Lengyel médiaóriás vásárolja meg a PortfoLion befektetését, a Szallas Groupot
A lengyel tőzsdén jegyzett Wirtualna Polska Holding vásárolja meg a Szallas.hu-t is üzemeltető, az elmúlt években nemzetközi szereplővé vált Szallas Groupot – közölte a cég menedzsmentje és tulajdonost képviselő PortfoLion Capital Partners. A varsói székhelyű e-kereskedelmi és médiavállalat-csoport a tranzakció zárása esetén várhatóan 82 millió eurót fizet a PortfoLionból és magánszemélyekből álló tulajdonosi körnek.

A covid ellenére is sikeres maradt a Szallas.hu
A tőzsdén jegyzett Wirtualna Polska Holding S.A. a lengyel és a régiós piac több jelentős média- és e-kereskedelmi portáljának tulajdonosa. A Wirtualna Polska turisztikai szerepvállalása eddig főleg Lengyelországra fókuszált, de a most bejelentett tranzakciónak köszönhetően több új országgal és termékkel gyarapodik, valamit több mint háromszorosára nő a tevékenysége által lefedett piac az ágazatban.
A Szallas.hu 2007-es alapítása után gyorsan Magyarország egyik meghatározó szállásfoglaló oldalává vált. 2015-ben a PortfoLion vásárolta meg a céget az EXIM és az OTP által biztosított forrásból, és a tőkeerős háttér mellett intenzív nemzetközi akvizíciós stratégiával támogatta a Szallas.hu egyébként is kiemelkedő organikus növekedését. Az alapkezelő támogatásával először Lengyelországban, majd Romániában és Csehországban is akvizíciókat hajtott végre a cég, miközben a Szallas.hu az elmúlt években kategóriája egyik legnépszerűbb oldalává nőtte ki magát itthon.
A PortfoLion és a menedzsment együttműködése révén olyan társaság jött létre, ami képes volt a Wirtualna Polskához hasonló nagyvállalatok érdeklődésének felkeltésére. A csoport árbevétele felvásárlások és növekedés révén megtöbbszöröződött, az éves foglalások értéke a befektetés előtti évi 20 millió euró magasságából 2021 és ‘22 júniusa között már 200 millió euróra nőtt. Az elmúlt egy évben több mint egymillió foglalás történt a csoport oldalain.

Az aláíró felek
Bár a COVID a turizmust különösen hátrányosan érintette, a Szallas Group helytállt és sikeresen felvette a versenyt az ágazat legnagyobb szereplőivel. Minden országban erős helyismeretű menedzsmenttel, marketing csapattal és ügyfélszolgálattal érdemelte ki a vendégek választását. A cégcsoport portfólióját speciális weboldalakkal egészítette ki, többek között spa üdülésekre és egyedi szállodai élménycsomagokra fókuszálva. Összesen több mint 87 ezer szálláshely közül választhatnak az utazók a csoport oldalain, ami a mostani tranzakcióval 100 ezer fölé nőhet.
„Büszkék vagyunk arra az együttműködésre, ami az akvirált cégek alapítói, a Szallas Group vezetői és köztünk kialakult. Meggyőződésünk, hogy ez meghatározó szerepet töltött be abban, hogy a cég ilyen növekedést ért el”
– mondta Győrbiró Tibor, a PortfoLion partnere. A PortfoLion az elmúlt másfél évben több hasonló sikert jelentett be, technológiai fókuszú befektetéseiket amerikai, ázsiai és európai nagyvállalatok vásárolták fel.
„A PortfoLionnal közösen kialakított kelet-közép-európai növekedési pályán haladunk további felvásárlásokkal és organikus növekedéssel a régióban – mondta Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója. – Egy olyan nagy és gyorsan növekvő cégcsoport tagjává válva, mint a Wirtualna Polska Holding, új lehetőségek nyílnak meg elkötelezett, az elmúlt években immáron közel 350 fős, kiváló szakemberekből felépült csapatunk előtt, különösen a lengyel portfóliónk esetében.”
A tulajdonosváltás nem befolyásolja a cégcsoport termékeinek működését.
„A változás maximum annyiban érzékelhető, hogy a meglévő és leendő partnereket ezentúl több és jobb szolgáltatással, a vendégeket még több szálláshellyel szolgáljuk ki”
– tette hozzá a vezérigazgató. Itthon további fejlesztéseket is terveznek, az akvizíciónak köszönhetően a lengyelországi terjeszkedés erősödését várják.
A tranzakció véglegesítése az ősz folyamán, az engedélyeztetési folyamat sikeres lezárása után várható.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >