Lenyomja az Ahold a Tescót Csehországban?
Európa két legnagyobb élelmiszerlánca, az Ahold és a Tesco céljául tűzte ki, hogy Csehország vezető cégévé váljon. Jelenleg mindkét lánc 20 százalékát teszi ki a teljes piacnak.
A Tesco a közelmúltban igen nagy előnyre tett szert, mivel összesen 128 boltot nyitott, ebből 47 üzlet a Korunához, és 81 a Zabkához tartozik. Valamennyi üzlet a Tesco Express márkanév alatt fog működni.
Pillanatnyilag az Ahold nem tervezi új üzletek nyitását, ám nem titkolt szándéka, hogy Csehország piacvezető élelmiszerlánca legyen. Jan van Dam az Ahold cseh leányvállalatának vezérigazgatója egyelőre nem gondolkozik a szomszédos országok felé történő terjeszkedésben, inkább Csehország potenciális piaci lehetőségeit kívánja kiaknázni. A kulcsu ehhez szerinte még több sajátmárkás termék bevezetése és népszerűsítése, és az árak alacsonyan tartása.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >