Lengyelországban nyitja meg a PepsiCo legfenntarthatóbb európai gyárát
A PepsiCo Lengyelországban nyitotta meg „legfenntarthatóbb európai gyárát” Środa Śląska közelében.
A 300 millió eurós projektben létrejött gyár a vállalat ötödik üzeme az országban, mely a hazai piacra és több mint 20 országba irányuló – többek között Németországba, Csehországba, Szlovákiába és Magyarországra – exportra is termel.
Az üzemet Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök és Mark Brzezinski amerikai nagykövet nyitotta meg. Az eseményen több mint 150 kormánytisztviselő, a helyi hatóságok, projektpartnerek és a PepsiCo munkatársai vettek részt.
A fenntarthatóság jegyében
A tervek szerint 2035-re klímasemlegessé váló lengyel üzem olyan új fenntarthatósági megoldásokat fog alkalmazni, mint az esővíz összegyűjtése és újrafelhasználása, valamint a saját energiatermelés a tetőn elhelyezett napelemek segítségével.
Az alacsony közműfogyasztás mellett a létesítmény napelemek segítségével saját energiát termel, és a tervek szerint a jövőben egy napelempark is épülhet a helyszínen. Az épület közművei a visszanyert hőenergiát és esővizet használják majd.
Technológia
A gyártási folyamatból származó burgonya kulcsszerephez jut, ugyanis a héjmaradványok anaerob emésztési technológia révén az üzem energiaellátásához járulnak hozzá, majd alacsony szén-dioxid-kibocsátású műtrágya lesz belőlük, amelyet a gazdák kapnak meg a következő termés megtermeléséhez.
Az üzemben olyan új fenntartható megoldások is alkalmazásra kerülnek, mint az elektromos gőzfejlesztő és az elektromos autóflotta külön töltőállomásokkal.
Jelentős mérföldkő
– Lengyelország stratégiai szempontból fontos és egyben jelentős fejlődési potenciállal rendelkező piac, ahol több mint 30 éve fektetünk be – mondta Silviu Popovici, a PepsiCo Europe vezérigazgatója. – Ennek az új, környezetileg fenntartható snack-üzemnek a megnyitása jelentős mérföldkő a PepsiCo számára Európában. Szeretnénk köszönetet mondani munkatársainknak és partnereinknek, hogy segítettek nekünk újragondolni az élelmiszerek jövőjét, és életre hívni ezt a létesítményt – fűzte hozzá Silviu Popovici.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >