Lengyelországban progresszív lenne a kiskereskedelmi különadó
Nyilvánosságra hozta a kiskereskedelmi különadóról szóló törvénytervezetet a lengyel pénzügyminisztérium hétfőn este, a tárca honlapján megjelent tervezet szerint a különadó progresszív lenne, a hétvégi árusításra pluszterheket róna Lengyelországban, és az idén mintegy 0,45 milliárd eurónak megfelelő költségvetési bevételt hozna.
A havi bevétel alapján kiszabott adót a korábban fontolgatott tervtől eltérően nem kötik ahhoz, hogy a boltoknak legalább 250 négyzetméteres hasznos alapterületük legyen, csak a havi 1,5 millió zloty (0,34 millió euró) nettó bevételi küszöbhöz.
A havi 300 millió zlotynál (mintegy 67 millió eurónál) alacsonyabb bevételt kimutató cégeket 0,7 százalékos különadó terhelné majd, az ennél magasabb bevételeket 1,3 százalékos adókulcs szerint adóztatnák meg.
A szombaton, vasárnap és a munkaszüneti napokon folytatott árusítást 1,9 százalékos kulcs terhelné.
A törvénytervezetben feltételezett mintegy 2 milliárd zloty (0,45 milliárd eurót) költségvetési bevételből az év első felében bevezetendő családtámogatási programot fedeznék.
A tárca közleménye szerint a márciustól bevezetendő különadó a lengyel kiskereskedelmi piac telítettségére, az ezzel járó erős konkurenciára tekintettel nem eredményezi majd ki a kiskereskedelmi árak emelését. (MTI, Lucie Szymanowska)
Kapcsolódó cikkeink
Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >