Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a parfümöket, kozmetikai és háztartási termékeket gyártó helyi vállalatnak, az Arnest Groupnak. A megállapodás pontos pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója elmondta, hogy a tranzakció magában foglalja az Unilever teljes oroszországi operációját és négy gyárát, valamint fehéroroszországi tevékenységét is.
A cég az elmúlt év során alaposan előkészítette az eladást, amely összetett folyamat volt, és kiterjed az informatikai platformok és ellátási láncok szétválasztására, valamint a márkák cirill betűs változatra történő átalakítására. Ezzel az értékesítéssel teljes mértékben megszűnt az Unilever oroszországi jelenléte.
Az orosz RBC üzleti lap szerint a Kreml augusztus végén hagyta jóvá az ügyletet, amelynek értéke 35-40 milliárd rubelre (394-449 millió dollárra) tehető. Az Unilever júliusi pénzügyi jelentése szerint orosz üzletágának – beleértve a négy gyárat is – nettó eszközértéke 600 millió euró (665 millió dollár) volt.
Az Unileverre és más fogyasztási cikkeket gyártó vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedett, hogy szüntessék meg működésüket Oroszországban és Fehéroroszországban az ukrajnai invázió miatt. Az ukrán Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség korábban felvette az Unilevert azon vállalatok listájára, amelyek „háborús támogatónak” minősülnek, azt állítva, hogy a vállalat oroszországi nyeresége 2021 és 2022 között megduplázódott.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Olasz cégnek adja el az Unilever németországi tésztaszószait
Az Unilever folytatja üzletágainak stratégiai átalakítását, minek keretében az olasz…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Orosz gázkitettség – Lehetne másképp is?
Magyarország orosz energiakitettsége, amely a hidegháború idején kiépített infrastruktúrára vezethető…
Tovább olvasom >Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom és történelmi mélyponton stagnált a munkanélküliség
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése novemberben, miközben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >