Létszámcsökkentést hajt végre a Primark, de terjeszkedne is
Újabb nagyvállalat jelentett be leépítést: a brit–ír tulajdonú Primark 150 irodai dolgozójától válik meg három országban. A döntés az Egyesült Királyságot, Írországot és az Egyesült Államokat érinti, a legtöbb elbocsátás a dublini központban történik. A lépés hátterében a működési költségek optimalizálása áll – közölte a cég.
A munkaköröket – főként adminisztratív és háttérfeladatokat – külső szolgáltató veszi át, az érintett alkalmazottakat kiszervezés útján váltják ki. A Primark közleménye szerint ezzel hatékonyabb, versenyképesebb működést kívánnak biztosítani a gyorsan változó nemzetközi kiskereskedelmi piacon.
Csökkenő brit forgalom, növekvő nyomás
A háttérben vélhetően a brit piac gyengébb teljesítménye áll: az utóbbi időszakban a Primark eladásai csökkenést mutattak az Egyesült Királyságban, amely a vállalat egyik legfontosabb piaca. A vállalat vezetése költségcsökkentő intézkedésekkel reagál, ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy a leépítés nem jár együtt stratégiájuk visszafogásával.
Nem fékezik a növekedést
A Primark továbbra is elkötelezett a terjeszkedés mellett: a vállalat új üzletek nyitását tervezi Európában és Észak-Amerikában, emellett új üzletformátumokkal is kísérletezik. A cél, hogy jobban kiszolgálják a helyi vásárlói igényeket, és digitálisan is erősítsék jelenlétüket – különösen az amerikai piacon, ahol egyelőre kisebb szereplőnek számítanak, de nagy lehetőségeket látnak.
A Primark jelenleg közel 440 üzlettel rendelkezik világszerte, és az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektet az ellátási lánc hatékonyságára és a fenntartható működésre. Az irodai pozíciók csökkentése tehát egy szélesebb átalakítás része, amelyben az alacsony árak, a gyors termékforgás és a költséghatékonyság továbbra is kulcsszerepet játszanak.
Kapcsolódó cikkeink
Primark: továbbra is nagy az érdeklődés, de új üzletnyitásról nincs döntés
Tavaly májusban óriási érdeklődés mellett nyitotta meg első magyarországi üzletét…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >