Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta a legnagyobb mértékben gyorsult a kiskereskedelmi forgalom éves szinten, miközben mérséklődött a munkanélküliség márciussal összevetve.
A kiskereskedelmi forgalom 7,6 százalékkal nőtt éves szinten áprilisban a márciusi 0,3 százalékos csökkenést követően – közölte a lengyel statisztikai hivatal (GUS) hétfőn.
A jelentős növekedés részben annak a következménye, hogy a gépjármű-eladások 14,9 százalékkal nőttek, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése pedig 9,7 százalékkal emelkedett.
Áprilisban havi szinten a kiskereskedelmi forgalom 6,2 százalékkal bővült, ami 2020 májusa óta a legerőteljesebb növekedés a márciusi 0,6 százalékos csökkenés után.
Ugyancsak hétfőn ismertette a statisztikai hivatal, hogy áprilisban 5,2 százalékra mérséklődött a munkanélküliség a márciusi 5,3 százalékról.
Tavaly áprilisban alacsonyabb, 5,1 százalék volt a ráta.
Idén áprilisban a regisztrált munkanélküliek száma 27 ezer 200-zal, 802 ezer 700-ra csökkent márciussal összevetve.
Kapcsolódó cikkeink
300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >