Lengyelországban nyitja meg a PepsiCo legfenntarthatóbb európai gyárát
A PepsiCo Lengyelországban nyitotta meg „legfenntarthatóbb európai gyárát” Środa Śląska közelében.
A 300 millió eurós projektben létrejött gyár a vállalat ötödik üzeme az országban, mely a hazai piacra és több mint 20 országba irányuló – többek között Németországba, Csehországba, Szlovákiába és Magyarországra – exportra is termel.
Az üzemet Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök és Mark Brzezinski amerikai nagykövet nyitotta meg. Az eseményen több mint 150 kormánytisztviselő, a helyi hatóságok, projektpartnerek és a PepsiCo munkatársai vettek részt.
A fenntarthatóság jegyében
A tervek szerint 2035-re klímasemlegessé váló lengyel üzem olyan új fenntarthatósági megoldásokat fog alkalmazni, mint az esővíz összegyűjtése és újrafelhasználása, valamint a saját energiatermelés a tetőn elhelyezett napelemek segítségével.
Az alacsony közműfogyasztás mellett a létesítmény napelemek segítségével saját energiát termel, és a tervek szerint a jövőben egy napelempark is épülhet a helyszínen. Az épület közművei a visszanyert hőenergiát és esővizet használják majd.
Technológia
A gyártási folyamatból származó burgonya kulcsszerephez jut, ugyanis a héjmaradványok anaerob emésztési technológia révén az üzem energiaellátásához járulnak hozzá, majd alacsony szén-dioxid-kibocsátású műtrágya lesz belőlük, amelyet a gazdák kapnak meg a következő termés megtermeléséhez.
Az üzemben olyan új fenntartható megoldások is alkalmazásra kerülnek, mint az elektromos gőzfejlesztő és az elektromos autóflotta külön töltőállomásokkal.
Jelentős mérföldkő
– Lengyelország stratégiai szempontból fontos és egyben jelentős fejlődési potenciállal rendelkező piac, ahol több mint 30 éve fektetünk be – mondta Silviu Popovici, a PepsiCo Europe vezérigazgatója. – Ennek az új, környezetileg fenntartható snack-üzemnek a megnyitása jelentős mérföldkő a PepsiCo számára Európában. Szeretnénk köszönetet mondani munkatársainknak és partnereinknek, hogy segítettek nekünk újragondolni az élelmiszerek jövőjét, és életre hívni ezt a létesítményt – fűzte hozzá Silviu Popovici.
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >A világ 50 leginnovatívabb városa közé került Budapest
A Bloomberg Philanthropies 2025-ös Mayors Challenge versenyén Budapest bekerült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >