Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a parfümöket, kozmetikai és háztartási termékeket gyártó helyi vállalatnak, az Arnest Groupnak. A megállapodás pontos pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója elmondta, hogy a tranzakció magában foglalja az Unilever teljes oroszországi operációját és négy gyárát, valamint fehéroroszországi tevékenységét is.
A cég az elmúlt év során alaposan előkészítette az eladást, amely összetett folyamat volt, és kiterjed az informatikai platformok és ellátási láncok szétválasztására, valamint a márkák cirill betűs változatra történő átalakítására. Ezzel az értékesítéssel teljes mértékben megszűnt az Unilever oroszországi jelenléte.
Az orosz RBC üzleti lap szerint a Kreml augusztus végén hagyta jóvá az ügyletet, amelynek értéke 35-40 milliárd rubelre (394-449 millió dollárra) tehető. Az Unilever júliusi pénzügyi jelentése szerint orosz üzletágának – beleértve a négy gyárat is – nettó eszközértéke 600 millió euró (665 millió dollár) volt.
Az Unileverre és más fogyasztási cikkeket gyártó vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedett, hogy szüntessék meg működésüket Oroszországban és Fehéroroszországban az ukrajnai invázió miatt. Az ukrán Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség korábban felvette az Unilevert azon vállalatok listájára, amelyek „háborús támogatónak” minősülnek, azt állítva, hogy a vállalat oroszországi nyeresége 2021 és 2022 között megduplázódott.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése, stagnált a munkanélküliség
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és stagnált a munkanélküliség…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >