Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a parfümöket, kozmetikai és háztartási termékeket gyártó helyi vállalatnak, az Arnest Groupnak. A megállapodás pontos pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója elmondta, hogy a tranzakció magában foglalja az Unilever teljes oroszországi operációját és négy gyárát, valamint fehéroroszországi tevékenységét is.
A cég az elmúlt év során alaposan előkészítette az eladást, amely összetett folyamat volt, és kiterjed az informatikai platformok és ellátási láncok szétválasztására, valamint a márkák cirill betűs változatra történő átalakítására. Ezzel az értékesítéssel teljes mértékben megszűnt az Unilever oroszországi jelenléte.
Az orosz RBC üzleti lap szerint a Kreml augusztus végén hagyta jóvá az ügyletet, amelynek értéke 35-40 milliárd rubelre (394-449 millió dollárra) tehető. Az Unilever júliusi pénzügyi jelentése szerint orosz üzletágának – beleértve a négy gyárat is – nettó eszközértéke 600 millió euró (665 millió dollár) volt.
Az Unileverre és más fogyasztási cikkeket gyártó vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedett, hogy szüntessék meg működésüket Oroszországban és Fehéroroszországban az ukrajnai invázió miatt. Az ukrán Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség korábban felvette az Unilevert azon vállalatok listájára, amelyek „háborús támogatónak” minősülnek, azt állítva, hogy a vállalat oroszországi nyeresége 2021 és 2022 között megduplázódott.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >Védjegybejegyzést kért a McDonaldʼs Oroszországban
A McDonaldʼs kérelmet nyújtott be az orosz szabadalmi hivatalhoz, a…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >