Lezárult a GVH vizsgálata a CCC árfeltüntetési gyakorlatáról: vállalásokkal orvosolják a problémákat

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 09. 27. 10:57

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa elfogadta a CCC Kft. vállalásait és jogsértés vagy annak megállapítása nélkül lezárta az ellene folytatott eljárást. A CCC már az eljárás során megszüntette a kifogásolt árfeltüntetési gyakorlatát, és vállalta, hogy a jövőben átláthatóbb és fogyasztóbarátabb módon kommunikálja akcióit. A GVH célja, hogy az akciók és kedvezmények valós mértékét a fogyasztók egyértelműen megérthessék, és tudatos döntéseket hozhassanak – írja a Pénzcentrum.

A GVH 2023-ban indított versenyfelügyeleti eljárásokat három hazai online ruházati és cipőkereskedővel szemben, köztük a CCC-vel. A CCC vizsgálata volt az első, amelyet a hatóság lezárt. A vizsgálat középpontjában az állt, hogy a cég hogyan tünteti fel a kedvezményeket, és hogy az akciók során feltüntetett árak valós összehasonlítási alapot adnak-e a fogyasztóknak.

A CCC vállalásai és a GVH elvárásai

A CCC a GVH-val együttműködve vállalta, hogy a jövőben csak két árat tüntet fel az akciós termékek esetében: az éppen aktuális kedvezményes árat és a 30 nappal korábbi legalacsonyabb árat, ahogy azt az árrendelet előírja. Ez segíti a fogyasztókat abban, hogy pontosan megértsék, mekkora kedvezményt kapnak.

A vállalat továbbá elkötelezte magát amellett, hogy tartós leárazások esetében legfeljebb 60 napig hirdeti akciós termékeit, és ha ezután további árcsökkentés történik, újabb 60 napot kap a termék az akciós kategóriában. Ez megakadályozza, hogy a tartós leárazások félrevezetővé váljanak, és a fogyasztók számára valós megtakarítást biztosítson.

A cég azt is vállalta, hogy nem hivatkozik a legelső akció előtti 30 nap legalacsonyabb árára a többszöri leárazások esetén, ezzel garantálva, hogy a fogyasztók reális képet kapnak a kedvezmények mértékéről.

A GVH álláspontja és a jövőbeni ellenőrzések

A GVH Versenytanácsa elfogadta a CCC vállalásait, és úgy ítélte meg, hogy ezek hosszú távon orvosolják a felmerült problémákat. Ennek megfelelően az eljárást lezárta anélkül, hogy jogsértést állapított volna meg. A hatóság azonban a vállalások teljesítését utóvizsgálatok során fogja ellenőrizni.

Az ügy rávilágít arra, hogy a hosszú távú leárazások során a cégeknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk a kedvezmények átlátható kommunikálására, hiszen a túl hosszú akciók esetében a kedvezmények ténye könnyen megkérdőjelezhetővé válhat.

Az árfeltüntetési gyakorlatok felügyelete 2022 óta szigorodott

A GVH 2022 májusától kiemelten figyeli a kereskedők árfeltüntetési gyakorlatait, hogy a fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az akciós ajánlatokat. A nemzeti versenyhatóság már 2022-ben átfogó elemzést indított annak feltárására, hogy a hazai webshopok hogyan tájékoztatják a fogyasztókat az akciókról.

2023-ban három nagy hazai ruha- és cipőkereskedő webáruház, köztük a CCC, az Answear és az About You ellen indított vizsgálatot, mivel felmerült, hogy ezek a cégek félrevezető módon tüntették fel az akciós árakat.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink