Létszámcsökkentést hajt végre a Primark, de terjeszkedne is
Újabb nagyvállalat jelentett be leépítést: a brit–ír tulajdonú Primark 150 irodai dolgozójától válik meg három országban. A döntés az Egyesült Királyságot, Írországot és az Egyesült Államokat érinti, a legtöbb elbocsátás a dublini központban történik. A lépés hátterében a működési költségek optimalizálása áll – közölte a cég.
A munkaköröket – főként adminisztratív és háttérfeladatokat – külső szolgáltató veszi át, az érintett alkalmazottakat kiszervezés útján váltják ki. A Primark közleménye szerint ezzel hatékonyabb, versenyképesebb működést kívánnak biztosítani a gyorsan változó nemzetközi kiskereskedelmi piacon.
Csökkenő brit forgalom, növekvő nyomás
A háttérben vélhetően a brit piac gyengébb teljesítménye áll: az utóbbi időszakban a Primark eladásai csökkenést mutattak az Egyesült Királyságban, amely a vállalat egyik legfontosabb piaca. A vállalat vezetése költségcsökkentő intézkedésekkel reagál, ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy a leépítés nem jár együtt stratégiájuk visszafogásával.
Nem fékezik a növekedést
A Primark továbbra is elkötelezett a terjeszkedés mellett: a vállalat új üzletek nyitását tervezi Európában és Észak-Amerikában, emellett új üzletformátumokkal is kísérletezik. A cél, hogy jobban kiszolgálják a helyi vásárlói igényeket, és digitálisan is erősítsék jelenlétüket – különösen az amerikai piacon, ahol egyelőre kisebb szereplőnek számítanak, de nagy lehetőségeket látnak.
A Primark jelenleg közel 440 üzlettel rendelkezik világszerte, és az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektet az ellátási lánc hatékonyságára és a fenntartható működésre. Az irodai pozíciók csökkentése tehát egy szélesebb átalakítás része, amelyben az alacsony árak, a gyors termékforgás és a költséghatékonyság továbbra is kulcsszerepet játszanak.
Kapcsolódó cikkeink
Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >A Primark új partnerrel fejleszti kollégáinak a körkörös tervezéssel kapcsolatos képzését
A nemzetközi divatáru-kiskereskedő Primark a Circular Textiles Foundation (CTF) partnerségével továbbképzési programot…
Tovább olvasom >Több száz alapvető gyerekcikk árát fagyasztja be idén a Primark
Az idei árbefagyasztás az alapvető ruházati cikkekre vonatkozik, tetőtől talpig,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >