Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a parfümöket, kozmetikai és háztartási termékeket gyártó helyi vállalatnak, az Arnest Groupnak. A megállapodás pontos pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója elmondta, hogy a tranzakció magában foglalja az Unilever teljes oroszországi operációját és négy gyárát, valamint fehéroroszországi tevékenységét is.
A cég az elmúlt év során alaposan előkészítette az eladást, amely összetett folyamat volt, és kiterjed az informatikai platformok és ellátási láncok szétválasztására, valamint a márkák cirill betűs változatra történő átalakítására. Ezzel az értékesítéssel teljes mértékben megszűnt az Unilever oroszországi jelenléte.
Az orosz RBC üzleti lap szerint a Kreml augusztus végén hagyta jóvá az ügyletet, amelynek értéke 35-40 milliárd rubelre (394-449 millió dollárra) tehető. Az Unilever júliusi pénzügyi jelentése szerint orosz üzletágának – beleértve a négy gyárat is – nettó eszközértéke 600 millió euró (665 millió dollár) volt.
Az Unileverre és más fogyasztási cikkeket gyártó vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedett, hogy szüntessék meg működésüket Oroszországban és Fehéroroszországban az ukrajnai invázió miatt. Az ukrán Nemzeti Korrupciómegelőzési Ügynökség korábban felvette az Unilevert azon vállalatok listájára, amelyek „háborús támogatónak” minősülnek, azt állítva, hogy a vállalat oroszországi nyeresége 2021 és 2022 között megduplázódott.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >A munkaerőhiány lesz a következő évtized legnagyobb kihívása az X5 Retail Group szerint
Igor Shekhterman, a cég vezérigazgatója szerint az X5 jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Októberben kissé tovább csökkent a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >NGM: Nagy Márton a jogszabályok betartására és a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >