Lezárult a kkv-szektor fejlesztésére indított magyar-román projekt
Száz magyar és román kis- és középvállalkozás vett részt abban a speciális, a szektor fejlesztését célzó 50 ezer euró összértékű programban, amelyet a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a Szatmárnémeti Kereskedelmi Ipari és Agrárkamara indított el; a projekt zárókonferenciáját kedden tartották Nyíregyházán.
A 95 százalékban uniós és kormányzati támogatásból finanszírozott „Beptra – A legjobb gyakorlatok kis- és középvállalkozások számára” címet viselő kezdeményezés keretében tréningeket és képzéseket szerveztek a turizmus, az élelmiszeripar, a kereskedelem, az építőipar és a humánerőforrás-gazdálkodás területén tevékenykedő magyar és román vállalkozások, valamint vállalkozók számára – mondta Mészáros Éva, a szabolcsi iparkamara PR és kommunikációs vezetője az MTI-nek.
A tréningek során a vállalkozók a napi gyakorlatban alkalmazható közvetlen ismereteket kaptak. A programon neves előadók adtak tájékoztatást a témák aktuális kérdéseiről és biztosítottak lehetőséget a személyes konzultációra, a vállalkozások pedig szakmai találkozók keretében mutathatták be a legjobb gyakorlataikat, melyeket a határ túloldalán lévő vállalkozói partnerek hasznosíthatnak – ismertette Mészáros Éva.
A kamarai koordinátor közlése szerint elsősorban az építőipar és az élelmiszeripar területén jelezték a vállalkozások, hogy részt kívánnak venni a képzési program folytatásában. Ennek elindítására jelenleg forrást keres a kamarai szervezet.
Mészáros Éva elmondta: annak érdekében, hogy a projekt eredményeit mások is megismerhessék, a két partnerkamara szakmai kiadványt készít, melyben az 50-50 magyar, illetve román vállalkozás teljes adatbázisát közzéteszik magyar, angol és román nyelven. A tervek szerint a kiadvány a szabolcsi kereskedelmi és iparkamara saját honlapján is elérhető lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >