Lenyomja az Ahold a Tescót Csehországban?
Európa két legnagyobb élelmiszerlánca, az Ahold és a Tesco céljául tűzte ki, hogy Csehország vezető cégévé váljon. Jelenleg mindkét lánc 20 százalékát teszi ki a teljes piacnak.
A Tesco a közelmúltban igen nagy előnyre tett szert, mivel összesen 128 boltot nyitott, ebből 47 üzlet a Korunához, és 81 a Zabkához tartozik. Valamennyi üzlet a Tesco Express márkanév alatt fog működni.
Pillanatnyilag az Ahold nem tervezi új üzletek nyitását, ám nem titkolt szándéka, hogy Csehország piacvezető élelmiszerlánca legyen. Jan van Dam az Ahold cseh leányvállalatának vezérigazgatója egyelőre nem gondolkozik a szomszédos országok felé történő terjeszkedésben, inkább Csehország potenciális piaci lehetőségeit kívánja kiaknázni. A kulcsu ehhez szerinte még több sajátmárkás termék bevezetése és népszerűsítése, és az árak alacsonyan tartása.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >