Lezárult a GVH vizsgálata a CCC árfeltüntetési gyakorlatáról: vállalásokkal orvosolják a problémákat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa elfogadta a CCC Kft. vállalásait és jogsértés vagy annak megállapítása nélkül lezárta az ellene folytatott eljárást. A CCC már az eljárás során megszüntette a kifogásolt árfeltüntetési gyakorlatát, és vállalta, hogy a jövőben átláthatóbb és fogyasztóbarátabb módon kommunikálja akcióit. A GVH célja, hogy az akciók és kedvezmények valós mértékét a fogyasztók egyértelműen megérthessék, és tudatos döntéseket hozhassanak – írja a Pénzcentrum.
A GVH 2023-ban indított versenyfelügyeleti eljárásokat három hazai online ruházati és cipőkereskedővel szemben, köztük a CCC-vel. A CCC vizsgálata volt az első, amelyet a hatóság lezárt. A vizsgálat középpontjában az állt, hogy a cég hogyan tünteti fel a kedvezményeket, és hogy az akciók során feltüntetett árak valós összehasonlítási alapot adnak-e a fogyasztóknak.
A CCC vállalásai és a GVH elvárásai
A CCC a GVH-val együttműködve vállalta, hogy a jövőben csak két árat tüntet fel az akciós termékek esetében: az éppen aktuális kedvezményes árat és a 30 nappal korábbi legalacsonyabb árat, ahogy azt az árrendelet előírja. Ez segíti a fogyasztókat abban, hogy pontosan megértsék, mekkora kedvezményt kapnak.
A vállalat továbbá elkötelezte magát amellett, hogy tartós leárazások esetében legfeljebb 60 napig hirdeti akciós termékeit, és ha ezután további árcsökkentés történik, újabb 60 napot kap a termék az akciós kategóriában. Ez megakadályozza, hogy a tartós leárazások félrevezetővé váljanak, és a fogyasztók számára valós megtakarítást biztosítson.
A cég azt is vállalta, hogy nem hivatkozik a legelső akció előtti 30 nap legalacsonyabb árára a többszöri leárazások esetén, ezzel garantálva, hogy a fogyasztók reális képet kapnak a kedvezmények mértékéről.
A GVH álláspontja és a jövőbeni ellenőrzések
A GVH Versenytanácsa elfogadta a CCC vállalásait, és úgy ítélte meg, hogy ezek hosszú távon orvosolják a felmerült problémákat. Ennek megfelelően az eljárást lezárta anélkül, hogy jogsértést állapított volna meg. A hatóság azonban a vállalások teljesítését utóvizsgálatok során fogja ellenőrizni.
Az ügy rávilágít arra, hogy a hosszú távú leárazások során a cégeknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk a kedvezmények átlátható kommunikálására, hiszen a túl hosszú akciók esetében a kedvezmények ténye könnyen megkérdőjelezhetővé válhat.
Az árfeltüntetési gyakorlatok felügyelete 2022 óta szigorodott
A GVH 2022 májusától kiemelten figyeli a kereskedők árfeltüntetési gyakorlatait, hogy a fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az akciós ajánlatokat. A nemzeti versenyhatóság már 2022-ben átfogó elemzést indított annak feltárására, hogy a hazai webshopok hogyan tájékoztatják a fogyasztókat az akciókról.
2023-ban három nagy hazai ruha- és cipőkereskedő webáruház, köztük a CCC, az Answear és az About You ellen indított vizsgálatot, mivel felmerült, hogy ezek a cégek félrevezető módon tüntették fel az akciós árakat.
Kapcsolódó cikkeink
Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >GVH: viszonteladói ármegkötés gyanúja miatt indítottak eljárást étrendkiegészítőket forgalmazó cég ellen
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy vitaminokat és…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >