Lezárult a felvásárlás: az Eisberg Hungary mostantól a Green Factory tagja
A lengyel központú Green Factory stratégiai akvizíció keretében megvásárolta az Eisberg magyarországi és romániai leányvállalatait. A tranzakció egyértelműen a Green Factory hosszú távú céljait szolgálja: a cégcsoport vezető szereplővé kíván válni a friss feldolgozott zöldségek piacán Közép- és Kelet-Európában.

Artur Rytel és Pál Gyula
A Green Factory a régió egyik legismertebb élelmiszergyártója a friss zöldségek, saláták feldolgozása és ehhez kapcsolódó kényelmi termékek (pl. salátatálak) gyártása területén. Ismert márkái – többek között a Fit&Easy és a Primavega – révén a cég Lengyelországban, Ukrajnában, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, a balti államokban és Németországban is a piac meghatározó szereplője. A vállalat többek között a McDonald’s stratégiai partnere, valamint a régió összes jelentős kiskereskedelmi és HoReCa láncának beszállítója.
„Ez a tranzakció teljesen új lehetőségeket nyit meg előttünk a régióban, különösen azzal, hogy új piacra lépünk Romániában, és megerősítjük jelenlétünket Magyarországon. Az Eisberg tapasztalt és elkötelezett csapatával együttműködve egy innovatívabb és versenyképesebb szervezetet építünk, amely még nagyobb értéket tud nyújtani partnereinknek és fogyasztóinknak, egyben új karrierlehetőségeket kínál munkatársainknak”
– mondta Artur Rytel, a Green Holding vezérigazgatója és igazgatósági elnöke.
Az Eisberg több mint három évtizedes magyarországi jelenléte során a magyar piac kategóriateremtő márkájává vált az előre csomagolt saláták és salátakeverékek területén. A vállalat 2023-ban teljes megújuláson ment keresztül – friss arculattal, új csomagolásokkal és „Colour Your Life” szlogenjével hívja fel a figyelmet a kiegyensúlyozott, egészségtudatos életmód fontosságára. Az Eisberg emellett évek óta aktívan támogat olyan eseményeket és civil kezdeményezéseket – például a Terézanyu-pályázatot, a KórházSulit vagy tömegsport rendezvényeket –, amelyek célja az egészséges életmód népszerűsítése.
“A mostani felvásárlással az Eisberg hazai és romániai csapata egy, a régióra nagy hangsúlyt helyező, nemzetközi cégcsoport tagjaként folytatja működését. Egyértelmű cél lesz mostantól, hogy a régió piacvezető salátás cégévé váljunk, ami viszont nem változik, az az elkötelezettségünk a minőség, a frissesség és a felelős táplálkozás iránt”
– emelte ki Pál Gyula, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezetője.
A Green Factory tulajdonosa a Green Holding cégcsoport, amely üzleti modelljének köszönhetően az élelmiszerellátási lánc minden pontján jelen van a salátatermesztéstől a gyártáson át a logisztikáig. A holding tagjai közé tartozik a Green Crops (hagyományos mezőgazdasági termelés Lengyelországban és Olaszországban), az SVI – Smart Vegetables Innovations (hidropóniás üvegházi termesztés egész éves ellátásra) és a GFL logisztikai vállalat, amely gyors és hatékony kiszállítást biztosít a Green Holding cégei és partnerei számára.
A vertikális integrációnak köszönhetően a Green Factory friss, kiváló minőségű termékeket garantál, amelyek a fogyasztói igényekhez és a vevői elvárásokhoz igazodnak. Erős piaci pozíciójának és az innovációt célzó folyamatos befektetéseinek köszönhetően a vállalat új iparági sztenderdeket állít fel a friss készételek területén az egész régióban.
Kapcsolódó cikkeink
Boszniai vállalatnak adja el édességüzletágát a Podravka
A horvát Podravka élelmiszeripari vállalat szlovén leányvállalata, a Žito 8,6…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Svájci foodtech cég vásárolta fel a méhek nélküli méztechnológiát fejlesztő MeliBiót
A svájci központú FoodYoung Labs felvásárolta a kaliforniai MeliBio-t, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >