Lengyelország mintegy egymilliárd euróra becsüli az ukrán gabonatranzit bővítésének költségeit
Lengyelország mintegy 1 milliárd euróra becsüli az ukrán gabonatranzit bővítéséhez szükséges költségeket – erősítette meg pénteki médiaközlések szerint Andrzej Sados, Lengyelország állandó képviselője az Európai Uniónál.

(Fotó: Pixabay)
Lengyelország azt követően mutatta be az Európai Unió (EU) szerveinek az ukrán gabonaexportot lehetővé tevő infrastrukturális beruházások költségeit, hogy Moszkva július 17-én leállította a fekete-tengeri folyosót. Az ukrán mezőgazdasági termékek tranzitját azonban Lengyelországon keresztül is lebonyolítják. A lengyel állami hírügynökség (PAP) rendelkezésére álló dokumentumok szerint Lengyelország összesen mintegy egymilliárd euróra becsüli azon beruházások költségeit, amelyek a lengyel-ukrán határon áthaladó ukrán mezőgazdasági termékek tranzitjának bővítéséhez szükségesek. Ebből mintegy 500 millió euróra lenne szükség a közúti határátkelőkön működő kamionterminálok bővítésére, valamint az ukrán határhoz közeli Przemysl város vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére. További 500 millió eurót például a lengyel-ukrán vasúti határátkelők korszerűsítésére, új kamionterminálok építésére, valamint az áruforgalom ellenőrzését szolgáló infrastruktúra létesítésére szánnának.
Az említett adatokat Andrzej Sados, Lengyelország állandó EU-képviselője erősítette meg a PAP hírügynökségnek
Elmondta: Varsó másfél éve akarja bővíteni az ukrán gabona tranzitját külföldre, különösen Afrikába. „Ehhez viszont beruházásokra van szükség, és ismételten benyújtjuk az Európai Bizottsághoz konkrét, az infrastruktúra kapacitása növelését célzó kérvényeinket” – jelentette ki a diplomata.
A Sados által korábban ismertetett adatok szerint Lengyelország májusban és júniusban rekordmagas tranzitforgalmat jegyzett Ukrajnából
Júniusban összesen több mint 260 ezer tonna búzát és kukoricát vittek át Lengyelországon keresztül, ami több mint kétszerese a márciusi mennyiségnek. Lengyelország többek között 63 millió eurót fordított – nagyrészt saját nemzeti forrásból – a vasúti határátkelők infrastrukturális korszerűsítésére, további kapacitásbővítéshez viszont uniós támogatásra van szükség – hangsúlyozta a lengyel diplomata. Az ukrán gabonafélék tranzitját lebonyolító Lengyelország egyúttal azon öt közép-európai ország közé tartozik, amelyekben érvényes az Ukrajnából érkező gabonára vonatkozó beviteli tilalom. Az érintett országok azt szeretnék elérni, hogy a terv szerint szeptember 15-én lejáró jelenlegi tilalmat az EU legalább az év végéig meghosszabbítsa.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködési megállapodást kötött a NAK és a MATE
Együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar…
Tovább olvasom >A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tagdíjkedvezményt nyújt mintegy 300 ezer tagjának
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos küldöttgyűlésének egyhangú döntése értelmében…
Tovább olvasom >Magosz közgyűlés: nagy kihívások előtt állnak az európai gazdálkodók
Nagy kihívások előtt állnak az európai gazdálkodók, miután az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >