Lezárult a GVH vizsgálata a CCC árfeltüntetési gyakorlatáról: vállalásokkal orvosolják a problémákat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa elfogadta a CCC Kft. vállalásait és jogsértés vagy annak megállapítása nélkül lezárta az ellene folytatott eljárást. A CCC már az eljárás során megszüntette a kifogásolt árfeltüntetési gyakorlatát, és vállalta, hogy a jövőben átláthatóbb és fogyasztóbarátabb módon kommunikálja akcióit. A GVH célja, hogy az akciók és kedvezmények valós mértékét a fogyasztók egyértelműen megérthessék, és tudatos döntéseket hozhassanak – írja a Pénzcentrum.
A GVH 2023-ban indított versenyfelügyeleti eljárásokat három hazai online ruházati és cipőkereskedővel szemben, köztük a CCC-vel. A CCC vizsgálata volt az első, amelyet a hatóság lezárt. A vizsgálat középpontjában az állt, hogy a cég hogyan tünteti fel a kedvezményeket, és hogy az akciók során feltüntetett árak valós összehasonlítási alapot adnak-e a fogyasztóknak.
A CCC vállalásai és a GVH elvárásai
A CCC a GVH-val együttműködve vállalta, hogy a jövőben csak két árat tüntet fel az akciós termékek esetében: az éppen aktuális kedvezményes árat és a 30 nappal korábbi legalacsonyabb árat, ahogy azt az árrendelet előírja. Ez segíti a fogyasztókat abban, hogy pontosan megértsék, mekkora kedvezményt kapnak.
A vállalat továbbá elkötelezte magát amellett, hogy tartós leárazások esetében legfeljebb 60 napig hirdeti akciós termékeit, és ha ezután további árcsökkentés történik, újabb 60 napot kap a termék az akciós kategóriában. Ez megakadályozza, hogy a tartós leárazások félrevezetővé váljanak, és a fogyasztók számára valós megtakarítást biztosítson.
A cég azt is vállalta, hogy nem hivatkozik a legelső akció előtti 30 nap legalacsonyabb árára a többszöri leárazások esetén, ezzel garantálva, hogy a fogyasztók reális képet kapnak a kedvezmények mértékéről.
A GVH álláspontja és a jövőbeni ellenőrzések
A GVH Versenytanácsa elfogadta a CCC vállalásait, és úgy ítélte meg, hogy ezek hosszú távon orvosolják a felmerült problémákat. Ennek megfelelően az eljárást lezárta anélkül, hogy jogsértést állapított volna meg. A hatóság azonban a vállalások teljesítését utóvizsgálatok során fogja ellenőrizni.
Az ügy rávilágít arra, hogy a hosszú távú leárazások során a cégeknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk a kedvezmények átlátható kommunikálására, hiszen a túl hosszú akciók esetében a kedvezmények ténye könnyen megkérdőjelezhetővé válhat.
Az árfeltüntetési gyakorlatok felügyelete 2022 óta szigorodott
A GVH 2022 májusától kiemelten figyeli a kereskedők árfeltüntetési gyakorlatait, hogy a fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az akciós ajánlatokat. A nemzeti versenyhatóság már 2022-ben átfogó elemzést indított annak feltárására, hogy a hazai webshopok hogyan tájékoztatják a fogyasztókat az akciókról.
2023-ban három nagy hazai ruha- és cipőkereskedő webáruház, köztük a CCC, az Answear és az About You ellen indított vizsgálatot, mivel felmerült, hogy ezek a cégek félrevezető módon tüntették fel az akciós árakat.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >