Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az első Fenntartható Csomagolás Fórum, amelyet a Fenntartható Csomagolásért Egyesület hívott életre és a Marketing Art Kft. szervezett meg. A rendezvény célja az volt, hogy érdemi párbeszédet indítson a csomagolóipar aktuális kihívásairól és jövőbeli lehetőségeiről – különös tekintettel a környezeti fenntarthatóságra és az iparági együttműködésre.
A csomagolóipar napjainkban erős nyomás alatt áll: szigorodó szabályozások, változó fogyasztói elvárások, valamint az ökológiai szempontok mind olyan tényezők, amelyek új szemléletmódot és innovatív megoldásokat követelnek. A Fórum azt a célt tűzte ki, hogy támogassa azokat a vállalatokat és szakembereket, akik a gazdasági hatékonyság és a környezettudatosság egyensúlyára törekednek.
A programot Rátonyi Krisztina nyitotta meg, majd Nagy Miklós (CSAOSZ) osztotta meg gondolatait a csomagolás szerepéről a fenntarthatósági törekvések tükrében. Ezután Prof. Dr. Belina Károly (Neumann János Egyetem) adott átfogó képet a fenntartható csomagolás elméleti alapjairól és a szabályozási környezet fejlődéséről.
A résztvevők betekintést nyerhettek a karbonsemlegesség gyakorlati lépéseibe is Király Péter (Carbonline Footprint Kft.) előadásában, míg Avramucz Attila (Univer) az új PPWR EU rendelet gyakorlati kihívásait mutatta be egy élelmiszeripari cég szemszögéből.
A kávészünet után Soós Rita (Agrárminisztérium) nemzetközi K+F projektek fenntarthatósági szerepéről beszélt, majd Sipos Balázs (Sipospack Kft.) különleges csomagolási megoldásokat mutatott be. A délelőtti szekciót Szabó Szilvia (MOHU) zárta, aki az EPR-rendszeren túli fenntarthatósági törekvésekről számolt be.
A délutáni program csúcspontja a kerekasztal-beszélgetés volt, amely a fenntarthatóság és a csomagolás kapcsolatát vizsgálta a mindennapi működés szintjén. A panelbeszélgetést Király Péter (Carbonline Footprint Kft.) moderálta. A beszélgetésben részt vettek:
- Büki László, alapító, tulajdonos – BS Plastic Kft.
- dr. Vértes Anita, ügyvezető, tulajdonos – Pauker Nyomda
- Szabó Krisztina, senior fenntarthatósági manager – Auchan Magyarország
A napot egy szendvics ebéd és a networking zárta, amely lehetőséget adott az iparági kapcsolatépítésre, személyes tapasztalatcserére és új szakmai együttműködések megalapozására.
A Fenntartható Csomagolásért Egyesület célja, hogy a jövőben is aktív szakmai támogatást nyújtson tagjai számára, fórumot biztosítva a tudásmegosztásra, a legjobb gyakorlatok bemutatására, valamint a csomagolóipar fenntarthatósági céljainak összehangolására. A Fórum tapasztalatai alapján egyértelmű: az iparági együttműködés kulcsfontosságú a valódi változások eléréséhez.
Kapcsolódó cikkeink
A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >Taroltak a soproni egyetemisták a 2025-ös HUNGAROPACK STUDENT csomagolási versenyen
Kimagasló tehetségükről és szakmai felkészültségükről tettek tanúbizonyságot a Soproni Egyetem…
Tovább olvasom >Az employer branding és a csomagolástechnika új korszaka az Sz. Variánsnál
Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >