának növelésére. Az áruházlánc innovációi révén folyamatosan bővíti és a vevői preferenciák alakulásának megfelelően fejleszti termékkínálatát. Ennek következtében vezette be idén a Lidl a Pikok Pure termékcsaládját, mely húskészítmények rendkívül magas hústartalommal rendelkeznek, kizárólag természetes összetevőkből készültek, adalékanyagtól és színezéktől mentesek, nem tartalmaznak tartósítószert és ízfokozót sem. Az áruházlánc termékkínálatában fontos helyet foglalnak el az egyre szélesebb kínálattal jelentkező bioélelmiszerek is. A Lidl az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között elsőként vezette be augusztusban a helyben sütött biopékárukat, ezzel is segítve a tudatosabb táplálkozást. Egyre több embert érint az ételintolerancia, ezért az áruházlánc a glutén- és laktózérzékenységgel élőknek is bőséges kínálatot biztosít, legyen szó akár alapanyagokról, félkész vagy kész termékekről, így számukra is biztosított a változatosság.

Mérföldkövek:

2004 megnyílik az első 12 üzlet és a székesfehérvári logisztikai központ

2006 Hejőkürti logisztikai központ megnyitása

2008 100. Lidl áruház

2009 a Lidl harmadik logisztikai központja is megnyílik

2010 helyben sütött pékáruk bevezetése

2012 a Lidl alkalmazottak száma meghaladja a 3000 főt

2013 Lidl a magyar beszállítókért program indulása

2014 Lidl Wine Expo Hungary

2015 az áruházak alapterülete eléri a 300 ezer nm-t

2016 elindul a Beszállítói Akadémia

2017 a Lidl éves bruttó bevétele 450 milliárd forint

2019 a Lidl az elmúlt 15 évben több mint 300 millió forintot adományozott (x)

Kapcsolódó cikkeink