Lendületes növekedésben a horvát Studenac
Tovább bővíti hálózatát a közép-kelet-európai élelmiszer-kiskereskedelem egyik leggyorsabban növekvő szereplője.
A horvát Studenac élelmiszer-kereskedelmi lánc árbevétele 2024-ben 22%-os növekedést követően elérte a 816,5 millió eurót – számolt be a Retail Detail. A korrigált EBITDA 18%-kal 78 millió euróra nőtt, míg az azonos bolti forgalom 11%-kal emelkedett. A vállalat tavaly 140 új üzletet nyitott, valamint végrehajtotta első szlovéniai akvizícióját is, így jelenleg összesen 1443 üzletet működtet a két országban.
A Studenac célja, hogy 2028 végéig 3400 üzletből álló hálózatot építsen ki, melyet részben felvásárlásokkal tervez megvalósítani. A 2025 szeptemberére tervezett új logisztikai központ Velika Goricában (Zágráb közelében), valamint a jövő évre tervezett új raktár Dugopoljéban (Split mellett) biztosítja a növekedést támogató háttérinfrastruktúra bővítését.
Michał Seńczuk vezérigazgató szerint a siker kulcsa a vállalat erős „proximity” koncepciója, valamint az organikus növekedés és a jól bevált piackonszolidációs stratégia.
A 1991-ben alapított Studenac az üzletek számát tekintve mára Horvátország legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője, és az egyik leggyorsabban fejlődő szereplő a közép-kelet-európai régióban – 2018 óta megháromszorozta üzleteinek számát. A vállalat többségi tulajdonosa az Enterprise Investors befektetési alap.
Kapcsolódó cikkeink
Horvátországban robbanásszerűen nőtt az élelmiszerimport az EU-csatlakozás óta
Az európai uniós csatlakozás óta robbanásszerűen nőtt az élelmiszerimport Horvátországban…
Tovább olvasom >Horvátország feloldja a száj- és körömfájás betegség miatt bevezetett intézkedések egy részét
Horvátország feloldja a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt bevezetett…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >