Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a parfümöket, kozmetikai és háztartási termékeket gyártó helyi vállalatnak, az Arnest Groupnak. A megállapodás pontos pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója elmondta, hogy a tranzakció magában foglalja az Unilever teljes oroszországi operációját és négy gyárát, valamint fehéroroszországi tevékenységét is.
A cég az elmúlt év során alaposan előkészítette az eladást, amely összetett folyamat volt, és kiterjed az informatikai platformok és ellátási láncok szétválasztására, valamint a márkák cirill betűs változatra történő átalakítására. Ezzel az értékesítéssel teljes mértékben megszűnt az Unilever oroszországi jelenléte.
Az orosz RBC üzleti lap szerint a Kreml augusztus végén hagyta jóvá az ügyletet, amelynek értéke 35-40 milliárd rubelre (394-449 millió dollárra) tehető. Az Unilever júliusi pénzügyi jelentése szerint orosz üzletágának – beleértve a négy gyárat is – nettó eszközértéke 600 millió euró (665 millió dollár) volt.
Az Unileverre és más fogyasztási cikkeket gyártó vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedett, hogy szüntessék meg működésüket Oroszországban és Fehéroroszországban az ukrajnai invázió miatt. Az ukrán Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség korábban felvette az Unilevert azon vállalatok listájára, amelyek „háborús támogatónak” minősülnek, azt állítva, hogy a vállalat oroszországi nyeresége 2021 és 2022 között megduplázódott.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >